Vi runt 35 år som väntar barn
Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Ha en fin dag allihopa!
Hoppar in här jag också! Jag och min sambo fick oss en härlig överraskning i lördags: jag är gravid! Jag är 35 år gammal, bor i Norge och detta är första barnet. Ha en fin dag allihopa!
Jag är väldigt tveksam till EDA och hoppas kunna klara mig utan det. Har någon här erfarenhet av det? Jag är livrädd för diverse biverkningar.
Jag tog EDA med sonen. Jag hade ont och dom kände att det var det bästa för mig. Själva sticket känns inte tycker jag. Men det är en konstig känsla när bedövningen slår in, kroppen liksom kryster av sig själv
Men jag ångrar absolut inte att jag tog den. Jag kan varmt rekommendera ett varmt bad! Så skönt och jag kunde slappna av en stund (även somnade). Annars är lustgas en mycket bra grej
Vi fick inte se könet på UL tyvärr, bebisen låg som en groda med hälarna över hela könet Ganska svårt att se då!
Så nu lutar det åt privat TUL på Emma Ultraljudsklinik någon gång i september. Får se om jag kan övertala sambon
Ny vagn beställdes och i helgen packade vi upp den. Så nu kan vi släppa det
Spjälsäng framplockad, madrass, bilskydd, amningskudde, bärsjal, kläder, overall m.m. Nästa att inhandla är blöjor, tvättlappar, amningskupor och annat smått. Ska även passa på och hämta ut lite gratisväskor här och var
Precis så tänkte jag också med vår nya vagn. Den väger runt 15-18 kg och är ganska bred. Men jag går ytterst sällan i affärer och går man i en matbutik kan man ju ta bilstolen i kundvagnen. Och vi har en nästan ny sulky som kommer att användas flitigt sen
Semper; Gör dig medlem på deras sida så får du en gratis vällingburk.
Bambino och MAM finns på Facebook, dom har haft gratis napp och sked ganska länge. Men det gäller att utnyttja det
Funderar på förlossningen och undrar hur det blir denna fjärde gång 1:a gången tog det väl en 8-10 timmar och jag hann med EDA - toppen
2:a gången tog det 40 minuter från att vi kom in till KK och bebis var ute. 3:e gången 14 minuter... Mannen är nervös att vi ska föda hemma denna gången
Oj, här har det gått undan
Med min första från att värkarna startade till att han var ute tog det 11,5 timme. Så jag hoppas på att det går fortare denna gången. Kanske inte 40 minuter då det tar minst 20 min att köra till BB
Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)
Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!
Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.
Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)
V 5 (4+4) :)
Snabb uppdatering (svarar mer sen).
Vecka 30 och BM-besök idag, plus sockerbelastning. Blodtryck 120/70. Bebisens hjärta slog med 138 slag. Bra flöde i navelsträngen.
Gått upp 1 kg sedan inskrivningen. Och sockret låg på 7,3, maxtaket är 8,9.
Men järnvärdet var på låga 102 så nu blir det att försöka proppa i sig så mycket järn som möjligt till nästa besök
Ang att bebisen inte vänder sig är inget att oroa sig för nu utan vi tar tag i det runt vecka 34-35. Men annars var det bra.
I natt har jag varit vaken länge av väldigt täta och ganska smärtsamma förvärkar. De har fortsatt under dagen tillsammans med mycket sammandragningar och en plötslig foglossning från helvetet. Hoppas att det är förlossning på G snart. En vecka eller två skulle vara perfekt ;)
V37+2 idag.
Oj oj oj! Spännande nu