• Sticka

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Inte blivit bjuden. Kalastjejen skyllde på att min inbjudan tydligen hade kommit på bort på posten.

Glömd i bordsplaceringen. En tjej som hade kalas/tjejkväll med bordsplacering hade inte placerat ut mig. Det fanns bara sju stolar och sju platser vid deras matbord, problemet var bara att vi var åtta. Alla tjejerna gick ett varv runt bordet för att se var de skulle sitta, efter mitt varv stod jag bara kvar, tyst och blyg, tills kalastjejens mamma undrade varför jag stod där. Jag sa att jag inte fanns med i bordsplaceringen och alltså inte visste var jag skulle sitta. Hon hämtade en köksstol och dukade in mig, som tur var.

• Sticka
    Anonym (TS) skrev 2014-03-24 17:06:14 följande:
    Tror du att det var "medvetet" att du inte var medräknad i bordsplaceringen? Kände du dig utstött sedan tidigare?
    Ja, det var säkert inte ett misstag. De andra satte sig på sina platser under fniss och flams och började förse sig med dryck utan att ens notera att jag inte hade någonstans att sitta
  • Sticka

Minns att på mellanstadiet hade vi några i klassen som var lite ensamma och när det delades ut kalasinbjudningar så kollade läraren jättenoga att alla var bjudna, han ringde till kalasföräldrarna och dubbelkollade det och ringde även till de lite ensamma barnens föräldrar och kollade att de visste att det var kalas på gång.

Minns att kalasbarnen ofta blev så sura över det, att de inte fick bjuda bara vissa utvalda, att de tillslut inte delade ut inbjudningarna i klassrummet utan postade dem direkt. Det var dyrare men då kunde man undkomma lärarens koll och låta inbjudningarna "komma bort på posten" till vissa av oss. 

Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?