Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Vi runt 35 år som väntar barn

LuPeRo skrev 2014-06-09 17:07:16 följande:
    Toppen, grattis
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 10:54:38 följande:
    Härligt   Tack! Hmmm, vill inte heller ha en för låg vagn... Tror att Buffalo'n är högre än de andra Buggorna - får nog provköra och kolla Tack! RUL gick jättebra! (Blir alldeles tårögd nu när jag skriver detta...). Allt var precis som det skulle och BF är fortfarande 2/11 Och minsann - vi väntar en liten flicka   Så lycklig!!!!
    Åh vad härligt det låter Grattis till tjejen 

Tack!!!
    LuPeRo skrev 2014-06-09 17:11:57 följande:
    Här har man kommit in i en nojjig fas Dom säger att omföderskor brukar känna bebisen tidigt, och om man då har moderkakan i bakvägg (som jag har enligt KUB) så kan man känna ännu tidigare. Jag är i vecka 17 nu (16+2) och vad jag vet så har jag inte känt något. Brösten är stora & svullna, magen växer (ser ut som om jag vore i vecka 21-22) och illamåendet hänger med på kvällen. Men jag känner inte den lill* Med sonen kände jag i vecka 19 och då hade jag moderkakan i framvägg... Så nu har man börjat fasa för det värsta. Och det är ca 10 dagar kvar till RUL för min del. Förstår inte hur jag ska hålla oron i schack  När kände ni första gången? (detta gäller er alla)

Jag anade lite fladder tidigt i denna graviditet (min 4:e), typ v.12-13, men det är nog ovanligt tidigt... Nu i vecka 20 är det tydliga buffar. Jag tror absolut inte att det är någon fara alls - det är väldigt individuellt när man känner, även om man är omföderska. Rätt som det är känner du säkert en spark!
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-09 20:36:43 följande:
    MjölkChoklad: Vad skönt att RUL gick bra, och grattis till din flicka  LuPeRo: jag är nästan lika långt gången som du (vecka 17, eller 16+0, i morgon). Jag har inte känt av bebisen alls ännu. Men jag känner mig inte så oroad, det står på så många sidor att man kan få vänta till vecka 18-22 innan man känner något. Dock har jag en svärmor och mamma som frågar och frågar om jag känt något . * * * Nu är det exakt två veckor kvar till mitt RUL. Jag längtar verkligen, och hoppas att bebisen går med på att visa vilket kön den har! När RUL är avklarat ska vi beställa vagn (blir en bugaboo donkey för oss).  Min mage har vuxit som bara den. När jag ätit är den stenhård och liknar en badboll . Så idag fick mina kollegor veta att jag ska ha barn. Det går inte att dölja längre . 

Tack!!! Känns fantastiskt!!!
    LuPeRo skrev 2014-06-11 19:01:36 följande:
    Jag var på läkarbesök idag ang en fläck jag har på benet. Jag var tvungen att säga att jag var gravid då han tänkte skriva ut en salva man inte ska använda när man är gravid. Jisses vad lycklig han blev Jag har aldrig träffat honom innan men det slutade med att vi pratade om hur jag mådde Ja tankarna går dagligen på hur allt kommer bli. Kommer jag att klara av två barn? Mår bebisen bra? Hur löser vi allt det praktiska? Just idag är jag lugn och tänker att vi tar en dag i taget Min gynekolog har lovat oss 3D ultraljud om bebisen inte visar könet på RUL. Så antingen nästa vecka eller nästa vecka igen vet vi könet. Nervöst men galet spännande

Åååååh, spännande
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-06-14 23:09:49 följande:
    Tack Håll tummarna att vi kan se könet

Lycka till och jag håller tummarna
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-06-19 11:53:01 följande:

RUL är gjort nu. Jag står kvar på den 21 november och allt såg bra ut.

BM var inte 100% säker men det ser ut att vara en flicka

Grattis!!!! Så skönt att allt såg bra ut!
  • MjölkChoklad
    Rosarosen skrev 2014-06-19 22:51:49 följande:
    Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra

Grattis till lyckat RUL och till en liten pojke
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-24 12:07:42 följande:
    Grattis till alla lyckade RUL Skönt att allt ser bra ut för er!! Vi gjorde RUL igår, allt såg bra ut och vi blev framflyttade två dagar till 26 november (som vi trodde från allra första början). Det gick inte att säkerställa kön, men BM trodde att det är en flicka. Vi ska göra UL i vecka 24 igen och då finns möjlighet att kolla efter kön en gång till. Men jag tror att det är en flicka. BM kändes så rutinerad och tror faktiskt att hon hade sett om det var en pojke. Så vi säger "hon" tills vidare . Det känns jättebra, men nu förstår jag verkligen innebörden av att könet inte spelar någon roll. Både maken och jag blev löjligt glada över allt som BM såg och kommenterade. När hon sade att det nog var en flicka blev vi överlyckliga, och hade hon sagt pojke hade vi troligtvis blivit precis lika exalterade. Man kan bara konstatera att intresset för sitt eget barn är ENORMT oavsett vad det gäller  

Grattis!!!!! Men precis så är det - vi blev jätteglada för att det är en flicka, men hade blivit lika glada för en pojke Det är likasom bara såååå intressant och spännande att få reda på mer om vem det är som gömmer sig där inne
    Vildhallon skrev 2014-06-25 13:03:44 följande:
    Nu var det längesedan jag skrev något här. Grattis till era graviditeter alla nya i tråden! Vi är nu i v 29 och jag kommer att jobba hela juli och halva augusti för att sedan gå på semster som går över i föräldraledighet direkt efter mina semesterdagar är slut. Det känns konstigt att jag ska vara borta så länge från jobbet! Bebis växer och BM har börjat mäta magen på mig nu vid varje besök. Vi ligger mitt på medelkurvan och har följt den hittils. Bebis verkar vara ganska nöjd med livet i magen och är ganska lugn för det mesta. Jag känner av mer "ålande" i magen än regelrätta sparkar. Svårt att föreställa sig att det inte är så långt

Så härligt att vara i vecka 29 Bra planering med semester som övergår i föräldraledighet
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-07-03 22:01:44 följande:
    Slänger upp en bild såhär sista dagen på andra trimestern. V 27+6 :)

Fiiiin!!!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-07-18 10:22:43 följande:

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag går in i v31 idag! Vi har nästan allt färdigt till bebisen med babyskydd,vagn, skötbord, säng, kläder och ja nästan allt man behöver utom blöjor tror jag. Är lite av ett kontrollfreak hehe. Nu har tiden börjat gå sakta igen. Jag tror att det dels beror på den här plågsamma värmen, dels för att jag har börjat räkna ner dagarna som är kvar att jobba på mitt extrajobb (har dessutom fått foglossning så att stå i butik är inte särskilt kul längre) och dels för att jag har börjat längta så mycket efter bebisen! Men nu är det i alla fall bara 8-12 veckor kvar innan han kommer :)

Jag har varit på KUB och RUL, men tänkte även boka ett privat ultraljud runt vecka 33. Tidigare, här i Skåne, fick man ett UL då, men det har de tagit bort. Med mina tidigare barn fick jag detta UL, så jag vill gärna göra det även denna gången Är i vecka 26 nu.
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-21 21:13:57 följande:
    Aha, ingick det som standard tidigare? Vad var det för typ av UL då?
    LuPeRo skrev 2014-07-24 10:20:45 följande:

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

Ja, precis - tillväxtultraljud heter det Skrattande När jag födde barn -97, -07 och -09 så fick man detta ultraljud. Men nu har de dragit in det.  
  • MjölkChoklad
    lill grodan skrev 2014-08-06 16:35:43 följande:

Hej hopp!
    Nu har jag varit på kub,och allt såg så jättebra ut!
    Hade låg risk på allt,så nu ska jag slappna av :)

Härligt!!! Grattis!

Har läst ifatt lite efter att inte varit inne här på ett tag. Nu börjar vardagen snart igen. Skönt att jag bara ska jobba september ut Går en månad innan bebis är beräknad, så att jag verkligen hinner vara ledig. Mina tidigare tre barn har kommit 1-2 veckor före BF, så hoppas, hoppas, hoppas att det blir likadant denna gången

Är i vecka 29 nu och får sammandragningar flera gånger om dagen. Räcker att jag blir lite stressad eller nått så genast spänner sig magen och blir stenhård. Försöker lyssna på kroppen och ta det lugnt. Har inte haft så mycket karpaltunnelsyndrom vid denna graviditet, men det kan ju bli värre nu sista månaderna... Andra besvär är halsbränna (när jag ligger ner) och att det nu trycker upp mot revbenen så. Trött är jag också, hade blodbrist sist jag var hos MVC - men tror att järntabletterna har haft effekt. Annars mår jag bra  

Vagn är bokad och babyskydd beställt Roligt att planera och fixa. Vill bara boa och ha mig
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn