• kvinnan03

tiggarna i Lund (centrum)

Är så trött på när de skriker, please snäll Madame?
    Jag måste gå omvägar hela tiden

Det är okej om de bara sitter still och tigger men detta har gått förlängt, 

Bara idag vid seven eleven så skrek en tiggare som sitter på torget hela tiden när jag skulle ta mig förbi.
    Jag bara gick framåt för jag tyckte det var så jobbigt men kom ju på att jag skulle gå till apoteket och fick vända och då började tiggaren igen.

Ni som bor i Lund
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)
  • kvinnan03

Inga på om SD jag röstar inte på det partiet

Jag bara undrar om någon annan eller några som också tycker det har gått förlängt?

• kvinnan03
    Anonym (Sthlm) skrev 2014-03-27 10:28:03 följande:
    Jag bor i och för sig i Stockholm men jag tycker också att det är jobbigt med alla tiggare som numer finns över allt. Jag tycker att man borde förbjuda tiggeri och även se till att hjälpa folk på plats i sina hemländer så att de slipper åka hit för att tigga.
    Jag tycker liksom, okej då när de bara satt innan men nu när de skriker och har sig...

Du har så rätt i det du skriver där att dem ska hjälp i sina hemländer.

De blir bara fler och fler i lund nu
  • kvinnan03

Ja blev på hoppade igen utan för willys oh ja 

• kvinnan03

för dem social bidrag med?

vart bor dem när dem är i Lund? är det på härbärget? piletorp? 

• kvinnan03
    Anonym (Tragiskt) skrev 2014-03-27 14:48:22 följande:
    Det är oerhört tragiskt och något av en ond cirkel: ju fler tiggare, desto hårdare konnkurrens och desto mer desperation vilket föder mer påstridighet. Denna påstridighet som många vittnar om, och då menar jag inte bara här i tråden, skulle kunna gå under ofredande.
    Jag vill se hårdare tag mot de här länderna, att Sverige skickar en räkning dit (för plats på härbärge, sjukvårdskostnader eller annat - det är ändå människor vi talar om och de ska inte behöva dö i Sverige) och att EU agerar kraftfullt eftersom det rör sig om medlemsländer
    betalar lunds kommun för det? sjukvård och allt?

hm....
  • kvinnan03
    Anonym (förbjud!) skrev 2014-03-27 15:12:16 följande:
    Många bor i husvagnar, bilar etc. Och nej, de får inget socialbidrag. Nån kanske bor hos rumänska bekanta som är bosatta här sedan länge....
    okej..då hänger jag med.
  • kvinnan03
    Anonym (*AG) skrev 2014-03-28 00:30:57 följande:
    Har detta beteende inte kommit till Lund förens nu?

Vi har haft identiskt agerande i minst 3 år i Göteborg, med största sannolikhet mer, men jag kommer inte riktigt ihåg.
    det har funnits länge men nu på sisto har det blivit mer och mer tiggare och några av dem har börjat skrika när man går förbi pelase madamme?

• kvinnan03
    Anonym (*AG) skrev 2014-03-28 01:00:52 följande:
    Jag tänkte mer just på de som beklagar sig högljudt.
    vet inte rikigt när dem kom hit....
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)