Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

LuPeRo skrev 2014-06-05 09:51:50 följande:

Låter härligt smile1.gif Jag boade nog när jag gått halva tiden! Det kliade för mycket i fingrarna på mig smile2.gif
    Längtan blev nästan värre när man såg den bäddade sängen i 15 veckor innan (plus att jag gick över tiden med 12 dagar).

Du kan börja planera för BB-väskan, kanske ett förlossningsbrev. Köp du lakan och allt annat som behövs, passa på nu innan orken försvinner smile5.gif

Det är sant hehe! Vi har ju börjat köpa lite saker för jag tänker att rent ekonomiskt kan det ju vara bra att pytsa ut inköpen lite. Nästa gång får det nog bli lakan och täcken och sånt så kan jag bädda på en gång när vi har hämtat hem sängen :)
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 10:54:38 följande:
    Härligt smile2.gif  
    LuPeRo skrev 2014-06-09 08:54:23 följande:

Håller tummarna att allt går bra smile1.gifsmile9.gif

Min syster hade en Bugaboo till sin son. Sjukt snygg (och dyr) men tyvärr inget jag fastnade för. Den är lättkörd men jag tycker att liggdelen är för långt ner för mig (är ganska lång). Men dom är så galet snygga så man skulle kunna köpa en bara för att titta på smile2.gifsmile2.gif

Tack!

Hmmm, vill inte heller ha en för låg vagn... Tror att Buffalo'n är högre än de andra Buggorna - får nog provköra och kolla smile1.gifTack!

RUL gick jättebra! (Blir alldeles tårögd nu när jag skriver detta...). Allt var precis som det skulle och BF är fortfarande 2/11 smile2.gif Och minsann - vi väntar en liten flicka Hjärta 

Så lycklig!!!!

Grattis, vad härligt! :) ja, det är en speciell känsla efter RUL. Svårt att förstå hur det kan kännas så annorlunda efter RUL som efter kub eftersom man ju har fått se sin bebis båda gångerna. Men så är det!
  • Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-06-09 17:11:57 följande:

Här har man kommit in i en nojjig fas Foten i munnen
    Dom säger att omföderskor brukar känna bebisen tidigt, och om man då har moderkakan i bakvägg (som jag har enligt KUB) så kan man känna ännu tidigare.
    Jag är i vecka 17 nu (16+2) och vad jag vet så har jag inte känt något. Brösten är stora & svullna, magen växer (ser ut som om jag vore i vecka 21-22) och illamåendet hänger med på kvällen. Men jag känner inte den lill* smile4.gif
    Med sonen kände jag i vecka 19 och då hade jag moderkakan i framvägg...
    Så nu har man börjat fasa för det värsta. Och det är ca 10 dagar kvar till RUL för min del. Förstår inte hur jag ska hålla oron i schack Obestämd

När kände ni första gången? (detta gäller er alla)

Jag kände några enstaka gånger (tror jag) mellan v19 och v22 men det var först i v23 som jag började känna på riktigt. Jag har moderkakan i fram och är förstföderska.

Men för dig kan det ju också bero på olika saker med denna graviditet. Min bebis är väldigt förtjust i att ligga med stjärten utåt och då känner jag inget alls ens nu i v25 :)

Men förstår din noja. Ring din barnmorska och fråga om du kan få komma och lyssna på hjärtat tycker jag, om du inte står ut.
  • Bebislängt

Lycka till på RUL!

Själv har jag fått nässelutslag på magen. Det är som ett band högt upp på magen. Det bränns och kliar. Någon mer som har varit med om det? Funderar på om jag ska behöva ringa min bm. Vi åker utomlands på lördag och vill ju helst inte ha någon konstig och farlig gravidkrämpa..

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-26 21:10:33 följande:
    Ja, bara barnet mår bra så är man nöjd Glad

Jag tror också eventuellt att jag känner bebisen någon gång ibland (vecka 19, 18+0 idag). Men jag är inte helt säker. Jag har en väldigt bubblig mage rent allmänt, och det är svårt att veta om det är tarmarna eller bebisen. Någon boxare är det inte där inne i alla fallFlört
    När jag var på RUL så hade jag eventuellt börjat känna bebisen som du och då sa min barnmorska att det mesta du tror är tarmarna är bebisen :D
  • Bebislängt

Har precis varit på en veckas semester. Vi brukar åka och vandra i bergen varje år men i år blev det inte så mycket äventyrliga strapatser utan mer dalvandring men det var mysigt det med. Det blev ett par mil om dagen. Fattar inte att jag orkade egentligen, det började kännas i ryggen i slutet av veckan, men det var kul att komma iväg utomlands i år också. :)

Idag går jag in i vecka 28 så det börjar verkligen närma sig! Vi har börjat längta så efter att få träffa vår lille kille! Nästa vecka ska vi till Ikea samt hämta lite saker vi ska låna av en kompis och sen är vi redo! Åtminstone prylmässigt. Jag känner mig fortfarande inte helt redo för själva förlossningen...

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-03 19:50:05 följande:

Vecka 20 idag Glad. Har börjat bli riktigt tjock nu, undrar var detta ska sluta?! Nu är jag dessutom säker på att jag känner bebisen där inne, så mysigt!

Är det någon mer än jag som känner sig trött mest hela tiden? Jag jobbar deltid och det går bra. Brukar även göra ngt mer under dagen (typ tömma tvättmaskinen) och tar gärna en promenad på kvällen. Men sedan är energin helt slut. Orkar inte göra sådant som jag annars tycker är kul typ baka, pyssla, laga mat, planera bjudningar o.s.v. Min energinivå är så låg och ibland känner jag inte för att påbörja ngt bara för att jag vet att jag ändå inte orkar slutföra det. Känner mig inte deppad eller så, utan bara trött. Det kanske ska vara så här, och jag försöker att lyssna på kroppen. Känner dessutom mindre behov av att umgås med andra människor än förut. Är jättenöjd med att umgås med maken och att höras med syrran och föräldrarna. Träffar vänner ngn gång ibland och det är kul, men jag känner att det sociala behovet har minskat drastiskt. Fokuset ligger väldigt starkt på mig själv, min man och vår blivande egna lilla familj. Ngn som känner igen sig?

Du kanske har järnbrist? Jag var supertrött fram till för ett par veckor sedan då min bm konstaterade att mitt järnvärde var lågt och jag började äta Hemofer. Stor skillnad nu!

Men visst är man tröttare än annars ändå. Det är ju inte så konstigt, kroppen arbetar ju mycket mer än vanligt och energin har ju ett till litet liv att försörja :)

Jag vill mest bara vara hemma och boa. Städa undan, köpa kläder och saker till babyn. Förbereda liksom. Går in i tredje trimestern och v 29 i morgon så jag är också rätt stor och känner mig ganska osocial. Bara 2,5 månad kvar! Jag har haft en så himla härlig graviditet så här långt så tiden bara rusar iväg! Har fått för mig att jag kommer att föda lite tidigt också, två veckor skulle vara skönt :D
  • Bebislängt

Tack hörni! Jag är lite mullig i vanliga fall men känner mig konstigt nog smalare i och med graviditeten. Har inte gått upp särskilt mycket heller (6kg senast men skulle tro att jag är uppe i 8kg nu) och det känns som att kroppen överlag har blivit liksom tajtare och att det bara är magen som blivit lite större. Har inte känt mig så här tillfreds med min kropp sen jag var 20 :D

Det enda jobbiga är ju att jag så klart känns tyngre. Så känner mig ändå osocial. Eller så lockar inte fester och annat för att jag inte kan dricka alkohol och inte orkar umgås med människor som gör det. Har redan börjat picknicka med småbarnsföräldrar istället haha.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn