Sexualundervisning som kränker barnen, är det rätt?
fågelvinge skrev 2014-03-26 13:25:23 följande:
Svar till lykantrophona. Det jag diskuterar är att barnen inte kan välja.... och jag tänker att vi måste få välja precis som du säger.
Ska muslimer undervisa våra barn i religion också?? Eftersom vi ska få undervisning i skolan om allt? Ja visst, det är jag inte emot.. men då bör också skolan bli frivillig. Jag måste ju få välja vad jag vill stoppa in i min hjärna. Varför inga rättigheter?? bara skyldigheter att lära sig alla saker. Kanske vi ska undervisa i hur man ska göra när man ska använda droger också... många anser ju inte att det är farligt heller.
Har du tittat på den länken med debatten på? Jag vill inte att mina barn ska behöva se de filmerna som kanske visas i skolorna utan att jag vet om det. Det är det jag vill diskutera här. Vi föräldrar tycker olika och om du tycker att det är ok att lära ditt barn analsex och visa film på hur man gör (filmen blir mer som porrfilm) när de är 14 år så är det din åsikt. Tycker alla föräldrar det?
Ska vi låta skolan göra vad de vill med våra barn? Ska vi föräldrar inte få ha åsikter?? Du har ju din åsikt nu här inne och jag uppskattar att du säger vad du tycker. Sedan har vi olika åsikter så som vi alla har. Men ska vi inte få vara med i skolan och säga vad vi tycker också? Och vad tycker barnen? Jag vet barn som blivit utsatta för övergrepp...vad tror du dom känner när de ser dessa filmer i skolan där man då säger att det är naturligt??
Vem har sagt att du inte får säga vad du tycker till skolan?
Skolan måste sammarbeta med föräldrar, det står också i skollagen. Har du tagit upp detta med dina barns lärare?