• isolande

tiggarna i Lund (centrum)

Galen tunna skrev 2014-03-29 07:22:25 följande:
    "Gud vad JAG tycker att tiggarna stör MIG på stan." Hur är ni funtade? Den naturliga, medmänskliga reaktionen på dessa människors livssituation är empati och medkänsla. Jag blir provocerad när tiggarlivet flera hundra mil från hem och familj utmålas som ett självvalt lyxliv. Vill någon ha deras plats? Fattigdom och misär kan man inte förbjuda. Det är kanske bra för vissa inskränkta, bekväma svenskar att få en kontaktyta mot lite av världens elände? Att Ebbas i sin bekväma medelklasstillvaro. Låt oss hjälpa och sätta press på Rumänien att bygga upp ett fungerande välfärdssystem!
    Bra skrivet! Var själv tvungen att kommentera inlägg liknande TS på fejjan idag: "Nu är tiggarna äntligen i *perfekt bostadsidyll*". Flera kompisar till denna person svarar då typ: "Ja det är förjävligt! Telefon har de råd med och röker gör de oxå"." Förbjud slöddret" osv osv. Lite senare ser man samma personer lägga upp bilder på sina perfekta hem, hur de påtar i trädgården, senaste bilinköpet och mysiga bilder där de kramar sina barn.

Fy fan säger jag bara....
  • isolande
    lillaponnyn skrev 2014-04-11 11:09:27 följande:
    ja det där har jag också sett i Lund, att många av dem röker och det kostar ju en massa här i sverige.
    Sen också att en gick och köpte mat på hamburgare stället vid botulfs och det kostar och en köpte på pressbyrån macka och kaffe och det kostar ju en del

Men sen Dennis också röker en massa gör han så kanske han tar droger också och det kostar 
    Du fattar ju uppenbarligen inte vad jag menade med mitt inlägg...

Jag spyr på att folk med villa, volvo och vovve, med jobb och tryggt socialnät i Sverige hackar på folk som är fattiga. Hur fan kan man sitta i sin idyll och gnälla över att hemlösa, fattiga stackare knarkar och röker. Klart som fan de gör det! Nånting måste de väl förgylla sina förnedrade liv med? Låt dom!

Jag unnar denna "Dennis" ett rejält rus så han får fly mentalt från sin misär några timmar. Jag unnar honom en telefon så han kan ringa NÅGON av de få personer han har i sin omgivning nu när alla i det nya landet spottar på honom. Jag unnar honom nikotinet som kanske kan dämpa lite av ångesten han känner över att ha lämnat sitt hem och nu fryser i en husvagn på en parkeringsplats utanför stan.
  • isolande
    Anonym (popisen) skrev 2014-04-11 11:26:14 följande:
    hundra om dagen okej
    Ja du det är inte lätt för oss svenskar heller nu, många håller hårt i stålarna och det gör jag med
    Men gör det, håll i dina stålar som soc betalat ut åt dig. Men du behöver fanimej inte sparka på de som ligger. Låt dom vara, ignorera deras rop efter dig, titta åt andra hållet. Är det så förbenat svårt ?
  • isolande
    Gathehielm skrev 2014-04-11 11:33:17 följande:
    Vilket hemland? Zigenare har självmant valt att inte ha något hemland.
    Och därför förtjänar de att vara fattiga och leva i misär eller hur menar du?
  • isolande
    lillaponnyn skrev 2014-04-11 11:47:29 följande:
    det har jag också funderat på men det finns nästan inga jobb här i skåne 

Tror i alla fall männen hade tagit jobben
    Frågan är om de här frivilligt? funderade på det nyss, kanske de är här för tvångs??
    Men är du på riktigt? Fattigdomen och misären i deras hemland TVINGAR dem hit för att överleva.
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)