Sexualundervisning som kränker barnen, är det rätt?
1)Vet du som förälder vilken dag ditt barn har sexualundervisning i sin skola?
Ja, jag vet ungefär vad som lärs ut när i skolan.
2)Vet du vad som ditt barn kommer att lära sig i sexualundervisningen?
Ja, på ett ungefär.
3)Vet du om ditt barn mår bra eller dåligt av det som lärs ut?
Kunskap mår man bra av.
4)Hur kan vi föräldrar veta vad våra barn får för signaler i skolan om barnen inget berättar när de kommer hem?
Skolan ger i allmänhet bra signaler.
5)Ska skolan få undervisa barnen helt fritt i sexualkunskap utan föräldrarnas samtycke och utan att vi får vara delaktiga??
Vi får inte delta i något ämne.
6)Ska skolan få tvinga våra barn till närvaroplikt på sexualundervisningen?
Ja, vi har skolplikt i Sverige.
Vad är det som får dig att tro att du vet bättre?
Du har lagt in två klipp, varav de två från RSFU är likadana såvitt jag kan se. RFSU-klippet beskriver olika sätt att ha sex på, som inte nödvändigtvis innebär samlag. Jag minns att jag och andra var mycket fixerade på KiF-sex, utan att egentligen tänka längre. Det är en alldeles underbar liten film som förhoppningsvis får ungdomar att tänka till och tänka mera.
I intervjun med den extremkonservative Poirrer hör man att han hakat upp sig på analsex. För de som var tonåringar på 60-talet har jag hört att debatten var ungefär likadan då, fast då gällde det oralsex. Det han gör är bara att kroka tag i något han tror upprör, för att kunna försöka avveckla sexualundervisningen. Och det RFSU gör är egentligen bara att förklara hur det går till. Vad är problemet?
Minns själv i tonåren då jag egentligen hade tre alternativ. P-piller, kondom och suga. Kondom var inte så kul men nödvändigt förstås, p-piller klarade jag av att ta en månad, och suga (och bli slickad) var förstås roligt men räckte inte i längden. Om jag då kände till analsex som ytterligare ett alternativ hade det blivit roligare.