Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi runt 35 år som väntar barn

Hej tjejer, får man hoppa in här?

Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

Gjorde ett tidigt VUL i v.9 som såg bra ut, samt KUB i v. 12 med låg risk. Var inne på akuten med blödningar i v. 15 och fick veta att min moderkaka ligger för öppningen (föreliggande moderkaka) och hoppas den har flyttat sig till RUL om 10 dagar. Känner inte bebis alls, vilket gjort mig lite orolig då jag kände massor den här tiden sist (påbörjar v. 19 idag). Förhoppningsvis är det för att modekakan lagt sig på framsidan, men vågar inte ta ut något i förskott innan RUL. Nedräkning pågår Glad

• Irmeline

Fick hem mitt angelsound igår och kunde hitta ett hjärta som slog Glad
    Lite lugnare inför RUL nästa vecka.

• Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-05-06 13:15:10 följande:
    Va skönt! Min lille plutt började röra omkring veckan innan jag gjorde RUL, vilket var otroligt skönt och minskade nervositeten :)

Nu har jag dock upptäckt att jag mår ganska illa av fosterrörelser, i alla fall om jag står upp. Det känns som om jag blir åksjuk haha. Men jag välkomnar ändå varje liten spark :)
    Mysigt! Längtar också efter rörelser Drömmer
  • Irmeline
    Bebislängt skrev 2014-05-13 09:02:06 följande:
    Just det, jag har tappat smaken också. Allt smakar papper och min tunga känns lite bortdomnad, är det gravidrelaterat tror ni?
    Ingen aning, men inget förvånar mig längre gällande graviditeter... Men om det känns obehagligt kanske du ska höra med BM?

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-05-14 12:18:26 följande:
    I Skåne får alla göra det (om de inte har ändrat något) och jag tror att det även är så i resten av landet. 
    Fick inte göra det i Stockholm sist jag var gravid, tror de bara kollar de i riskzonen där.
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-05-15 16:48:47 följande:

Hej smile9.gif

Får jag hoppa in här? 34 år gammal och väntar andra barnet i november smile1.gif

Välkommen!

Själv väntar jag tvåan i oktober :)
  • Irmeline
    LuPeRo skrev 2014-05-17 14:43:10 följande:

Jag funderar på att göra ett eget Baby Nest, men det verkar komplicerat. Någon som provat?
    Med sonen rullade vi en handduk och la i ett örngott. Funkade okej men nu är jag så pysselsugen att jag vill testa ett "riktigt" Baby Nest smile1.gif

Jag sydde ett sist, gick på en kväll. Googlade sy babynest och sydde efter instruktioner. Köpte tyg, snöre, band, vadd och skumgummibotten på tygaffären, inte jättebilligt (kosta typ 300) men blev otroligt fint och speciellt. Kul att kunna välja tyg. :)
  • Irmeline
    Rosarosen skrev 2014-05-17 23:53:00 följande:

36 år och väntar mitt första barn. Otroligt lycklig, spänd och rätt orolig är mina känslor över denna graviditet.
    Är i V 15. Gjort kub för ca 1,5 vecka sedan, och allt visade sig vara bra.Glad

Grattis och välkommen! :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn