• dahlia92

ömma bröst!

Haha ja, jag står där med handskar och tvättar ordentligt efter. :) Oki tack för tips. :) Måste man bli inbjuden? Den är helt hemlig eller? Vill inte att någon ser än att jag är med i en sån sida. :)

• dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-14 22:46:33 följande:

Ojj har inte varit inne här på ett tag, men GRATTIS!! Sååå himla glad för din skull Dahlia92 :D :D Skönt att veta att allt fungerar och så himla kul för er!

Hoppas allt går bra! Har du tagit ett digitalt än? :)

Här är det lite mindre än 3 månader kvar och jag känner mig gigantisk :P Hoppas du slipper fogossning i alla fall så du kan gå ut med vovvarna :) Förövrigt så sköter min sambo kattlådorna och har gjort det sen plusset kom :P

STOOOR kram på dig!

Tack så mycket. :D Aa verkligen jätteskönt, speciellt för sambon som alltid trott att han inte skulle kunna bli pappa så det är kul. :)

Tog ett digitalt samma dag som jag plussade, sambon trodde inte på mig förs jag tog ett digitalt så han köpte med det. :) Har inga direkta symtom bara mina bröst som är spända och att jag är hungrig hela tiden så jag hoppas att den inte dött..

Ojj vad fort tiden går. :) När var du beräknad? Vet du vilket kön det blir än? Vilken snäll sambo du har.. :) Min går ju knappt ens ut med hundarna när jag ber honom så vi lär bråka rejält i början. xD
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-17 20:33:49 följande:
    Haha det är säkert rätt vanligt ;) Jag tog ju ett digitalt först så det var ju bara att visa för sambon direkt men jag blev dock ledsen när det försvann efter några dagar (batteriet tar ju slut :P).  Så länge du har symptom behöver du nog inte oroa dig :)

Min lillkille är beräknad den 3e maj! Ja min sambo har varit helt underbar hela tiden.. Jag har ju mått så himla dåligt i princip hela graviditeten och han har verkligen gjort allt för mig och har till och med åkt hem till mig om jag har mått dåligt! Jag är sååå glad att jag har varit arbetslös ärligt talat för jag har kunnat vila mycket :)
    Aa, det försvann efter 2 dygn så det var tråkigt :( Och nervöst att stå där båda två och glo på det där jäkla timglaset, kändes som låååånga minutrar...

Awww vill också ha en liten kille. (Som jag tror det är) Har ni bestämt namn?? :) Vad har du för barnmorska? Man får reda på könet här alltså? Läst lite att man typ inte får det... Fy vilken otur du har haft som mått så dåligt. Mådde du dåligt ända från start?
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-18 20:04:44 följande:

Ja! Det blir en liten Leo :) Min barnmorska är jättebra!! Hon heter Åsa :) Tror hon heter Jansson i efternamn. Jag går dock i ryd nu för de håller på att starta en barnmorskemottagning där och hon jobbar där tillfälligt :) Ja det får man, fast det är inte deras prioritering :P Jag gillade inte de som gjorde ultraljuden dock, andra gången åkte vi till Lidköping (hon första var surkärring) och där var de mycket bättre :) Har du ringt bm? :)

Ja, eller ifrån vecka 12 började det nog ordentligt och sen kom foglossningen vecka 17 ^^

Aww vi är också inne på nästan samma, fast Leon eller jag.. Sambon tvekar lite men vi har ju ett bra tag kvar att fundera..

Jaa jag går också där. Var där igår på hälsosamtal. Vågar inte skriva vad min barnmorska heter om hon kommer och läser men hon var helt flummig. Både jag och sambon tyckte det men hon var ju hur gullig som helst så får väl behålla henne haha. Har nästa tid 24 mars och fattar inte riktigt vad vi ska göra då eftersom jag inte kommer få göra något ultraljud förs i v18. Betalade ni det i Lidköping själva då eller? Vill ju gärna veta om jag har en bebis i magen innan v.18 liksom. Men men är väl bara att hålla ut...
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2015-02-18 23:38:12 följande:

Nej vad kul hur lika man tänker ;) Jo det är ju ett tag kvar :) Vi bestämde oss inte förrän vi visste vilket kön det var i vecka 25 :P

Åh vad kul, då kanske vi ses där någon gång! ;) Tror jag ska dit den 25e mars dock, haha :P Tror bara det är två barnmorskor där så jag vet vem du menar, men hon verkar jättegullig så det blir nog bra ändå! Första mötet är ju mest att ni får prata om att man inte ska röka och dricka och så skriva i massor uppgifter om dig och din sambo typ (om det var samma). Nästa möte är själva inskrivningen men det hände väl inte jättemycket där tror det är blodprov och sånt bara :)

Nepp, hon såg inte så mycket för jag var där rätt tidigt (ärligt talat försökte hon knappt) och sen hade de ingen tid i Skövde då jag behövde gå så då frågade de om jag kunde tänka mig att göra det i Lidköping istället och det är jag glad att jag tackade ja till!

