Vi runt 35 år som väntar barn
Här var det BF idag. Men nej nej, åter igen så går jag över tiden
Här var det BF idag. Men nej nej, åter igen så går jag över tiden
BF var för två (!) dagar sedan men jag är lika gravid nu som då Känner mig ledsen och tung. Mestadels ledsen över att behöva gå igenom detta igen, att gå över tiden. Så fruktansvärt påfrestande både fysiskt och psykiskt. Men den som väntar på något gott...
Mon bébé 81; Så spännande Du lär nog få din bebis vilken dag som helst!
Själv vaggar jag runt och bara väntar. Familj och vänner sms:ar och frågar vad som händer, eller vad som inte händer. Men bara att stå ut
MVC och BVC är det som ska göras imorgon. En dag i taget!
MVC idag och hon blev förvånad över att se mig Hon trodde att jag skulle slippa gå över. Jag fick en ny tid den 2/12 och kommer jag den dagen så ska hon reta upp tappen för att se om det kommer igång.
Men efter att ha handlat, lagat mat, sorterat en massa i köket och putsat fönster så har lite av slemproppen släppt. Så nu hoppas jag att det snart sätter igång
Blodtryck 130/80, bebisens hjärtljud 145 och inget i urinet. Vikten står kvar så det är +1 kg sedan inskrivningen.
Hur går det för er andra?
Hur går det för er här inne?
Någon bebis för dig Mon bébé 81?
Här är man 5 (!) dagar över tiden och jag är riktigt trött och tung Jag har gått i trappor, putsat alla fönster två gånger, färdknäppen, vilat, ätit ananas m.m. Men inget hjälper... Så nu är det vanlig hederlig väntan som gäller
Hoppas din bebis kommer snart Jag gick tio dagar över tiden så jag vet hur drygt det känns?
Aha, det visste jag inte, då är jag beredd på det ifall vi får ett barn till :)
Min dotter är bara fyra veckor och graviditeten känns redan väldigt avlägsen - så snabbt man glömmer!
Åh vad spännande hörni! Men sex dagar över så är det ju ändå snart dax :)
Märker att många i min omgivning är väldigt avundsjuka på mig som fick en vecka innan BF hehe. Men förstår att det är segt att gå och vänta. Men å andra sidan tyckte jag att det var snopet att bli av med en vecka också när man hade tänkt pyssla hemma osv.
Min lille är snart tio veckor. Vad tiden går! Och vad charmig han har blivit. Han ler så fort han ser en och pratar och pratar :). Igår var dessutom första kvällen på två veckor han inte var grinig. Håller tummarna för att fasen är slut och han blir sig själv igen!
Hejsan på er Min lilla flicka tittade ut i måndags (39+4). Så söndagens blödning var med andra ord en teckningsblödning. Värkarna drog igång helt plötsligt, med full fart, i söndags klockan 22. Vid 02 började vattnet sippra. Klockan 05.30 checkade vi in på förlossningen och då var jag öppen 4 cm. Låg och gastade som en tok efter epidural, och fick den äntligen satt vid 08 (de var tvungna att skicka iväg blodprover till lab innan de kunde besluta om epidural då mitt blodtryck var jättehögt). Jag fick min efterlängtade epidural och upplevde att jag hade kommit till himmelriket. Klockan 17.30 föddes lillflickan efter 45 min krystvärkar. Imponerande att man klarar av en förlossning, men jösses vad det är värt det! Skulle inte tveka att göra det igen. Så kär jag är i min lilla flicka .
Själv är man på BF+8 nu Ingen ork, ont mest hela tiden och är rejält deprimerad. Inget händer! Inga värkar, ingen blödning, ingen slempropp, inget vatten som går osv. Nu är det jobbigt