Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-04-22 16:01:59 följande:
    Spännande med ultraljud. Jag var också orolig för att det skulle vara två och var mycket lättad när det bara syntes en där inne :)

Vi har köpt en Crescent Comfort duo. Har ingen aning om ifall den är bra eller dålig men den hade fått många bra omdömen när jag googlade. Så var det 2000kr rabatt så jag fick den för 4000!
    Blev nyfiken, så jag googlade och tittade för att se hur de ser ut. Ser ju jättefin och ombonad ut! Och vilket bra pris Skrattande
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 16:14:23 följande:
    Nu är KUB avklarat och det gick superbra!!!! Lägsta möjliga risk, 1:20000, och en fantastiskt fin liten krabat där inne Fy, så lättad jag är och glad och lycklig och så lite tårögd
    Åh, vad härligt att höraHjärta
  • Mon bébé 81

Välkommen cesso79! Har lag till din presentation i TS. Lycka till med KUB idag!

Vildhallon: skönt att det gick bra med RUL! Ville ni veta könet?

• Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-04-25 15:09:09 följande:

Ja, jag frågade om hon kunde se könet och vad det var i så fall. Det gick inte att se så då var det någon mening med det tänker jag
    Sicken busig bebis! Men desto större överraskning för er Flört
  • Mon bébé 81

Idag var vi på tidigt UL. Hjärtat pickade på, och fostret var livligt. Vevade med både armar och ben som en liten tok. Blev glad och förvånad över att man kunde urskilja ben och armar så tydligt. Trodde själv att jag var i vecka 9+4, men enligt mätningarna så var det 9+6. Så nu är BF den 24 november istället. Nog blev det lite mer verkligt allt efter detta. Har inte känt mig särskilt oroad förut, men nu när jag såg den lill* vispa med sina små armar och ben därinne så knyter man ju an lite mer, och då ökar oronObestämd

Cesso79: vad skönt att KUB gick bra!

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-04-30 11:45:48 följande:
    Ja, verkligen fantastiskt! Och idag har vi varit på RUL och allt såg fint ut. Vi väntar en liten pojke, det var inte ens otydligt haha. Nu är det daga att bara njuta av de små sparkarna och börja längta efter den lille. Underbart! :)

Känns så där kul när de säger att det ska bli en rekordvarm sommar dock hehe.
    Skönt att det gick bra!

Blir mycket isglass under parasollet i sommar  Solig
  • Mon bébé 81
    Irmeline skrev 2014-05-02 14:59:23 följande:
    Hej tjejer, får man hoppa in här?

Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

Gjorde ett tidigt VUL i v.9 som såg bra ut, samt KUB i v. 12 med låg risk. Var inne på akuten med blödningar i v. 15 och fick veta att min moderkaka ligger för öppningen (föreliggande moderkaka) och hoppas den har flyttat sig till RUL om 10 dagar. Känner inte bebis alls, vilket gjort mig lite orolig då jag kände massor den här tiden sist (påbörjar v. 19 idag). Förhoppningsvis är det för att modekakan lagt sig på framsidan, men vågar inte ta ut något i förskott innan RUL. Nedräkning pågår Glad
    Hej och välkommen Irmeline Glad. Har lagt till din presentation i TS. 

Hoppas att allt går bra för dig! Skönt att du snart ska göra RUL. 
  • Mon bébé 81

Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen Glad

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-05-17 23:29:36 följande:
    Vad härligt att du har passerat den magiska gränsen :) har du gjort eller ska göra kub?

Trist att må illa hela tiden. Jag känner verkligen att jag har haft en sån himla tur som har mått så bra. Nästan så att man skäms lite.

I morse när jag vaknade hade min lilla parvel hicka :D
    Ja, jätteskönt att ha kommit en bit på väg nu Glad. Vi har tackat nej till KUB. Har inte fått datum för RUL ännu, men kommer att få det nästa vecka. Drömde inatt att det var en pojke...hihi. Inte ska du skämmas för att du mår bra. Njut istället!! Åh, hur känns det när bebisen hickar? 

Jag har nyligen börjat se en liten liten utbuktning på nedre delen av magen. Har ju lite "goidsmage" sedan tidigare, men den sitter högre upp, men nu börjar det bli mer som en rak linje mellan den och livmodern som buktar ut. Trodde att detta skulle ske först senare, men det är ju kul att få ett mer synligt tecken på graviditeten. Något som också syns är brösten! Alltså, hur mycket kan de svälla upp egentligen?? Köpte 2 nya bh:ar i vecka 9, och nu skulle jag behöva köpa ännu större Förvånad. Hur mycket har era bröst svällt?
    LuPeRo skrev 2014-05-18 21:08:47 följande:

Ja tiden går galet fort smile9.gif
    När har du RUL?
    Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart smile1.gif
    Skönt att ditt illamående börjar ge med sig! Men jag har precis samma problem, det blir värre på kvällen. Dock har jag märkt en viss förbättring nu sedan jag passerade vecka 12, så jag håller tummarna för att det ska bli successivt bättre. När jag mådde som värst så kunde jag inte se ett slut på det hela. 

Välkommen till alla nya förresten! {#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-05-20 13:43:52 följande:

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det smile9.gif

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med smile1.gif Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes smile2.gif

KUB har vi gjort och RUL har vi den 19 juni. Är det någon som ska kolla könet?

Haha, inte bara jag som svullnat upp om brösten då med andra ord ;). Jag går in i vecka 14 idag.

Har fått tid för RUL den 23 juni nu. Vi ska kolla könet. Är jättenyfikna!!

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn