Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Att inte bli bjuden, trots att jag själv hade bjudit samma person/personer på mitt kalas (hänt flera ggr). Då hade det passat att komma, men att bjuda tillbaka gick visst inte.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-03-24 23:04:36 följande:
    Inte barnkalas, men det måste varit när jag fyllde 17 och verkligen INGEN kom ihåg att jag fyllde år. Fick inte ens ett "grattis" av min mamma, min syster eller någon. Blev så sjukt deprimerad av den dagen, en vecka efteråt sa min syster "Oj, just det, du har ju fyllt år, grattis förresten." i telefon, men jag kände mig helt j*vla värdelös.
    Stackarn. Födelsedagar och andra större grejer ska ju ringas in i almanackan.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-03-24 23:19:43 följande:
    P.S. det extra tragiska var väl att jag känt på mig lite innan att "ingen har inte ens nämt att jag har födelsedag snart", så jag blev lite orolig, men som alla gör hoppades jag väl på ett litet firande iaf. och hade tom. gjort en tårta som jag efter 3-4 dagar fick kasta för ingen ville ju äta upp den. :(
    Fy fan. Vad hade de för anledningar till att glömma din dag? Fick du ens en ursäkt? Hur ser din relation med din familj ut idag?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (aldrig bjuden) skrev 2014-03-26 14:28:50 följande:
    Jag var mobbad i skolan från första klass ända till gymnasiet.
    Jag blev inte bjuden på ett enda kalas under hela skoltiden.
    i början envisades min mamma med att bjuda in hela klassen när jag fyllde, men ingen kom. så efter ett par år gav hon upp.
    Ibland tappar man hakan av vissa svar här. Barn kan vara elaka, men det är föräldrarna som låter dem hållas.

Hur kommer det dig att du inte bytte skola?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (aldrig bjuden) skrev 2014-03-26 15:55:03 följande:

Det gjorde jag... tre gånger..

men de "balla gänget" i nya skolan kände balla gänget i gamla skolan så jag blev inte särskilt väl välkomnad i nya skolan heller.. de kunde redan alla mina öknamn och ömma punkter..

Tre gånger gick jag igenom processen att byta skola och varje gång hoppades jag att det skulle bli bättre..
    sista gången sa mamma, att "nu är det sista gången vi gör det här så se nu till att anpassa dig bättre"...
    är inte så lätt att anpassa sig till att bli slagen, sparkad och spottad på varje dag.. man försöker bara smälta in i väggarna så att man inte ska bli sedd.
    Första dagen på nya skolan blev jag nersparkad av en välkomstkommite och de hade sönder min cykel och min nya klänning. Samt att jag fick en tallrik ärtsoppa över huvudet i matsalen.. det är därför jag minns så väl att det var en torsdag..
    Man blir fan mörkrädd här. Vad gjorde lärarna?

Hoppas du har det bättre idag.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (aldrig bjuden) skrev 2014-03-26 16:15:49 följande:

Det var hemska år.
    slagen, sparkarna och spottet var inte det värsta
    utan orden, de otroligt sårande orden och sättet de kunde lura en på..
    och alla saker som blev förstörda så jag fick skäll hemma, från sjätte klass och uppåt hade jag ingen cykel, efter två förstörda fick jag vara utan och skylla mig själv som lät den bli förstörd..

lärarna, ja du, de vände oftast bort blicken, låtsades inte se eller sa bara att "de menar inget illa de leker bara"
    Jag minns i mellanstadiet jag grät och bönade o bad fröken om att få sitta inne i klassrummet på rasten och läsa. Men nej, alla ska ut sa hon och mer eller mindre lyfte ut mig och låste dörren. Väl ute på gården var jag hett villebråd för dem....

Hela mitt unga vuxna liv påverkades av detta. Det dröjde många år in i vuxenlivet innan jag kunde lita på folk. Jag fick gå i terapi för att bearbeta min självkänsla och lära mig att tycka om mig själv. Efter att i 10 års tid blivit intalad att man är ful och värdelös så tror man till slut på det. Det har tagit många år att komma till ett normalt liv.

Men ja för att svara på din fråga. Idag mår jag jättebra, jag är 35 år så det är många år sen nu men minnena sitter i. men jag är lycklig idag, sambo och barn på väg.

Jag har få men goda vänner som jag litar på idag. Men jag kan sakna det där med skolkamrater och vänner från när man var liten, för det har jag aldrig haft.

och när det pratas om kalas ja då blir jag mest ledsen för att jag inte har några positiva minnen av kalas alls. Jag vet inte hur jag kommer reagera när mina barn vill ha kalas, hur gör man liksom?

Åh, vad glad jag blir av att höra att du mår bra idag. Grattis till barnet. Jag har också blivit mobbad under flera år, både fysiskt och kränkande ord. Men jag har alltid haft vänner ändå, på fritiden och/eller skolan.

Äh, så svårt är det inte att göra ett kalas. Ladda upp med mkt onyttigt så ska du se att det löser sig.
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?