• Themis

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Mitt 7-årskalas slutade med att jag låg i min säng och grät för att klassens ledartjej skulle bestämma precis allt och de andra lekte glatt ute det hon sa (en lek som jag inte kunde eftersom jag inte hade gått på förskolan) och alla sket i mig som fyllde år.

Men hon hade dels jordens fulaste kanintänder och dels flyttade hon ett år senare så jag kom över det.

---
    När vi hade maskeradkalas för eget barn (6 år) så tyckte jag det var hemskt jobbigt när en kille som har lite humör och en fin keps inte ville låna ut den till en kille som är jordens snällaste. Han tyckte att han kunde få prova kepsen för de andra höll på att byta hattar också just då så han tog tag i den och då får han en rak höger mitt i ansiktet av killen med kort stubin!

Gråt och elände såklart och riktigt jobbigt att ringa byns präst och berätta att hennes genomsnälla och välartikulerade avkomma hade fått en blåklocka...Obestämd

Men vi överlevde alla och dagen slutade skapligt ändå.

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Themis
    Anonym (TS) skrev 2014-03-24 17:42:16 följande:
    Det låter ju helt sjukt, vilken 6-åring knytnävsslåss? :S Hur löstes detta av alla inblandade?
    Fler än man tror nuförtiden, skulle jag säga. Den här killen har kort stubin och får tävla om uppmärksamheten med två småbröder hemma så det verkar inte så lätt alltid. Han muckade gräl med min son ett tag i skolan i ettan också, snodde hans mössa och hade grus i den och sånt dumt men numera är det okej igen.

Det var som tur var mot slutet av kalaset det hände, den våldsamme insåg klart att det inte var bra gjort och fick be om förlåtelse och vi tröstade den skadade, föräldrarna kom strax efter.

Ingen verkar ha men av det idag i alla fall.
    Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?