Inlägg från: AnnaLo |Visa alla inlägg
  • AnnaLo

Adoption från Polen

Crocheta va härligt att ni snart får åka iväg. Ska bli så spännande att få följa er lite:)
    Skönt att ni inte behövde vänta så länge på resebeskedet. Som jag har förstått det så är det runt 4v mellan BB o RB. Stämmer det?

Nånting räknar barnhemmet med att man ska ge dem massa presenter? Ska man ge gåvor till alla som hjälper oss? Vi stod i kö i Ryssland först nämligen (som ni kanske vet så stoppade Ryssland i höstas alla adoptioner till Sverige). Och där skulle man ge gåvor till alla som hjälpte till på något sätt.

• AnnaLo

Kaffe och choklad:) skönt att "enkla" saker uppskattas:) bra att få tips på presenter innan så man vet vad som är populärt.
    Ja något till barnet får det ju självklart bli. Får försöka hålla i tyglarna så man inte köper med för mycket barað???

• AnnaLo

Det med pengar till barnhemmet va ju ett väldigt bra tips! Tack det ska vi ta med oss. Så bra att höra hur andra gör o vad som uppskattas:)

• AnnaLo

Alladin Sanee du får gärna dela med dig av din adoption. Men jag och säkert de andra som skriver här ser våra adoptioner som något positivt och underbart:) din kommentar uppfattade jag som lite onödig och väldigt negativ. Men som sagt dela gärna med dig men här inne vill jag ha en positiv känsla. Det finns andra trådar där man kan diskutera FAS och liknande.

• AnnaLo

Crocheta vad härligt att höra att första resan gick bra:) nu håller vi tummarna för att ni inte behöver vänta så länge till andra resan.
    Hur gick första mötet med er flicka till? Hur mycket fick ni träffa henne?
    Grattis igenð???

• AnnaLo

Jag är bäst hur var första tiden hemma? Vill du berätta lite om anknytningen?

• AnnaLo

Maysan74 läste om ett barnbesked på BFA:s hemsida idag. Jag hoppas att det är ertð???

• AnnaLo

Hej alla:)
    Hur går det för er i era processer?
    Själv tycker jag att det känns riktigt tungt just nu. Önskar mer BB så att kön går framåt. Vad gör ni för att klara av vardagen när det känns så där extra tungt?

• AnnaLo

Välkomna hennah och Mia611!

Roligt med fler Polenmammor????

Vi har haft våra papper i landet sen februari i år o står nu på plats 9. Det är en seg väntan... Vi var i höst på en föreläsning om adoption och anknytning i Göteborg. Det kan jag verkligen rekommendera om man har den möjligheten.

Vi är gifta i kyrkan men har bara varit gifta i 2,5 år så vi passar in på två myndigheter. Har medgivande för ett eller syskonpar.

Hur ser era medgivanden ut?

• AnnaLo

Hej alla????

Nu var det ett tag sen jag var inne. Ja julen är tuff men skönt att det har gått bra för er ändå!

Fröken3 jag såg att du skrivit i en annan tråd men jag svarar här ist????

Jag tycker verkligen att det går sakta framåt, vi står i dag på plats 8. Det har bara kommit 7 bb sen feb förra året. Tycker det känns lite! Jag vill inte vänta ett år till???? men bb kommer ju inte riktigt i turordning men jag tror ändå att man måste ner lite på kölistan för att få en chans till matchning. Har du hört något mer?

Hoppas det sätter igång snart o att bb trillar in under 2015 så detta bli vårt år eller hur????

• AnnaLo

Vad härligt trollet7801????

Tre stycken på en gång! Fantastiskt! En stor o härlig familj????

Vill du berätta lite hur allt har gått när ni kom hem? Vi har medgivande för syskon oxå så alltid kul att höra andras berättelser????

• AnnaLo

Trollet7801 vad härligt att allt gått bra o att språket kommit så fort????

Önskar er all lycka????

Svar på tråden Adoption från Polen