• Bonzan

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Det värsta jag har varit med om var mitt kalas när jag fyllde 8 år....
    Jag hade bjudit min bästa kompis Johan och en handfull andra kompisar, alla kom förbi innan kalaset och undrade om jag skulle med ut.
    Jag stannade hemma och fixade glatt för kalaset istället, gjorde tårta osv...
    När klockan slog kalasdags kom ingen alls men efter en halvtimme knackade en kollega till Johans pappa på dörren för att berätta för oss att det hade hänt en olycka i lekparken och att Johan hade blivit hngd i sin cykelhjälm och avlidit direkt på platsen. 
    De andra som skulle ha kommit var vittnen och på sjukhus för att få hjälp med chocken....
    Jag hatade födelsedagar i många år efter det och ville inte fira den alls då det bara påminde mig om den dag jag förlorade min bästa vän och saknade efter honom.

• Bonzan
    Anonym (Jag med) skrev 2014-03-25 22:19:25 följande:

Jag var också ett av barnen i närheten av Johan. Jag tänker ofta på honom, hans syskon och föräldrar och hur lite man förstod då.
    Vem hade kunnat tro att man skulle hitta folk från barndomen här på FL, vill du snacka så inboxa bara...

Nu när vi närmar oss hans/min dag så tänker jag extra mycket på honom och kan fortfarande höra hans skratt trots att det är så så många år sedan.
    Han var en fantastisk vän och lämnade ett enormt tomrum efter sig men det har tagit tid att förstå vad som hände och att förstå att det inte var mitt fel.
    Jag var den som alltid tjatade om att hjälmen skulle av när man klev av cykeln och den gång jag inte var med hände det hemskaste som kan hända.
    Jag lider med grabbarna som såg det och inte kunde hjälpa honom men den enda tröst vi har är att han dog direkt och led inte 
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?