Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

När är påsken?

Vad säger den andra föräldern? Eftersom påsklovet är efter påsken så är det knepigt att tolka.

• Anonym (....)
    Anonym (e) skrev 2014-03-25 08:34:19 följande:
    påsklovet är ju egentligen bara måndag till torsdag veckan innan påsk och efter är det tisdag-fredag. dom andra dagarna är ju inte påsklov utan helgdagar. bäst är väl att fråga hur den andra föräldern tolkar det eller fråga den som gjort avtalet.
    Nej. Påsklovet är efter påsken i år.

Men självklart ska Ts prata med den andra föräldern.
  • Anonym (....)
    Dixie skrev 2014-03-25 09:27:24 följande:
    jo - vissa har påsklov innan påsken, andra har påsklov efter påsken!
    Tvivlar på att det är olika faktiskt. Vecka 16 verkar gälla i hela landet.
  • Anonym (....)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-03-25 09:38:45 följande:
    Okay. Trodde det bara var sportlovet som var lagda på olika veckor. Men då vet jag. Frågan är fortfarande hur domen ska tolkas i mitt fall.
    Vad säger den andra föräldern? Hur hade du tolkat det om det var den andra förälderns påsklov?
  • Anonym (....)
    La Lola skrev 2014-03-25 09:45:32 följande:
    Här är lovet vecka 17.
    Okej. Då finns det alltså undantag.

• Anonym (....)

Jag tycker du ska ta bort skol- från ordet skoldagen och tolka det som att det är dagen innan lovet.

• Anonym (....)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-04-04 11:34:46 följande:
    Men det står INTE skol....
    Om du tänker att det är från när skolan slutar och det blir lov så kan man lova den andra föräldren att det blir lov för denne nästa år från den  första april till den trettonde och det bör kunna vara rättvist. Har du kikat om hur det blir för barnet nästa gång det är påsklov och barnet ska ha tid med sin andra förälder för det tror jag du kan få den andra att gå med om att det blir rättvisast så.
  • Anonym (....)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-04-04 12:39:52 följande:
    Alltså. Hade vi kunnat komma överens om något och domen liksom bara varit vägledande så hade det absolut funkat att "lova" varandra hit och dit. Men nu får jag inte ens ett svar, och det är till hen som barnen ska till. Finns liksom inte det minsta intresse av att prata om det här utan jag får gå efter domen. Vi ska träffas halvvägs också så det är ju inte så att uf skjutsar hit barnen när hen anser att umgänget är över. Utan vi ska träffas på en speciell plats en speciell tidpunkt, enligt dom. Men frågan är fortfarande vilken dag.. torsdag (17/4) eller måndag (21/4)..
    Detta här förstår jag inte någonting av. Det var du som skrev i starten av tråden att I avtalet står det att umgänge ska inledas vid skolans slut dagen innan lovet och avslutas sista lovdagen klockan XX.
    Hur blir umgänget i år? Barnen är lediga från 11/4(Fredag) - 21/4(Måndag). Påskolvet är 14/4-18/4. Den 21 är en helgdag. Jag tolkar det ändå som att barnen har rätt till umgänge hela lovet, alltså fredag-måndag, men är osäker. men nu så skriver du att det är skrivet att ni ska träffas vid en speciell plats vid en speciell tidpunkt o enligt dom. Hur står det igentligen i det ni har skrivet om det är ett avtal eller en dom som en dommare har skrivit?
Svar på tråden När är påsken?