Inlägg från: Marten |Visa alla inlägg
  • Marten

Sexualundervisning som kränker barnen, är det rätt?

Oerhort viktigt med en OPARTISK sexualundervisning i skolan dar man lyfter fram alla perspektiv pa sexuallitet, att det ar otrevligt med AIDS, att kondom ar bra, att nej ar nej, hur kroppen funkar, att tjejjer far mens och killar nattlig sadesavgang. Att det vaxer har pa kroppen (eftersom ta mig fan alla brudar ar slatrakade idag), att man inte maste ha guldringar i muttan.....osv

OERHORT VIKTIGT

• Marten

1)Vet du som förälder vilken dag ditt barn har sexualundervisning i sin skola?

Nej, jag blir glatt overraskad nar de berattar om det dar "snuskiga-fnittriga-spannande" och hur de ser pa hela saken med sex och kroppen.

2)Vet du vad som ditt barn kommer att lära sig i sexualundervisningen?

Allt som ar viktigt hoppas jag. Opartiskt och informativt. Vad det an ar sa ar det 1000x battre an vad de finner pa internet.

3)Vet du om ditt barn mår bra eller dåligt av det som lärs ut?

De mar jattebra att fa detta forklarat for sig utan att forst behova konfronteras av skuldbelaggande eller alla dessa harporrfilmer som finns pa natet.

4)Hur kan vi föräldrar veta vad våra barn får för signaler i skolan om barnen inget berättar när de kommer hem?

Da har du problem med kommunikationen mellan dig och dina barn. Du har skapat en otrygg miljo dar dina barn inte litar pa dig tillrackligt for att kunna kanna sig sakra och beratta.
    Skarpning om det ar sa...hur skall du kunna hjalpa dina barn isafall.

5)Ska skolan få undervisa barnen helt fritt i sexualkunskap utan föräldrarnas samtycke och utan att vi får vara delaktiga??

Varfor inte, vad ar det som ar sa fruktansvart med det?
    Skulle du motargumentera med lararen om det som lars ut inte overenstammer med din uppfattning medans det ligger i linje med modern forsknig och vetenskap (lite som Adam och Eva vs BigBang)

6)Ska skolan få tvinga våra barn till närvaroplikt på sexualundervisningen?

Din barn har redan skolplikt, det ar tvingade till narvaro om det inte rader verkligt starka skal till varfor. Och jag kan inte finna nagot (etiskt/politisk/religiost)skal till att vissa barn inte ar med i all undervisning.

Svar på tråden Sexualundervisning som kränker barnen, är det rätt?