Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Anonym (derek) skrev 2014-03-25 18:30:42 följande:
    Inte bara när barn är små det där med kalas kan vara ett ober. Kommer ihåg en klasskompis till mig som var mer eller mindre mobbad hela skoltiden. Från ettan  upp genom högstadiet. På gymnasiet var han kanske inte direkt mobbad men var en typsik nörd som inte hade något umgänge förutom några lösa kontakter. Jag var nog det närmsta en kompis han hade och jag var verkligen inte särskilt trevlig utan hade honom som reservkompis. Mest för att hans pappa var datorskruvare och kunde hjälpa en med datorproblem och alltid hade de senaste spelen.
    Problemet var att hans föräldrar aldrig fattade hur pass utsatt killen var så när han skulle fylla 18 ordnade de med en stor fest. Festlokal och massa fin mat och dryck. Var bara det att killen i princip inte hade någon att bjuda. Var kanske typ fem personer som var inbjudna och av dessa var jag den enda som överhuvud taget dök upp.
    Så, där stod dom med en fest ordnad för typ 30pers och inga gäster. Killen var nära gråt men försökt hålla minen medans mamman försökt få det till att det var något missförstånd kring inbjudan. Killens pappa tror jag fattade just där hur hans son egentligen hade haft det under hela sin uppväxt.
    Några veckor efter "festen" hittades killen med snara runt halsen i familjens garage.

Åh hjälp! Det kunde vara min son du skriver om, med den fantastiska skillnaden att han fortfarande lever.
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?