Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

LuPeRo skrev 2014-07-04 07:13:42 följande:

Vad duktiga ni alla är som fortfarande "orkar" mycket Med sonen hade jag en hel del ork, var även på Ullared en hel dag bara en kort tid innan han kom Galet egentligen!

Denna gången är jag helt slut och är tacksam över att jag är ledig resten av tiden. Jag kan inte påstå att jag har mycket ork att göraa något direkt.

Vecka 20 (19+6) nu vilket innebär vecka 21 imorgon. Igår kämde jag en buff plus att magen hoppade till så nu tror jag att hon äntligen börjar ge sig till känna

Bebislängt; Jättefin mage Själv ser jag nog mest bara pluffsig ut

Ah, en till "tröttis". Då behöver jag inte känna mig ensam Flört

Mysigt att din flicka börjar buffa på dig nuHjärta
  • Mon bébé 81

Jösses, vilken värme!Solig Jag lider med de som är höggravida nu. Tycker själv att det är svettigt mest hela tiden, trots att jag har drygt fyra månader kvar. 

Gick in i vecka 22 (21+0) idag. Har gått upp 1 kg nu, men magen är riktigt stor. Är länge sedan jag kände mig så här "snygg" faktiskt. Så skönt att inte behöva oroa sig över putande mage, nu ska den ju puta och växa Skrattande

Mår inte särskilt illa längre, utan kan äta vanlig mat och till och med känna mig sugen på saker ibland. Njuter av kvällspromenader och annan lätt motion. Så otroligt tacksam över att jag inte har ont någonstans. 

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud igen. Hoppas framförallt att det ser bra ut, men hoppas även på att det går att få ett mer säkert svar på om huruvida det är en tjej eller inte där inne. Bebisen sparkar och har sig i alla fall mest hela tiden, så jag känner mig inte så oroad över att något skulle vara fel. 

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-07-18 10:22:43 följande:

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag går in i v31 idag! Vi har nästan allt färdigt till bebisen med babyskydd,vagn, skötbord, säng, kläder och ja nästan allt man behöver utom blöjor tror jag. Är lite av ett kontrollfreak hehe. Nu har tiden börjat gå sakta igen. Jag tror att det dels beror på den här plågsamma värmen, dels för att jag har börjat räkna ner dagarna som är kvar att jobba på mitt extrajobb (har dessutom fått foglossning så att stå i butik är inte särskilt kul längre) och dels för att jag har börjat längta så mycket efter bebisen! Men nu är det i alla fall bara 8-12 veckor kvar innan han kommer :)

Jag går inte på några UL utöver de som mvc rekommenderar. Får fler UL p.g.a. medicinska skäl. 

Ja, visst är det varmt!! Idag tog vi en promenad på ca 45 minuter, och när vi kom fram var jag helt genomsvettig trots att det inte är sol här idag. Tog ett iskallt dopp i Mälaren (inte många som badade idag). Ungefär en kvart efter att jag hade kommit upp så var jag kokhet som en kamin igen. Maken bara skrattade åt mig Skrikandes
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-07-21 08:58:06 följande:
    Jag har varit på KUB och RUL, men tänkte även boka ett privat ultraljud runt vecka 33. Tidigare, här i Skåne, fick man ett UL då, men det har de tagit bort. Med mina tidigare barn fick jag detta UL, så jag vill gärna göra det även denna gången Är i vecka 26 nu.
    Aha, ingick det som standard tidigare? Vad var det för typ av UL då?
  • Mon bébé 81
    MjöllkChoklad: aha, då är jag med! 

Bebislängt: ja fy sjutton vad varmt det är Skrikandes. Idag regnade och åskade det när jag vaknade. Har inte varit så tacksam över regn på länge Glad
  • Mon bébé 81

Vad mycket som hänt här, jättekul att läsa om hur ni har det allihopa!! Glad

Jag gick in i vecka 25 (24+0) idag. Var har tiden tagit vägen?? Har aldrig upplevt att tiden gått så fort som den gjort under min graviditet. 

Jag har känt mig riktigt välmående de senaste fem veckorna (har motionerat och till och med sportat en del), men nu har jag börjat få ont i magen när jag anstränger mig. Träffade BM igår som tyckte att det lät som att det kom från livmodern, men att det är okej så länge det går över vid vila. Lite ledsamt eftersom jag äntligen har sluppit ifrån illamåendet och kan vara ute och röra på mig. Och nu blir jag begränsad av magont istället. Men jag är ändå otroligt tacksam över att illamåendet äntligen är helt väck! Har lånat lite böcker på biblioteket som jag ska passa på att plöja igenom nu när jag ska ta det lugnt. 

Bebisen sparkar som bara den. När vi skulle lyssna på hjärtljuden igår så gick det knappt att höra något för bebisen bara rasslade omkring och ändrade ställning hela tiden. BM skrattade gott åt den böljande magenSkrattande

Nästa vecka är det flödesUL och då hoppas vi framförallt att allt ser bra ut, men även att vi får veta könet mer säkert. 

• Mon bébé 81

Välkommen Aiko och grattis till ditt Plus Glad

Bebislängt: oj, amningskurs - det hade jag inte en tanke på. Visste inte ens att man kan gå på sådana. Men jag tänker lite som du att det finns risk att bli mer stressad. Jag hoppas och utgår ifrån att de kommer att hjälpa mig med amningen på BB. Jag vill liksom ha bebisen i famnen när jag provar. Känns omöjligt att föreställa sig amningen innan barnet har kommit. 

jamieblue: hihi, känner igen det här med att ha svårt att koncentrera sig. Jag har exakt tre månader kvar till BF idag, men det känns som att min hjärna har gått på ledighet för länge sen. Stackars kollegorna undrar väl vad jag gör ibland Flört.

LuPeRo: kunde ni se könet den här gången?

Jag är i vecka 27 (26+5) nu. Vi var på UL för ca två veckor sen och fick då veta att det är en liten flickaHjärta. Allt såg bra ut, förutom att det blev lite anmärkning på blodflödet till livmodern. Ska därför på tillväxt-UL i vecka 32 igen. Börjar känna mig tröttare och mer sliten nu. Får ont i kroppen av att sitta vid skrivbordet på jobbet. Mår bäst när jag kan röra mer på mig, som t.ex. gå promenader eller att pyssla runt hemma. Tiden fram tills nu har gått så fort, men nu känns det som att det börjar sakta ned lite grand. Fick hem vår vagn här för några dagar sedan. Så roligt att provköra den....hihi.

• Mon bébé 81

Förresten, jag har börjat må lite illa nu igen. Mådde fruktansvärt fram till vecka 18-20, och har haft ett antal bra veckor nu. Men när jag gick in i vecka 27 så började jag känna mig så där diffust illamående som jag gjorde i allra första början. Har även börjat reagera starkare på dofter igen. Någon mer som upplevt att illamåendet kom tillbaka? Kräks

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-08-26 19:45:16 följande:
    Jag mådde inte illa i början men började må lite illa på förmiddagarna kring v30. Men det är inte varje dag. Men man har något hormonpåslag däromkring.
    Ah, då är det säkert därför! 
  • Mon bébé 81

Är i vecka 29 nu. Känner mig bra rent kroppsligt. Men rent hormonellt känns det som att jag fått ett rejält påslag. Oroar mig hela tiden för ditten och datten och tenderar att gråta bara rent spontant. Känner mig stressad över allt som måste hinnas med. Men man får ta en sak i taget och rationalisera bort lite tror jag Flört.

Var ute på en härlig långpromenad idag i alla fall. Känner mig lite bättre efter det! Vägde mig i morse och hade gått ned nästan ett kg sedan i början av veckan. Ligger på +3 kg nu från det att jag fick pluset. Men så var jag lite överviktig sedan innan så det är inget konstigt. Har en rejäl babykula nu Gravid Glad. Tycker förövrigt att det är svårt att äta några större mängder längre. Känns som att jag inte får någon luft om magen blir för full...haha.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn