Inlägg från: Tant Prysselius |Visa alla inlägg
  • Tant Prysselius

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Blev inte bjuden på ett kalas som nästan alla andra i klassen var bjuden på. Efter kalaset så pratade alla som hade varit där att det hade varit skittråkigt och det enda som var bra var att det fanns så mycket gott att äta, det kändes lite bra att höra iaf. 

Värsta för mina barn var när hälften inte kom på sonens kalas. 2 hade hockeyträning och resten hade åkt på vinterkräksjukan, bl a sonens bästa kompis. En av pojkarna som kom däremot slog min son så sonen blev jätteledsen. Kalaset året efter blev en stor hit dock och alla innan har varit det med som tur är. 

• Tant Prysselius
    Anonym (Greta) skrev 2014-03-28 10:21:41 följande:
    Brukar ni bjuda in syskon till era barns vänner på kalas? Om ni gör det, är det familjer som ni känner och umgås med hela familjen då eller även syskon till tex klasskompisar?, alltså där ni inte känner föräldrarna och dom andra barnen i familjen.
    Klart att man inte bjuder syskon. Barnen kan väl få gå på kalas utan att ha en massa småbarn runtomkring sig. Tror knappast att något barn heller faktiskt vill ha sitt syskon med sig på kalaset. Dessutom skulle det bli väldigt svårt att bjuda in till kalas då. Äldsta sonen har en klasskompis med 5 syskon... vi bor liksom inte i ett slott. Flört
  • Tant Prysselius
    Wira skrev 2014-03-28 14:25:41 följande:

Haha tack ;) är det något som får det att brinna totalt i huvudet på mig så är det mobbning. Speciellt som jag på nära håll set hur det har förstört min brors liv och ställt honom så utanför samhället. Det är ju inte alls ok EGENTLIGEN men jag skulle ta till alla metoder som finns om någon ger sig på min unge. Den människan kommer få skaka av skräck hela vägen in i själen och lite till. Mobbning är så otroligt ärrande, jag hade aldrig tolererat "långsiktiga planer och åtgärder" utan det är en skoldag som gäller. Sen brakar helvetet löst för samtliga inblandade. Tycker alla föräldrar bör anamma samma attackmetod för mjäkeriet som ofta pågår i våra skolor ger sällan något resultat.
    Instämmer helt och fullt. Åtgärder ska vidtas och det omedelbart! Inget fjanteri och dra ut på tiden. Nolltolerans är något jag tar för givet att alla skolor ska ha (även fast jag vet att det inte är så i verkligheten). Gud nåde den som gör mitt barn illa. Demon 

Den här tråden är väldigt sorglig på så många sätt. Men något som jag tycker är oerhört skrämmande är hur föräldrar kan tillåta att barnen beter sig på det här viset, att utesluta barn, ljuga om när kalaset är, bordsplacering där ett barn "glöms bort"... Vidrigt!
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?