Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Chockocola skrev 2014-03-25 10:17:09 följande:
    Jag har inte klickat på något som ni länkat, har heller inte sökt på äckliga saker. Så jag sover, utan läskiga bilder på näthinnan. (Förutom bilden på Elin Krantz då, det var längesen) Det räckte, efter det söker jag inte självmant upp läskiga saker. Vissa saker går ju inte att radera varken från hjärnan eller näthinnan.

it can not be unseen...

*woooo*
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Ascendere skrev 2014-03-25 10:28:59 följande:
    Jag vet inte, men ganska dum tror jag. Hur så?
    "Ganska dum" är ju inte ens på samma skala.

Att filma när man kastar en hund på det där viset är ju verkligen att be om smörj. Djurrättsaktivister kan vara stränga ibland.
  • puss
    Ascendere skrev 2014-03-25 11:55:28 följande:
    Ja förmodligen har allt krigande gjort att de blivit så avtrubbade att de helt enkelt inte fattar hur vanligt folk reagerar på sånt. 

Men det ironiska tycker jag är att de blir så hatade för att de dödar en hund, samtidigt som deras jobb är att döda människor (vilket i sig inte är fel, men det sätter fingret på hur oproportioneligt man reagerar ibland)
    Ja, folk är mysko ibland.
  • puss
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 13:10:53 följande:

Blev tvungen att googla "trypophobia" nu eftersom alla verkade tycka det var så hemskt. Jag tyckte det var jämförbart med att vila ögonen på en schweizerost.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
    Vad är det som är äckligt med hål? Kan nån förklara?
  • puss
    adaeze skrev 2014-03-25 13:12:06 följande:

Denna viden är sjukt äckligt: 

KAn int ekolla på den själv, får kväljningar typ, även om jag blundar så vill jag gå och kräkas bara av ljudet på den

Vad är det för nåt? Beskrivning tack.
  • puss
    adaeze skrev 2014-03-25 13:34:48 följande:
    Någon som klämmer en stor finne på någon annan, låter inte så farligt, men det är sjukt äckligt
    Aha.

Den här tråden är förbryllande.
  • puss
    mimmi83 skrev 2014-03-25 13:36:12 följande:
    Asså jag kan inte förklara det, men märkte som sagt redan som liten att jag mår fysiskt illa och mycket dåligt om jag ser små hål eller prickar. Det började med att jag ville nästan kräkas när jag tittade på prickiga fiskar. Sånna där bivax-grejer vad det nu heter med massa hål kan jag inte se på alls, jag blir alldeles kräkfärdig och kliar i hela kroppen, får panik och svårt att andas.
    Men VAD det är med just hål som gör att jag reagerar så kan jag faktiskt inte ge nån förklaring till. de är sådär svarta och tomma och äckliga och BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Jaha. Gud va folk är känslomässiga och konstiga.

Gillar du inte prickar heller?
  • puss
    mimmi83 skrev 2014-03-25 13:40:08 följande:
    Hahaha fast det heter ju FOBI av en anledning, det finns ju liksom inget logiskt i det och går nog ej att förstå :)

Prickar går bättre men om de är väldigt små och sitter väldigt tätt ihop så kryper det under huden på mig.
    Sant förstås... Men mysko. Typ ser de ut som insekter kanske?

Jag har nog ingen fobi så jag har svårt att relatera.
  • puss
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:21:21 följande:
    Ingen. Det är manipulerade bilder, vilket gör den där fobin ännu mer obegriplig för mig.

eller hur. människor är så jäkla konstiga.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    mimmi83 skrev 2014-03-25 13:44:32 följande:
    Wiki säger:
    While research on the proposed phobia has been limited, researchers Arnold Wilkins and Geoff Cole, who claim to be the first to scientifically investigate trypophobia, believe the reaction to be based on a biological revulsion, rather than a learned cultural fear.[3] In a research article they wrote for Psychological Science, Wilkins and Cole discussed that the reaction is based on a brain response that associates the shapes with danger. The type of shapes that elicit a reaction were stated to include "clustered holes in skin, meat, wood, plants, coral, sponges, mould, dried seed pods and honeycomb" and that observing these shapes made individuals suffering from trypophobia feel "that their skin is crawling, shudder, feel itchy and physically sick". Some stated reasons behind this fear are that the holes seem "disgusting and gross" or that sufferers are afraid that they "might fall in these holes" or that "something might be living inside those holes"

okej tack intressant.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Baby Firefly skrev 2014-03-25 15:39:54 följande:
    Jag tror att det handlar mer om nyfikenhet än njutning faktiskt. Så är det för mig i alla fall. Jag är nyfiken helt enkelt. 

på vad? på hur döda människor ser ut? varför det?
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Baby Firefly skrev 2014-03-25 15:41:57 följande:
    Ja varför inte? Jag tittar på en hel del skräck och jag tycker att det är ganska så intressant att se hur verkligheten vs film ser ut. 

"varför inte" är inget jag undrar över, min fråga om varför var helt seriös.
    jaha så ok, du kollar på skräck och vill jämföra. tack för svaret.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Shorona skrev 2014-03-25 15:44:19 följande:

Steven-Johnson syndrome som jag kan få av min medicin i värsta fall....

Då vet du iaf hur du ska bli bättre.
  • puss
    Baby Firefly skrev 2014-04-02 09:44:16 följande:
    Då vill du nog inte läsa historien här heller.

ja, det är ju samma historia ändå liksom...
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....