Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Sååå trött på att pendla

Alltså jag känner mig så less på att pendla till jobbet. Inte nog med att det tar nästan 3 extra timmar per dag, det kostar även i runda slängar 4500:- med bensin och parkeringsavgifter i månaden.
    Nästan 5000 det är ju helt galet!!

Jag är så trött på att inte kunna njuta av hela lönen utan att en så stor del som hade kunnat gå till nått mycket vettigare sitter man bara på arslet och åker upp!

Och det känns faktiskt lite orättvist att mina kollegor är hemma på 5 min och har massor med tid över att träna, leka med sina barn eller bara slappa + att dom "tjänar" 4500:- mer i månaden än mig som måste åka!

Det tar all min energi, jag är så trött när jag kommer hem så oftast orkar jag bara äta middag och sitta apatisk i soffan i nån timme innan jag måste sova för att orka gå upp och åka till jobbet dagen efter. Städa finns inte på världskartan under veckorna, umgås med barnen hinns nätt och jämt med, träna vad är det??

Bussar går en om dagen i vardera riktningen vilket inte funkar varken med dagis eller mina jobbtider.

Vet inte ens vad jag vill med den här tråden, få ur mig lite frustration och hoppas på lite sympati kanske! =(

• Svar på tråden Sååå trött på att pendla
  • Anonym (Trött)

Jag är redan ledig en dag i veckan, för att hinna städa, tvätta, umgås med barnen osv.
    Önskar att det andra var en möjlighet men tyvärr inte!

Svar på tråden Sååå trött på att pendla