Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Mon bébé 81 skrev 2014-09-12 21:32:52 följande:

MjölkChoklad: grattis till flickan! Komplimanger om magen värmer alltid gott Solig

LuPeRo: hihi, bebisen har hittat sin favoritplats Glad

* * * 
    Var hos BM idag. Vi blev inbokade på föräldrautbildning den 2 och 9 oktober. Sen kommer barnmorskan att visa oss förlossningsavdelningen och diskutera förlossningen/smärtlindring runt vecka 37. Känns jätteskönt att få göra detta själva med barnmorskan i lugn och ro!

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud för att kolla flöden och tillväxten. Ska bli spännande att se hur stor hon är då. Enligt SF-kurvan så ligger jag nästan på genomsnittet, bara någon mm över. Enligt förra ultraljudet var hon lite mindre än genomsnittet, så det ska bli jättespännande att se vad de säger den här gången. Och så är det ju alltid roligt att få kika på sin lilla bebisHjärta. Har börjat längta efter henne mer och mer!

Vad skönt med en "rundvandring". Vet inte om jag har frågat, men var ska ni föda? Vi har inte varit på besök på förlossningen. Jag försöker undvika allt som kan göra mig mer nervös hehe.

Härligt att få se bebisen igen. Jag fick göra ett snabbt ultraljud för ett par veckor sedan men bebisen var så stor nu så jag såg ju typ ingenting.
  • Bebislängt

Jag är fortfarande snorig men är inte sjuk längre i alla fall. Men idealt vore ju om jag hinner bli helt frisk.

Min slempropp lossnade igår så nu är det spännande. Får se vad BM säger i morgon. Hoppas det blir mitt sista besök där :)

38+4 idag!

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-09-16 19:57:24 följande:
    Spännande! Du ligger precis en vecka före mig, 37+4 idag!
    Ja, vad roligt! :)
  • Bebislängt

38+6 och i natt trodde jag att vattnet hade börjat gå men det visade sig vara en teckningsblödning. Jag har fått en molande "mensvärk" som kommer och går nu under eftermiddagen. Läkaren trodde att det var nära nu men det känns ändå långt borta. Jag vill ha ordentliga värkar hehe.

• Bebislängt

Klart att det kommer gå bra Mjölkchoklad, något annat kan man inte tänka :)

Det börjar ju närma sig för dig också!

• Bebislängt

Vad roligt vildhallon! Då blev det bara en dag mellan våra små? För hon kom september va?

Jag tror att jag hade en bra förlossning. Här kommer historien för den som är nyfiken :)

Slemproppen lossnade i måndags. I onsdags var jag på specialmödravården för att det kom klarrosa vätska. De sa att det var en teckningsblödning. Natten till fredagen började jag få lite förvärkar som eskalerade natten till lördagen men de var helt hanterbara. På lördagmorgon började det igen sippra vatten och eftersom jag hade värkar åkte jag upp till förlossningen.

Där konstaterades att jag hade lång vattenavgång så jag fick vara kvar trots att jag bara var öppen 2cm. Fick värkstimulerande första gången vid två eftersom ingenting direkt hade hänt. Fick igen vid fyra och vid fem började värkarna göra riktigt ont. Visade sig dock att jag bara hade öppnat mig en halv cm på hela dagen. Då kände jag mig uppgiven eftersom det hade gjort så ont ganska länge men inte hänt något. Fick mer värkstimulerande och vid sju var värkarna så smärtsamma att jag bara skrek. Tog en dusch och när jag kom ut var jag plötsligt öppen 6cm. Äntligen fick jag Eda! Bästa grejen! En timme senare var jag helt öppen, kände inga som helst värkar under den timmen. Ytterligare en halvtimme senare började jag känna att jag ville krysta. Kände dock ingen smärta alls. Bara ett behov av att trycka på och en kvart senare var han ute. :)

Det var en riktig upplevelse. Häftigaste grejen jag varit med om och plötsligt hade man en bebis på magen <3

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:28:49 följande:

Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!

Spännande! Hoppas att du slipper gå över :)

Här är det full sjå att få igång amningen ordentligt.
  • Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-09-29 18:45:54 följande:
    Det kan vara kämpigt i början med amningen men försök att hitta en plats och position som fungerar för er så släpper det. För mig var det att ligg-amma, både jag och sonen var lugnast då smile5.gif
    Sen kom det av sig själv och jag kunde sitta i soffan eller någon annanstans...
    Jag sprack ju så himla mycket så först nu börjar jag kunna halvsitta. Fick en amningsnapp från bb sist vi var där så nu funkar amningen bättre. Plus att det tog nästan en vecka innan mjölken ens rann till. Men nu börjar det ordna upp sig. Men kompletterar med ersättning.
  • Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-09-29 18:44:16 följande:

Håller tummarna att du slipper gå över smile9.gif

Själv är jag inne i vecka 33 och velar över om jag ska göra TUL privat eller inte.
    Var hos BM idag. Järnvärdet gått upp från 102 till 112 så det är bättre. Hjärtljuden låg på 138. Mitt blodtryck 125/70. Också har jag gått ner det kilot jag gått upp sedan innan, så nu ligger jag på 0 kg åt båda hållen. SF var 30-31.
    Bebisen ligger med huvudet neråt, fortfarande rörlig (jo tack det känns) smile1.gif

Begravning blir i slutet på oktober och nu ligger det på SAS om dom släpper på mig på ett plan. Är ju bara ca 2 timmar det handlar om men det kan ju räcka. Frågan är om man vågar flyga med knappt en månad kvar till förlossning :-/ Nåja, det tål att tänkas på...

Vad tråkigt med begravning, beklagar sorgen. Flyger du inom Sverige?
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn