tiggarna i Lund (centrum)
Du har så rätt i det du skriver där att dem ska hjälp i sina hemländer.
De blir bara fler och fler i lund nu
Jag tycker de borde förbjudas.
Nån som testat att erbjuda nån av dom jobb? Skulle de ta det? Skulle de jobba?
Ska nog ta en tur snart och kolla lite på dom.
Det har eskalerat väldigt fort de senaste halvåret.
Tre av de tiggare som brukar sitta vid Åhlens hoppade in i en bil vid Lidl och körde iväg på kvällen.
Samt två av dem brukar iallafall gå in i ett hus i centrala lund. Jag vet inte vad för sorts hus detta är, men samtliga som bor där pratar ej svenska. om det är asylsökande eller dylikt låter jag vara osagt. samt om "tiggarna" bor där eller bara hälsar på vänner vet jag inte heller.
Hela världen är full av fattiga, sjuka, eländiga människor. Varför just romer från Rumänien ska ha nåt förstår jag inte. De har i nån mån valt att leva som de gör. De vill inte registreras och assimileras i Rumänien. Inte här heller. Nähäpp. Var fattiga då.
Romerna i Sverige har inte lyckats integrera sig trots en rätt förstående attityd och många decennier (århundraden?) i landet.
Det finns ett sug inåt i den romska kulturen. Man släpper inte sina medlemmar. De lever i klaner. De vill inte uppgå i nationen.
Givetvis finns det en del fördomar som gör livet svårare för dom, men det gnälls alldeles för mycket i stället för att man försöker lyfta sig själva och förbättra sin egen situation.
Många som uttalar sig om den strukturella rasismen och hur synd det är om romerna har uppenbarligen haft noll och intet med romer att göra i verkligheten.