Inlägg från: Baby Firefly |Visa alla inlägg
  • Baby Firefly

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Jag kan se det mesta utan att bli påverkad negativt. Men inte när djur far illa, det klarar jag inte av. Jag ser hellre en människa som får huvudet avskuret än ett djur som är vanskött. 

• Baby Firefly
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 15:44:39 följande:
    Det är fan samma här. Likadant att läsa om. Jag klarar inte ens av att läsa om folk som plågat katter osv etc, medan jag inte har något större problem med att läsa tämligen detaljerade beskrivningar av t.ex. bestialiska mord. Inte så att jag inte blir äcklad och illa berörd, men jag klarar av att ha en helt annan distans till det.
    Ja visst är det lite lustigt. Nyfiken som jag är så har jag kollat på en hel del snuff i mina dagar. Visst är det äckligt, men jag mår inte dåligt av det. 

Men handlar det om ett djur så är gränsen för vad jag klarar av att se nådd när min katt har slut på mat i skålen. haha
  • Baby Firefly
    Nymphaea skrev 2014-03-24 17:51:55 följande:
    Men alltså, "en hel del snuff"? Riktig? Berätta gärna för en oinvigd/blåögd individ... Hur många människor har du sett dö på film?
    Jag har inte hållit räkningen direkt. Men jag har sett rätt mycket. Dock verkar det vara svårare att hitta riktig snuff nu än vad det var för ett par år sedan. 
  • Baby Firefly
    Tia F skrev 2014-03-25 15:36:08 följande:

När jag var ung och oerfaren på internet blev jag lurad att googla eller gå in på några saker som aldrig någonsin kommer lämna min näthinna.

* Rotten. Den sidan är vidrig och jag kommer aldrig gå in där igen.

* En bild av en mans anus. Det är helt uppspärrat och man ser rakt in.

* Ett klipp på artisten Siggi som svalde hela micen under ett gig. Vidrigt är vad det är.

Sedan råkade jag av misstag hamna på reddits sida spacedicks eller något sådant. Jag hann i all hast se bild på en människa som hade fått huvudet totalt krossat i en motorcykelolycka.

Vad är det för sjuka människor som lägger ut sådan samt tittar på det och finner någon slags njutning i det?

Men jag antar att jag är en riktig mes på internet. Jag vill se lolcats, fåniga getter och gulliga klipp med barn som skrattar hysteriskt eller headbangar till hårdrock.
    Jag tror att det handlar mer om nyfikenhet än njutning faktiskt. Så är det för mig i alla fall. Jag är nyfiken helt enkelt. 
  • Baby Firefly
    puss skrev 2014-03-25 15:40:40 följande:

på vad? på hur döda människor ser ut? varför det?
    Ja varför inte? Jag tittar på en hel del skräck och jag tycker att det är ganska så intressant att se hur verkligheten vs film ser ut. 
  • Baby Firefly
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 16:52:04 följande:
    Har dessvärre gjort samma sak. Lite otäckt att obduktionsbilder kommer upp på bilder på google.
    Jag tycker att det är intressant, jag har även sett ganska många operationer live. Hade jag haft rätt skalle för att plugga till rättsläkare så hade jag gjort det. Men att jobba som barnmorska hade jag aldrig pallat. 

Tänk va olika alla är egentligen. 
  • Baby Firefly
    AnnasoR skrev 2014-04-02 09:43:16 följande:
    Är det någon som kan berätta om baby brianna då jag är alldeles för feg för att själv googla. Är grymt nyfiken!
    Då vill du nog inte läsa historien här heller.
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....