Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Ush, det är så hemskt att läsa alla era berättelser..Rynkar på näsan

Jag har faktiskt bara vart på ett enda kalas när jag var barn, det var hos min ena kusin.
    Alla barnen lekte och hade det väldigt roligt, medans jag var utanför. Strax efter att jag hade kommit dit,kanske 30-40 min,  kom min mor och hämtade mig. Första och sista gången jag gick på kalas.

Det jobbigaste var nog i skolan, alla pratade om olika kalas, vad de hade fått i godispåsarna, hur tårtan såg ut, vad de lekte osv.

Jag hade inga ovänner i skolan, utan jag var vän med alla. Nästan den som "förmedlade" mellan olika "gäng", så att alla blev vänner.
    Dock var jag, dessutom, lite av en ensamvarg. Höll mig gärna för mig själv, men var omtyckt av alla. Men som sagt, aldrig bjuden.

Jag hade heller inga kalas, det var inget för mig. Alldeles för mycket folk. Dessutom bodde min familj väldigt långt ut "i skogen".
    Har på senare år funderat på om det var därför ingen bjöd mig, för att jag aldrig hade kalas?

Men nog hade det vart kul att få deltaga i livliga samtal som de andra i klassen förde..

Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?