Inlägg från: Nymphaea |Visa alla inlägg
  • Nymphaea

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Anencephaly, när jag var gravid Förvånad

• Nymphaea

och two guys, one hammer... Fy fan

• Nymphaea
    Antilopen skrev 2014-03-23 22:39:39 följande:
    Den var ju ganska kontraproduktiv den här tråden :D
    Hear hear!
  • Nymphaea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 15:55:39 följande:
    Fast _det_ googlade jag faktiskt. Det verkar vara en sån där film som är så sjuk att det går till överdrift.

sv.wikipedia.org/wiki/A_Serbian_Film
    Jag också. Bara wikin fick mig att må illa. Skönt att det är fiktion, men synd att sådana vidrigheter ens existerar i någons fantasi.
  • Nymphaea
    Baby Firefly skrev 2014-03-24 15:48:54 följande:
    Ja visst är det lite lustigt. Nyfiken som jag är så har jag kollat på en hel del snuff i mina dagar. Visst är det äckligt, men jag mår inte dåligt av det. 

Men handlar det om ett djur så är gränsen för vad jag klarar av att se nådd när min katt har slut på mat i skålen. haha
    Men alltså, "en hel del snuff"? Riktig? Berätta gärna för en oinvigd/blåögd individ... Hur många människor har du sett dö på film?
  • Nymphaea
    Themis skrev 2014-03-24 17:59:13 följande:
    Crash course i snuff (non-splatter):

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Mår jag dåligt över något där så är det nog främst tanken på att det finns kvinnor som låter män med den begåvningsnivån föröka sig.
    Vill inte gärna se någon dö på film... Vad visar länkarna? Låtsassnuff?
  • Nymphaea
    Loui skrev 2014-03-24 19:17:26 följande:
    Trypophobia.
    Sjukt intressant fenomen, "rädsla för (grupper av) hål", som jag aldrig hört talas om innan den här tråden. Googles bildsök genererar i princip 100% bilder på människor med ett gäng photoshopgenererade hål (på händerna, i ansiktet, tungan osv). Bara fejkbilder alltså, som människor med rädsla för hål kan gotta sig i. Glad

Vad ÄR det egentligen som gör er/dem så rädda för hål?
  • Nymphaea
    Molgan 008 skrev 2014-03-24 20:34:40 följande:
    Det var visserligen inte ett svar riktat till mig, men jag tackar så mycket ändå. Glad

Jodå, det var riktat till alla som ville veta vad trypophobia är! Glad Det var ju det lättaste att utstå med den här tråden.

Nu avfavoritar jag också, eftersom varje inlägg där torterade och misshandlade barn nämns känns som ett fysiskt slag i magen. Rynkar på näsan
  • Nymphaea
    Pandamamma79 skrev 2014-03-24 20:50:57 följande:
    Goatsemannen! Vad är det? Kort beskrivning, någon?
    Man som roar sig med att föra upp stora (tänk diameter) föremål i röven.
  • Nymphaea
    puss skrev 2014-03-24 20:54:30 följande:
    Vad ÄR blue waffle?
    Påhittad könssjukdom, också populär bland flitiga Photoshoppare.

Lotus boob/breast samma, fejk.
  • Nymphaea
    outsider skrev 2014-03-24 20:56:03 följande:

Asså, jag blev ju mer "worked up" över det pga alla andras reaktioner. Visst, det är inga vackra bilder men så himla hemskt är det inte?! Inte värre än diverse sjukdomar man googlat på haha
    Jamen precis! Jag trodde också det var värre. Men det är ju inte ens på riktigt. Därför undrar jag om det är något som funkar specifikt på dem som har anlag för att ha just den fobin medan bilderna inte biter alls på oss andra!
  • Nymphaea
    puss skrev 2014-03-24 21:01:23 följande:
    Det som är sjukt är ju ni som sitter och kollar bilder på misshandlade barn.

Låtsashål och rövhål är ju ingen match.
    Och Elin Krantz mfl. Inte bara blir man så jävla Osugen på att googla detta, bara att läsa dessa detaljerade beskrivningar här går bort. Alltså fy fan, nu fick jag en gut punch bara av att läsa orden "bilder på misshandlade barn". Just det ja, skulle ju avfavorita.
  • Nymphaea
    dubblett skrev 2014-03-25 14:00:10 följande:
    ÅH FYFAN! GOOGLA INTE Trypophobia!
    Jag klarar av att se allt, o då menar jag allt, halshuggningar, blödande sår, varbölder, djur som plågas osv.
    Men, "Trypophobia" får mig att spy! och jag fattar inte varför.
    Så Googla INTE Trypophobia!
    Förlåt, menar inget illa men det är verkligen så lustigt! Det måste verkligen vara någon gen som man antingen har eller inte har... Trypofobi-genen Förvånad
  • Nymphaea

...och av alla svar att döma verkar genen ha typ 50% prevalens! Helt otroligt att man inte hört om detta förut.

Att det på något sätt skulle vara värre än misshandlade barn och djur är för mig en gåta. Har själv mer eller mindre spindelfobi och avskyr att se bilder på parktown prawns, king crickets m.m. (håller med waitbutwhy när han skriver att insekter är små monster, waitbutwhy.com/2014/02/why-bugs-ruin-everything.html), men hade gladeligen kollat på filmer av dem i timtal om jag slapp veta att det fanns misshandlade djur och barn i världen.

• Nymphaea
    dubblett skrev 2014-03-25 14:22:56 följande:
    Du verkar nästan provocerad för att vissa reagerar på det här med trophofobi?
    Provocerad, nja. Förklarar nedan...
    Molgan 008 skrev 2014-03-25 14:34:04 följande:
    Det kanske är trypofobi-fobi. Flört
    Haha, ja kanske... Glad

Nej, men jag finner det fascinerande att det existerar en fobi för något jag aldrig hört talas om förut. Typ som om någon hade berättat om att det fanns en fobi mot att se fem röda bilar bredvid varandra, och någon länkar till en massa bilder med fem röda bilar och hälften av alla i tråden blir helt utom sig och säger att det är värre än flådda hundvalpar. Ett dåligt exempel kanske, men om man INTE har just den fobin så är bilderna bara inte skrämmande på något sätt. Men det var inte min mening att håna eller ifrågasätta fobin om det uppfattades så.
  • Nymphaea
    Uffesson skrev 2014-03-25 14:38:07 följande:
    Eftersom jag har eksem så googlade jag det. Då fick jag fram utslag ifrån Poison Ivy (vad heter det på svenska?). Inte trevligt!
    Klättersumak (tror inte det finns i Sverige, men vi brukar väl jämföra med murgröna?). Känner flera som fått poison ivy-utslag gång på gång när de varit ute och röjt i skogen och de blir lite värre för varje gång. Hemska, och väldigt smärtsamma.
  • Nymphaea
    1Carro82 skrev 2014-03-25 22:09:37 följande:
    Ursäkta en okunnig men vad är snuff?
    Enligt definitionen är det riktiga mord (utan specialeffekter) på film, för kommersiell distribution.
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....