Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-04-10 13:38:40 följande:
    Jag har ju inte mått illa alls. Däremot kräks jag om jag blir upprörd, helskumt :D

Härligt att slippa illamående Knasict att du kräks - kroppen är förunderlig
  • MjölkChoklad
    frugan01 skrev 2014-04-11 16:31:15 följande:
    Hallå... Jag ska bli 37 i år och väntar 2:a barn . Gissar att jag är i vecka 8. Hade helt glömt bort när jag hade mens sist, jag hade verkligen försökt att komma ihåg det men det är helt bortglömt... Någon fler här som är runt 37 och ska föda detta år? Ser ni gravida ut redan vid vecka 8? Jag vill gärna dölja det i ett par veckor till. Gärna när jag gjort KUB test och det är först om 1,5 månad dit 

37 år, hinner bli 38 innan bebis kommer
    Ljusfat skrev 2014-04-11 23:29:53 följande:
    Fy vad jag känner mig uppblåst. Brösten spänner o maggen spänner och det är bara vecka 5 Är det normalt?

Låter helt normalt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-12 20:15:59 följande:
    Bebislängt: ja, det är skumt det där med att man mår sämre av att bli upprörd eller liknande.  Ljusfat: mina bröst svullnade upp jättemycket och spände redan 7 dagar efter ÄL (är fortfarande svullna, men nu spänner de inte lika mycket längre). Usch alltså, detta illamående gör mig galen. Har fått stanna hemma från jobbet onsdag-fredag den här veckan. Förstår inte hur det ska gå nästa vecka. Ska på inskrivning på MVC och träffa läkare på onsdag, så får väl se vad hon säger. Jag kommer inte att kunna åka till jobbet som det är nu. Illamåendet lindras inte av något, och jag börjar känna mig helt matt. Allt luktar så fruktansvärt illa - min man, mina husdjur, köket (kylskåpet luktar verkligen apa), tvättmedel, matos, rök och typ allt annat. Orkar inte gå ut ens. Får nästan panik. 

Fy, så jobbigt!!! Hoppas du kan få något som hjälper! Annars får läkaren kanske sjukskriva dig.
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-12 23:56:20 följande:
    Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)

Åh, så underbart!!!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-15 20:22:18 följande:
    Kan tipsa att om man som jag inte har lust att lägga jättemycket pengar på mammakläder så har HM väldigt många snygga och billiga klänningar i sitt ordinarie sortiment som även passar för gravida. Älskar denna svarta, ganska långa klänning. Magen är v 16+4 :)

Fin mage Och bra tips!!!
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-16 09:46:36 följande:
    Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.

Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-17 08:23:11 följande:
    Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter .  Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?! Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig.  Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!

Skönt att du blev sjukskriven! Glad Påsk!!!
    Ljusfat skrev 2014-04-16 10:53:55 följande:
    Ååh det kändes lugnande. Hoppas att det blir så även för mig tack för dina ord, de lugnade lite. :)
    MjölkChoklad skrev 2014-04-16 10:42:04 följande:
    Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!
    Hoppas det är så.. Tack för dina ord. Ska försöka koppla bort oron men det är så svåååååårt.

Ja, visst är det svårt!!!!
    Ljusfat skrev 2014-04-17 10:43:30 följande:
    Igår ringde jag i alla fall och fick tid för inskrivning. Det blir den 19 maj. Det är min o killens månadsdag så jag hoppas att det betyder tur även nör det gäller ärtan i magen hihi :) Glad påsk alla :) Första alkoholfria påsken? :)

Glad Påsk
    Bebislängt skrev 2014-04-17 08:55:34 följande:
    Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt. Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :) Glad påsk på er!

Roligt att visa magen! Nästa vecka ska vi på KUB (12+2) och sedan kommer tydligen RUL att bli i vecka 20. Glad Påsk alla!!!!
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-17 21:13:09 följande:
    Idag har jag varit yr som sjutton, mått illa i omgångar och varit sypertrött. Fick gå hem från jobbet tidigare pga att jag nästan svimmade innan. Antar att jag fortf är gravid :). Har i alla fall inhandlat Niferex och får se om det mildrar yrseln.

Jobbigt, men ändå härligt Klart du är gravid!!!! Hoppas du får bukt m yrseln!
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-18 11:00:36 följande:
    Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)

I Skåne erbjuds alla över 33 att göra KUB och jag är 37 år. Vi ska göra det nästa vecka! Spännande och nervöst!!!
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-04-19 14:02:00 följande:
    Missfall här nu. Får återkomma i framtiden. Lycka till ni andra <3

Neeej!!! Så sorgligt! Beklagar!!!!
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-04-22 10:52:33 följande:
    Imorgon är det dags för RUL. Vi väntar med spänning för att få se den lille. Vi vet inte hur vi ska göra med om vi vill kolla kön än. Jag är nyfiken samtidigt som det känns bra att vänta och sambon tycker samma så vi får se vad som händer när vi väl är där. Jag känner lite puffar från magen emellanåt och allra mest när jag gått och lagt mig Jag hoppas verkligen att allt är bra imorgon. Lite nevös är jag ju, men jag har ju ingen anledning att tro att något skulle vara fel. Nojjig som vanligt

Åh, spännande! Lycka till! Jag ska på KUB imorgon - nervös!!!!!!
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn