Mon bébé 81 skrev 2014-04-17 08:23:11 följande:
Ljusfat: jag instämmer med övriga, låter inte som några konstigheter . Jag var på MVC igår. Blev sjukskriven på heltid i fyra veckor, och fick även lergigan utskrivet. Provade dem igår, men mådde om möjligt ännu sämre. Så det är vila som gäller helt enkelt. Läkaren skickade även remiss för tidigt UL, så jag blir väl troligtvis kallad inom de närmsta veckorna. Känns spännande! Var helt fullt med folk i väntrummet, blev lite överrumplad av alla tjocka magar. Hjälp, kommer jag också få en sådan om några månader?! Maken tycker bara att det är mysigt och vill att tiden ska gå fortare. Jag är helt tvärtom, jag måste få ta det i små steg i taget. För mig är det verkligen tur att graviditeten pågår under lång tid, så jag hinner vänja mig. Hoppas att ni får en härlig påskhelg allihopa!
Skönt att du blev sjukskriven! Glad Påsk!!!
Ljusfat skrev 2014-04-16 10:53:55 följande:
Ååh det kändes lugnande. Hoppas att det blir så även för mig tack för dina ord, de lugnade lite. :)
MjölkChoklad skrev 2014-04-16 10:42:04 följande:
Tror verkligen inte det är någon fara! Symtomen kan ju komma och gå lite hur som helst!
Hoppas det är så.. Tack för dina ord. Ska försöka koppla bort oron men det är så svåååååårt.
Ja, visst är det svårt!!!!
Ljusfat skrev 2014-04-17 10:43:30 följande:
Igår ringde jag i alla fall och fick tid för inskrivning. Det blir den 19 maj. Det är min o killens månadsdag så jag hoppas att det betyder tur även nör det gäller ärtan i magen hihi :) Glad påsk alla :) Första alkoholfria påsken? :)
Glad Påsk
Bebislängt skrev 2014-04-17 08:55:34 följande:
Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt. Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :) Glad påsk på er!
Roligt att visa magen! Nästa vecka ska vi på KUB (12+2) och sedan kommer tydligen RUL att bli i vecka 20. Glad Påsk alla!!!!