• VIDE MI

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

När min äldsta bonus fyllde 9 år så hade fixat utekalas med grillning och lekar. Två st barn kom!fast vi bjudit alla i klassen och ingen hade berättat att de inte skulle komma trots att de hade tackat ja!! En rätt sårad kille stodpå parkeringen och väntade. Jag ville strypa föräldrarna!, enda fördelen var att de fick ju äta väldigt mycket godis.

• VIDE MI
    jag är den jag är skrev 2014-03-26 10:28:45 följande:
    Ja, det är en upplevelse som jag aldrig glömmer. Jag ser henne ibland i affären eller på torget och ibland vill jag gå fram till henne och prata, men det gör jag aldrig. Jag undrar ofta hur hon mår, men vågar inte fråga.

Hur ser hon ut att ha det?? Hur gick det för henne i livet?? Förstår att du inte känner henne, men man vet kanske lite ytligt iaf..
  • VIDE MI
    Anonym (aldrig bjuden) skrev 2014-03-26 16:15:49 följande:
    Det var hemska år. slagen, sparkarna och spottet var inte det värsta utan orden, de otroligt sårande orden och sättet de kunde lura en på.. och alla saker som blev förstörda så jag fick skäll hemma, från sjätte klass och uppåt hade jag ingen cykel, efter två förstörda fick jag vara utan och skylla mig själv som lät den bli förstörd.. lärarna, ja du, de vände oftast bort blicken, låtsades inte se eller sa bara att "de menar inget illa de leker bara" Jag minns i mellanstadiet jag grät och bönade o bad fröken om att få sitta inne i klassrummet på rasten och läsa. Men nej, alla ska ut sa hon och mer eller mindre lyfte ut mig och låste dörren. Väl ute på gården var jag hett villebråd för dem.... Hela mitt unga vuxna liv påverkades av detta. Det dröjde många år in i vuxenlivet innan jag kunde lita på folk. Jag fick gå i terapi för att bearbeta min självkänsla och lära mig att tycka om mig själv. Efter att i 10 års tid blivit intalad att man är ful och värdelös så tror man till slut på det. Det har tagit många år att komma till ett normalt liv. Men ja för att svara på din fråga. Idag mår jag jättebra, jag är 35 år så det är många år sen nu men minnena sitter i. men jag är lycklig idag, sambo och barn på väg. Jag har få men goda vänner som jag litar på idag. Men jag kan sakna det där med skolkamrater och vänner från när man var liten, för det har jag aldrig haft. och när det pratas om kalas ja då blir jag mest ledsen för att jag inte har några positiva minnen av kalas alls. Jag vet inte hur jag kommer reagera när mina barn vill ha kalas, hur gör man liksom?

Jag vet hur du ska reagera!! Du ska njuta!! Skaffa massa gott och leka lekar! Nu har du chansen:)
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?