Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi runt 35 år som väntar barn

LuPeRo skrev 2014-05-20 13:43:52 följande:

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det smile9.gif

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med smile1.gif Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes smile2.gif

KUB har vi gjort och RUL har vi den 19 juni. Är det någon som ska kolla könet?

Här är en till med stora boobs. Tycker det är lite kul då jag har b-kupa annars, känns som en ny kroppsdel. Dessutom har de jäkligt shysst form nu ;)

Någon som har namnförslag till en tjej? Gillar klassiska namn (ej nya eller påhittade) som gärna inte är superfeminina (hest ej slutar på a). Några förslag? :)
  • Irmeline
    Rosarosen skrev 2014-05-26 17:36:58 följande:

Tack Glad Kub avklarad och gick bra. Nu väntar och längtar jag efter rul.

Grattis :)
  • Irmeline
    Rosarosen skrev 2014-05-26 17:36:58 följande:

Tack Glad Kub avklarad och gick bra. Nu väntar och längtar jag efter rul.

Grattis :)
  • Irmeline
    Blåblomman skrev 2014-05-27 17:53:21 följande:

Då har jag också hittat hit. Plussade idag efter ett års försök. Är 36, första barnet, bor i stockholm och Bf blir 5/2.

Grattis!! :)
  • Irmeline

Tycker tiden går fort nu i v.22 och ändå är det så långt kvar. Fyndade en fin brio happy idag för dryga tusenlappen :) skönt att ha fyra rejäla hjul till vintern.

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-06-02 11:30:29 följande:
    Roligt med vagnköp Glad Själv har jag mest spanat runt på nätet, fast har faktiskt även klämt lite på några vagnar i en affär. Roligt!

Gick in i vecka 19 idag. Känner bebisen flera gånger om dagen - så underbart. I helgen lyckades även mannen känna det smile2.gif  

Nedräkning till RUL som är om en vecka!
    Lycka till på RUL! Sen är det bara att slå till på en vagn Cool
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-06-09 17:11:57 följande:

Här har man kommit in i en nojjig fas Foten i munnen
    Dom säger att omföderskor brukar känna bebisen tidigt, och om man då har moderkakan i bakvägg (som jag har enligt KUB) så kan man känna ännu tidigare.
    Jag är i vecka 17 nu (16+2) och vad jag vet så har jag inte känt något. Brösten är stora & svullna, magen växer (ser ut som om jag vore i vecka 21-22) och illamåendet hänger med på kvällen. Men jag känner inte den lill* smile4.gif
    Med sonen kände jag i vecka 19 och då hade jag moderkakan i framvägg...
    Så nu har man börjat fasa för det värsta. Och det är ca 10 dagar kvar till RUL för min del. Förstår inte hur jag ska hålla oron i schack Obestämd

När kände ni första gången? (detta gäller er alla)

Så var det för mig med denna gång. Kände i v. 16 sist, och varje dah från v. 18 (vid RUL v. 19 kände jag bebisen precis när vi skulle in). Denna gång INGENTING! Var så orolig att jag köpte en doppler. v. 20, helgen innan RUL kände jag för första gången, nu känner jag varje dag (v. 24). Det berodde i mitt fall på moderkakans placering, nu ligger den i framvägg och dämpar. Säkert samma för dig. 
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-06-14 18:23:56 följande:

Jag är nu i vecka 18 (17+0) och jag kan inte på rak arm säga om jag känt eller inte. Jag kan inte dölja att jag är gravid då jag är lika stor nu som i vecka 26 med sonen. Men jag vill även känna en bekräftelse på att allt är bra smile1.gif
    På torsdag är det dags för RUL och nervositeten har faktiskt börjat lägga sig. Men den lär komma med stormsteg om några dagar smile9.gif
    Nu blir det fika med kaffe & cheesecake smile5.gif
    Lycka till på RUL! Glad
  • Irmeline
    Rosarosen skrev 2014-06-19 22:51:49 följande:

Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra Glad

Grattis! Glad
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn