Vi runt 35 år som väntar barn
En vecka kvar på andra trimestern, sen börjar allvaret
Bara skötbord kvar att fixa så känner mig rätt lugn.
Semester om 2v, längtar!!
En vecka kvar på andra trimestern, sen börjar allvaret
Bara skötbord kvar att fixa så känner mig rätt lugn.
Semester om 2v, längtar!!
Nu vill jag vara att den här ungen ska komma uuuut! Jag är så stel och klumpig och har foglossning så att det känns som att kroppen ska delas i tu och livmodern trycker mot revbenen så jag är alldeles öm. Hoppas att han kommer i v38. Då är det bara fem veckor kvar. Men jag är glad ändå, mådde helt strålande fram till för ett par veckor sen :)
Hur mår ni andra?
Har inte skrivit på ett tag, mycket nu :)
V. 35 imorgon, snart i mål :) Trött trött trött nu, funderar på att lägga mig redan. Trött dygnet runt känns det som.
Det är inte världens mest aktiva tråd detta men det är superkul att läsa era uppdateringar. :)
Själv går jag in i v36 på fredag. Har också gjort sockerbelastning pga höga blodsockervärden men jag hade inte diabetes så det var skönt. Idag fick jag ett snabbt ultraljud eftersom min bm inte kunde känns riktigt hur bebisen låg. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Men det bådar ju gott ändå!
Jobbar sista veckan på mitt extrajobb nu och sen kör jag mitt eget företag fram till bf. Bara 5,5 vecka kvar alltså. Gud så snart! Fast han får gärna komma någon vecka tidigare. :D
Måste man ha med ett nattlinne till bb? Jag äger inget sånt. Man kan väl lika gärna ha mysbyxor och en t-shirt väl? Tänker att under själva förlossningen så har man väl sjukhuskläder ändå?
Håller på och planerar min förlossningsväska. Helt sjuuukt nära nu! V37 på fredag.
Jag funderar på att gå på en amningskurs men jag vet inte om det bara kommer att stressa mig mer inför amningen. Men min bm rekommenderar verkligen det. Har ju varit på en kurs redan men där gick de inte igenom amningen så mycket. Men vad är det man bör veta?
Ursäkta långt inlägg sist
Glömde en viktig sak man måste ha med: Babyskydd till färden hem, och om det är kall säsong ytterkläder till sig och bebis.
Jag är fortfarande snorig men är inte sjuk längre i alla fall. Men idealt vore ju om jag hinner bli helt frisk.
Min slempropp lossnade igår så nu är det spännande. Får se vad BM säger i morgon. Hoppas det blir mitt sista besök där :)
38+4 idag!
Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)
Hur går det för er, någon på g?
Själv går jag in i v. 40 imorgon! Närmar sig!
Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!
Håller tummarna att du slipper gå över
Själv är jag inne i vecka 33 och velar över om jag ska göra TUL privat eller inte.
Var hos BM idag. Järnvärdet gått upp från 102 till 112 så det är bättre. Hjärtljuden låg på 138. Mitt blodtryck 125/70. Också har jag gått ner det kilot jag gått upp sedan innan, så nu ligger jag på 0 kg åt båda hållen. SF var 30-31.
Bebisen ligger med huvudet neråt, fortfarande rörlig (jo tack det känns)
Begravning blir i slutet på oktober och nu ligger det på SAS om dom släpper på mig på ett plan. Är ju bara ca 2 timmar det handlar om men det kan ju räcka. Frågan är om man vågar flyga med knappt en månad kvar till förlossning :-/ Nåja, det tål att tänkas på...
BF idag, var är bebisen?? ;)
Jag köpte ett plagg i stl 50 men sen fick jag en del. Trodde att jag skulle få en stor bebis men vi fick köpa mer 50 i efterhand för han är fortfarande för liten för 56 :)
Vi fick ersättning på bb. Han bara skrek och skrek när det inte kom någon mjölk andra dagen heller så det var ju en väldig tur.
Hej tjejer, hur går det för er?
Själv njuter jag av att ha en liten i famnen och att slippa magen. Snart är ni också där! ;)