• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Hej

Får jag hoppa in här? 34 år gammal och väntar andra barnet i november

• LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-05-15 22:29:42 följande:
    Välkommen!

Själv väntar jag tvåan i oktober :)

Tack

Vi var på KUB i onsdags, helt underbart att få se den lill* så länge. Vi fick 1:20 000 så man känner ju sig lite lugnare nu
  • LuPeRo

Pga att min mamma har åldersdiabetes måste jag göra sockerbelastning två gånger

Jag gjorde första för 2-3 veckor sedan. Jag fasar för nästa gång!

Ett tips är att dricka det med sugrör, går fortare och man känner mindre av det söta.

• LuPeRo
    agneta77 skrev 2014-05-17 10:33:50 följande:
    Hrrrrm den kostade 190euro............ typ x10 så har du priset i kronor.
    Men som sagt, jag betalar gärna för vissa saker, medan jag nöjer mig med "enklare varianter" av andra, t.ex. barnvagn kommer vi säkert att köpa begagnad. Jag har inte alls nåt behov av att köpa senaste nytt eller så när det gäller barnvagn. Lite så tänker jag.

14+6 idag. :) På ..tisdag, eller onsdag (minns inte, orkar inte kolla just nu) ska vi till BM och få höra hjärtljuden. Skönt. Vi var ju 2.5. på KUB och nu börjar det bli så pass längesen att jag igen börjar tänka att.. finns det faktiskt nån i min mage? Det är nog MA från i höstas som spökar. MA borde inte få finnas, det är så grymt att man kan få fortsätta tro att man är gravid "hur länge som helst" och sen visar det sig att liten har dött för, ja kanske månader sen.. oj fy.. :(

Idag har vi högsommarvärme här i Finland, över 20 grader! Vi ska röja lite på gården, klippa gräs, åka iväg och köpa en glass, grilla nåt gott på eftermiddagen.. lite sånt..

Urk förresten, mitt illamående verkar ha bestämt sig för att komma tillbaks litegrann.. men nu kommer det efter att jag ätit frukost, och håller i sig några timmar. Brr.

Ha en skön helg allihopa!

Då detta är vårt andra (och antagligen sista) barn så blir det att köpa en del begagnat. Alla gör vi som vi känner passar oss

Min första graviditet slutade med MF i vecka 7, andra i MA i vecka 13. Fostret hade varit dött i flera veckor. Man känner sig så lurad av sin egen kropp När jag sedan blev gravid igen så kunde jag aldrig slappna av helt. Oron gnagde i mig hela tiden.

Även här är det ljuvligt varmt (i Skåne). Sommarvärme, glass och klänning. Underbart

Hoppas ditt illamående snart släpper!

• LuPeRo

Jag funderar på att göra ett eget Baby Nest, men det verkar komplicerat. Någon som provat?
    Med sonen rullade vi en handduk och la i ett örngott. Funkade okej men nu är jag så pysselsugen att jag vill testa ett "riktigt" Baby Nest

• LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-05-17 18:45:37 följande:
    Jag sydde ett sist, gick på en kväll. Googlade sy babynest och sydde efter instruktioner. Köpte tyg, snöre, band, vadd och skumgummibotten på tygaffären, inte jättebilligt (kosta typ 300) men blev otroligt fint och speciellt. Kul att kunna välja tyg. :)

Jag har hittat en beskrivning som verkar okej, nu ska allt inhandlas bara

Men 300 är ju inte så farligt om man tänker på att man gjort den själv och valt tyg själv. Ska bli spännande att se om jag har tålamodet till det
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:
    Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen . 

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Ja tiden går galet fort

När har du RUL?

Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:
    Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen . 

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Ja tiden går galet fort

När har du RUL?

Mitt illamående har lagt sig lite på dagarna men på kvällen kan jag inte göra något utan att få kväljningar. Hoppas ditt lägger sig snart
  • LuPeRo
    Rosarosen skrev 2014-05-17 23:53:00 följande:
    36 år och väntar mitt första barn. Otroligt lycklig, spänd och rätt orolig är mina känslor över denna graviditet.

Är i V 15. Gjort kub för ca 1,5 vecka sedan, och allt visade sig vara bra.

Välkommen Och grattis såklart!
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-19 06:55:53 följande:
    Ja, jätteskönt att ha kommit en bit på väg nu Glad. Vi har tackat nej till KUB. Har inte fått datum för RUL ännu, men kommer att få det nästa vecka. Drömde inatt att det var en pojke...hihi. Inte ska du skämmas för att du mår bra. Njut istället!! Åh, hur känns det när bebisen hickar? 

Jag har nyligen börjat se en liten liten utbuktning på nedre delen av magen. Har ju lite "goidsmage" sedan tidigare, men den sitter högre upp, men nu börjar det bli mer som en rak linje mellan den och livmodern som buktar ut. Trodde att detta skulle ske först senare, men det är ju kul att få ett mer synligt tecken på graviditeten. Något som också syns är brösten! Alltså, hur mycket kan de svälla upp egentligen?? Köpte 2 nya bh:ar i vecka 9, och nu skulle jag behöva köpa ännu större Förvånad. Hur mycket har era bröst svällt?

Skönt att ditt illamående börjar ge med sig! Men jag har precis samma problem, det blir värre på kvällen. Dock har jag märkt en viss förbättring nu sedan jag passerade vecka 12, så jag håller tummarna för att det ska bli successivt bättre. När jag mådde som värst så kunde jag inte se ett slut på det hela. 

Välkommen till alla nya förresten! {#emotions_dlg.flower}

Mina bröst är enorma. Ännu större än vad de var förra graviditeten Förvånad Jag måste iväg och köpa en ny men drar mig för det

Jag är i vecka 14 nu och jag hade innerligt hoppats på att illamåendet skulle gett med sig men nej, det hänger med Jag ska egentligen inte klaga då jag äntligen kan äta vid normala tider, och sittandes

KUB har vi gjort och RUL har vi den 19 juni. Är det någon som ska kolla könet?

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn