Inlägg från: studentbruttan29 |Visa alla inlägg
  • studentbruttan29

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Tittade mycket på vidriga bilder för många år sedan, det var mördade människor och barn (brottsutrednings-foton), jag har sett alla de där bilderna/videos där maskar kryper i människokropp och djur, alla sortens sjukdomar (inifrån och ut), konstiga sex-fetisher, filmerna från twin towers då människorna hoppar och plattas ut till pannkakor på både fönster och mark, folk på tågspår som ligger i två eller fler delar (några som fortfarande levde) och massor med annat. 

En bild har dock stannat kvar i minnet som gjorde mig så ledsen. En mamma och en yngre pojke (tror 3 år) som blivit knivmördade brutalt och på bilden på visades ligger mamman på magen med sin ena arm utsträckt mot sin pojke, pojken ligger en bit bort på rygg med sin arm utsträckt mot sin mamma..det är max 5 cm mellan pojken och mammans hand och man kunde se att de verkligen försökte rädda/trösta varandra under mordets gång. Det var blod precis överallt. Hemsk hemskt bild och då jag vet det var en verklig brottsplats gör mig så påmind om att detta kan hända egentligen vem som helst.  :((

• studentbruttan29

Joo, en till förresten. När det var på nyheterna som allra mest hur hundar plågades för sin päls och videos flödar på nätet.
    En man håller fast hunden framifrån, levandes såklart, och en annan tar tag i pälsen ungefär vid höfterna på hunden och drar så pälsen sakta åker av i ett stycke typ. Så hunden vrider sig i sådana fruktansvärda plågor så jag var nån sekund ifrån att svimma när jag såg den filmen.
    Jag skulle aldrig kunna se om den, inte ens om jag fick alla pengar i hela världen. Tänk att själv bli levande skinnflådd, huden dras av en i ett enda stycke. Heeeeeeeeeelt sjuuuuuk, jag hatar människorasen.

• studentbruttan29
    puss skrev 2014-03-24 19:30:41 följande:
    Det är du som kollar.
    Jag vet, man var ung och dum och överdrivet nyfiken.
    Nu för tiden blir det en kopp kaffe och bingolotto på tv.
  • studentbruttan29

Sökte på Elin krantz för jag inte visste vem hon var, men insåg sedan vem det var. Varför ligger sådana bilder ute ens, det kan jag inte förstå för mitt liv. Hennes familj hoppas jag aldrig får se dessa bilder, så fruktansvärt.
    Och varför låg hon där, vem hittade henne?  =(

Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....