Vi runt 35 år som väntar barn
Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Ha en fin dag allihopa!
Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Ha en fin dag allihopa!
Bebislängt: Tusen tack! :) BF är 1. maj. Än för er?
Förresten, jag har börjat må lite illa nu igen. Mådde fruktansvärt fram till vecka 18-20, och har haft ett antal bra veckor nu. Men när jag gick in i vecka 27 så började jag känna mig så där diffust illamående som jag gjorde i allra första början. Har även börjat reagera starkare på dofter igen. Någon mer som upplevt att illamåendet kom tillbaka?
Jag är väldigt tveksam till EDA och hoppas kunna klara mig utan det. Har någon här erfarenhet av det? Jag är livrädd för diverse biverkningar.
Vi fick inte se könet på UL tyvärr, bebisen låg som en groda med hälarna över hela könet Ganska svårt att se då!
Så nu lutar det åt privat TUL på Emma Ultraljudsklinik någon gång i september. Får se om jag kan övertala sambon
Ny vagn beställdes och i helgen packade vi upp den. Så nu kan vi släppa det
Spjälsäng framplockad, madrass, bilskydd, amningskudde, bärsjal, kläder, overall m.m. Nästa att inhandla är blöjor, tvättlappar, amningskupor och annat smått. Ska även passa på och hämta ut lite gratisväskor här och var
Mycket att läsa ikapp - roligt Får nog gå in här oftare, så jag hänger med bättre!
Vecka 32 nu och har i stort sett fixat det mesta till bebisen - lite begagnat har vi fyndat (spjälsäng, babysitter) och sedan har jag passat på i olika webbshoppar när det varit nedsatt pris/rea. Vagnen hämtar vi i början av oktober.
Denna veckan har jag sjukskrivit mig eftersom jag har så mycket sammandragningar - var ohållbart att jobba... Får se om det blir bättre av att ta det lugnt denna veckan.
Funderar på förlossningen och undrar hur det blir denna fjärde gång 1:a gången tog det väl en 8-10 timmar och jag hann med EDA - toppen
2:a gången tog det 40 minuter från att vi kom in till KK och bebis var ute. 3:e gången 14 minuter... Mannen är nervös att vi ska föda hemma denna gången
I BB-väskan tänker jag packa mjuka kläder till mig och bebis, stora trosor, stora bindor, amningsbh'ar, amningskupor, bröstvärmare, bebisfilt, gose/snutte till bebis, necessär, blöjor, kamera (nyladdade batterier och plats på minneskortet), mobil o laddare och säkert något jag glömt... Babyskydd hämtar nog mannen hemma innan vi kör hem (bor typ 10 minuter från sjukhuset). Hos oss hamnar man på patienthotellet efter förlossningen (om allt gått bra såklart) och där få man se till att ha blöjor och bindor med sig.
Ska kolla upp Kronans babybox och de andra sidorna