Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?
Förra året när min dotter fyllde åtta valde vi att göra ett annorlunda event. Hon bjöd tre tjejer från klassen ( två av dem bor på vår gård och den tredje på granngården)och vi tog dem till leklandet en kväll. Vi betalade inträde och sem fick hur mycket korv med bröd, slush dem orkade samt en godbit till efterrätt. Givetvis en godispåse att ta med sig hem sedan. En av dem är mycket olik min dotter på alla sätt och dem leker väl ibland, men jag upplever henne som ganska taskig mot min tjej. Nu för en vecka sedan fyllde denna tjej år. Till sitt kalas hade hon bjudit dem andra två tjejerna samt ytterligare ett antal från klassen. Jag blev ganska irriterad när jag fick reda på detta. Min dotter blev inte bjuden. Hon sa ingenting om det till mig så om hon var ledsen eller besviken så visade hon det inte. Hon hittade några andra tjejer att leka med ute på granngården. Droppen var att efter kalaset kom tjejen som fyllt år tillsammans med en av dem andra och fråga om min dotter ville leka. Jag tyckte att det var som att strö salt i såren. Som tur var hon inte hemma så jag kunde säga att nej tyväär så är hon inte hemma. Var är hon då undrade tjejen? Leker med KoMPiSAR svarade jag. Den tjejen kommer inte att bli bjuden i år på kalaset, det är säkert.