Inlägg från: Ljusfat |Visa alla inlägg
  • Ljusfat

Vi runt 35 år som väntar barn

Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.

• Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-04-16 10:40:30 följande:
    Ömma bröstvårtor är typ det enda symptom jag hade i början. Först i v7 eller 8 började jag bli trött och kissnödig. Nu har finnarna kommit. Så gå inte så mycket på hur det "ska" kännas för att du inte känner något speciellt behöver inte betyda att något är fel.

Ååh det kändes lugnande. Hoppas att det blir så även för mig tack för dina ord, de lugnade lite. :)
    MjölkChoklad skrev 2014-04-16 10:42:04 följande:
    Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!

Hoppas det är så.. Tack för dina ord. Ska försöka koppla bort oron men det är så svåååååårt.
  • Ljusfat

Igår ringde jag i alla fall och fick tid för inskrivning. Det blir den 19 maj. Det är min o killens månadsdag så jag hoppas att det betyder tur även nör det gäller ärtan i magen hihi :) Glad påsk alla :) Första alkoholfria påsken? :)

• Ljusfat
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-17 08:23:11 följande:
    Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter .  Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?! Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig.  Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!

Skönt att få vara hemma när du inte mår bra :)
  • Ljusfat

Idag har jag varit yr som sjutton, mått illa i omgångar och varit sypertrött. Fick gå hem från jobbet tidigare pga att jag nästan svimmade innan. Antar att jag fortf är gravid :). Har i alla fall inhandlat Niferex och får se om det mildrar yrseln.

• Ljusfat

Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)

• Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-04-19 17:14:26 följande:
    Nä, va tråkigt. Hoppas du är tillbaka i tråden snart! Kram

Tack så mycket för orden och det hoppas jag med :) Kram
  • Ljusfat

Tack så mycket. Det känns inte så farligt faktiskt. Det gick så oerhört snabbt allting. Får hoppas det går lika fort att få plus igen när detta är avklarat. :)

• Ljusfat

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

• Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-09-07 20:57:03 följande:

Grattis! Håller tummarna för er :)

Tack så mycket. För dig är det inte långt kvar ser jag. Har du det jobbigt?

Tänk vad fort tiden går när man inte är gravid ich vad sakta dessa arma dagarna kryper fram för att man vill att det ska bli v 12+ (Känns lite säkrare då ju) :)
  • Ljusfat

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

• Ljusfat
    Bebislängt skrev 2014-10-19 23:02:02 följande:

Hurra! Ska ni göra kub?

Tack allihop :)

Jag vet inte ang kub. Kommer inte fråga efter det men om bm erbjuder det gör jag det troligast. Är väldigt osäker när det gäller det. Hur gjorde ni? Var det värt det?

Har inskrivning på tisdag så får se om hon säger något då.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn