• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Aiko skrev 2014-08-26 15:51:24 följande:

Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Solig Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Glad Ha en fin dag allihopa! 

Stort grattis och välkommen Solig {#emotions_dlg.flower}
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-26 21:47:08 följande:

Jag är väldigt tveksam till EDA och hoppas kunna klara mig utan det. Har någon här erfarenhet av det? Jag är livrädd för diverse biverkningar.

Jag tog EDA med sonen. Jag hade ont och dom kände att det var det bästa för mig. Själva sticket känns inte tycker jag. Men det är en konstig känsla när bedövningen slår in, kroppen liksom kryster av sig själv Förvånad
    Men jag ångrar absolut inte att jag tog den. Jag kan varmt rekommendera ett varmt bad! Så skönt och jag kunde slappna av en stund (även somnade). Annars är lustgas en mycket bra grej

• LuPeRo

Vi fick inte se könet på UL tyvärr, bebisen låg som en groda med hälarna över hela könet Ganska svårt att se då!
    Så nu lutar det åt privat TUL på Emma Ultraljudsklinik någon gång i september. Får se om jag kan övertala sambon

Ny vagn beställdes och i helgen packade vi upp den. Så nu kan vi släppa det
    Spjälsäng framplockad, madrass, bilskydd, amningskudde, bärsjal, kläder, overall m.m. Nästa att inhandla är blöjor, tvättlappar, amningskupor och annat smått. Ska även passa på och hämta ut lite gratisväskor här och var

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-26 22:38:00 följande:
    Men vilken buse!

Hämtade Apoteket kronans babykasse, den var riktigt bra! Babylands Babybox kan man dock hoppa över. Det enda som var nåt att ha var två stycken blöjor.

Jag har bara blöjor kvar att köpa. Och eventuellt tänker jag köpa hem mjölkersättning som trygghet.

Jag är sådär nöjd med vår vagn. Den verkar väldigt rejäl och bra men den känns lite klumpig. Tänkte att jag ville ha en vagn med fyra rejäla hjul men nu tänker jag att vi skulle ha köpt en smidigare och lättare med vändbara hjul istället. Nåväl, man vänjer sig väl. Och om ett år kan man väl köpa nån inte allt för dur sulky. Den här vagnen kostade ändå bara 4000 pga halva priset. Och den är nog perfekt för långa vinterpromenader!
    Ja det sa vi också Men vi är supernyfikna nu och kommer ta reda på könet, på något sätt På Emma Ultraljudklinik kan vi kombinera TUL och kolla könet!

Kronans har jag också hämtat, helt okej faktiskt. Babylands struntar jag i. Men där är några andra som jag ska försöka få tag på Har beställt napp (MAM), sked (Bambino) och vällingburk (Semper) helt gratis! Man får passa på

Jag är supernöjd med vår vagn! Lite klumpig men ändå smidig, ganska bred och rejäla däck. Nu vet jag att den klarar av långa promenader både på landet och i stan. Med sonen köpte vi en sittvagn när han var 1,5 år, smidigare och mindre att ta med sig. Nackdelen är att han aldrig ville sitta i den så den är i stort sett fortfarande ny och grabben blir 4 i november
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-27 08:34:36 följande:
    Det blir säkert bra med vår vagn också. Den kommer definitivt klara av vintern och långa promenader och den känns relativt lättkörd. Det enda som är är väl att den känns lite bred, klumpig (väger 18kg) och kanske lite svårkörd i butiker. Å andra sidan går vi väldigt sällan i butiker så jag förstår inte varför jag oroar mig så mycket för det.

Dessutom känns det ju som att den känns smidigare när man använder sittdelen sen. Och till sommaren kommer vi ändå köparen sulky när vi ska utomlands och då kan man ju använda den även vid kortare tågresor inom landet osv.

Hur får man saker från mam och Semper? :)

Precis så tänkte jag också med vår nya vagn. Den väger runt 15-18 kg och är ganska bred. Men jag går ytterst sällan i affärer och går man i en matbutik kan man ju ta bilstolen i kundvagnen. Och vi har en nästan ny sulky som kommer att användas flitigt sen

Semper; Gör dig medlem på deras sida så får du en gratis vällingburk.

Bambino och MAM finns på Facebook, dom har haft gratis napp och sked ganska länge. Men det gäller att utnyttja det

• LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-08-27 20:19:12 följande:
    MAM och Bambino, kan man beställa från deras hemsida eller hur är det nu? 
    Du får hålla tummarna för att bebis nr 2 vill sitta i sittvagnen Glad

Tack för bra inlägg om förlossningsväska och amning Irmeline!
    MAM och Bambino är via deras Facebook sidor
    Semper är via hemsidan. Nestlé har också vällingburk men då får man betala fraktkostnaden på 55 kr, helt klart värt det egentligen då deras är större.

Jag fick hem min Semper burk i veckan och den är ganska liten, men man kanske kan ha gröt eller ersättning i den

Ja jag hoppas att vi får möjlighet att utnyttja denna vagnen till fullo, sonen kan än idag inte sitta still så det är nog något han har med sig livet ut
  • LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-09-02 16:13:45 följande:

Funderar på förlossningen och undrar hur det blir denna fjärde gång 1:a gången tog det väl en 8-10 timmar och jag hann med EDA - toppen
    2:a gången tog det 40 minuter från att vi kom in till KK och bebis var ute. 3:e gången 14 minuter... Mannen är nervös att vi ska föda hemma denna gången

Oj, här har det gått undan
    Med min första från att värkarna startade till att han var ute tog det 11,5 timme. Så jag hoppas på att det går fortare denna gången. Kanske inte 40 minuter då det tar minst 20 min att köra till BB

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-03 09:43:29 följande:

Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)

Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!

Allt låter ju jättebra! Spännande, snart är ni i mål

Jag gick över med 12 dagar med sonen så jag hoppas att denna kommer 12 dagar innan

Jag är i vecka 29 och en sak oroar mig lite just nu. Bebisen vägrar vända sig av någon anledning. Den ligger likadant nu som innan, ryggen upp och fötterna ner. Sockerbelastning på måndag och då ska jag försöka prata med dom om det.
    Sonen krängde ju runt i magen som om det vore en Formel 1 bana så man är ju inte riktigt van vid detta
    Kanske att jag kan få igenom ett TUL pga oro!
  • LuPeRo
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:50:51 följande:

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

Grattis
  • LuPeRo

Snabb uppdatering (svarar mer sen).

Vecka 30 och BM-besök idag, plus sockerbelastning. Blodtryck 120/70. Bebisens hjärta slog med 138 slag. Bra flöde i navelsträngen.
    Gått upp 1 kg sedan inskrivningen. Och sockret låg på 7,3, maxtaket är 8,9.
    Men järnvärdet var på låga 102 så nu blir det att försöka proppa i sig så mycket järn som möjligt till nästa besök
    Ang att bebisen inte vänder sig är inget att oroa sig för nu utan vi tar tag i det runt vecka 34-35. Men annars var det bra.

Bebislängt skrev 2014-09-07 21:00:28 följande:

I natt har jag varit vaken länge av väldigt täta och ganska smärtsamma förvärkar. De har fortsatt under dagen tillsammans med mycket sammandragningar och en plötslig foglossning från helvetet. Hoppas att det är förlossning på G snart. En vecka eller två skulle vara perfekt ;)

V37+2 idag.

Oj oj oj! Spännande nu

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn