Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?
Själv hade jag sista kalaset i andra klass. Firade mest med familjen efter det. Det var alltid en så olustig stämning i klassen med intriger, mobbing och annat sattyg (hela vägen från lekis + åk 1-9) att det inte var personer som jag ville fira min födelsedag med. Vissa var naturligtvis trevliga men jag kunde inte tänka mig att exkludera någon från inbjudningar. Då valde jag att hellre inte ha något kalas alls.
Det som fick mig att sluta med kalas var inte mitt eget kalas utan en klasskamrats. Han blev ganska trakasserad av delar av klassen för att han kom från Danmark. Otroligt trevlig och snäll kille. Han bestämde sig för att ha kalas och bjöd in hela klassen. Någon vecka senare fick "prinsessan" i klassen för sig att ha kalas på exakt samma dag och tid. Jag, en annan tjej i klassen samt ett par av killarna var ej inbjudna. Inbjudningarna var lämnade synliga på skolbänkarna så det verkligen skulle vara tydligt vilka som inte var bjudna.
Kan dock säga att pojkens kalas blev mycket lyckat och att flickan fick ha ett lite mindre kalas än beräknat.