Jag har haft rätt många ultraljud då jag blödde i typ vecka 8-9 plus att jag var inlagd i vecka 5 och så fick jag ju ett par ultraljud efteråt också för att kolla så att jag inte hade utomkveds :)

Ja dom tog faktiskt redan blodprov nu i tisdags när jag var där så jag kunde få svaren till nästa gång. Och då skulle jag även ha med morgonurin.. Typiskt att det bara fanns två då fattar ju hon om hon läser detta hahaha. Men det blir nog bra. :) Är det inte ens egna barnmorska som gör ultraljudet? :o

Ja juste du blödde i början och hamnade på sjukhus.. Vilken otur du har haft hela graviditeten

Ja visst kan vi bli vänner på fb. Skriv privat vad du heter så addar jag dig. Tror vi har samma förnamn så du vet att det är jag som addar. :)
  • dahlia92

Heej. Saknar o skriva med er här ju Här rullar det på. Går in i v.16 imorn och har rul den 6:e maj så det är snart. :D Inte sett den än så vet inte om den lever men hoppas att allt ser bra ut.

Hur går det själv?? Kommit in i mammarollen än?

• dahlia92
    Acire94 skrev 2015-04-14 00:39:17 följande:

Hej! Min lilla kille kom igår natt (den 13e) 02.12 :) Det vag en hemsk förlossning men åh vad jag älskar den lilla killen!

Grattis igen <3 Han är så fin
  • dahlia92

Haha. Säg inte att det är hemskt. Ni skrämmer mig. :D Brukar väl vara så, att man några veckor efter vill göra om det. :)

Åh vad tråkigt med amningen :/ Det är typ värsta mardrömmen. Vill att det ska funka så länge som det går.. Hon är snäll och så din lilla?? Hur går det på nätter och så? Är det lite sömn som gäller? :)

Jag mår väldigt bra. Mådde jättedåligt v 7-8 sen blev det lite bättre med några spyor då och då fram till v.12 ungefär. Nu undrar jag om jag verkligen är gravid för jag mår så bra? Och ser mest lite småfet ut inte riktigt gravid. Ska bli skönt att se den lilla snart. :)

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-09-13 21:35:08 följande:

Dahlia! Nu börjar det ju närma dig för dig? Hur går det? Hur är det? Vad blir det för kön? Hoppas du mår bra :) min dotter är redan 9månader, helt sjukt! Börjar gå i tankarna att snart skaffa en till :P haha kram!

Jaa. :D V.38 idag så nu är det inte långt kvar. Troligtvis en pojke. :) Mått hur bra som helst, klättrar dock på väggarna av att gå hemma nu sista veckorna. Ska ringa arbetsterapeut nu dock då jag antagligen behöver skenor till händerna haha!

Så stor tjej redan ju! Vad tiden går. :) Hur funkar allt? Vad roligt med en till snart då kanske. Du får berätta sen om det blir dags.. Glad
  • dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-13 10:49:36 följande:

Vad blev det dahlia? Hur gick det? Berätta om förlossningen!
    Igår plussade jag med nummer 2. Så går allt vägen får jag ett barn till i juni nästa år :) 18 månader emellan :D

Det blev en pojke som kom på sitt bf-datum. :) Var en helt okej förlossning. Haha, har inget att jämföra med direkt men..

Jag och sambon höll på och satte staket hela lördagen.. Vid 17.30 fick jag första värken på icaparkeringen och sen fick jag en värk till 10 min senare inne på pizzerian. Sen åkte vi hem och åt och kollade på film och så och det gjorde fortsatt ont med ca 10 minuters mellanrum. Så jag sa till sambon att jag skulle gå och lägga mig. Han fattade aldrig att jag hade riktiga värkar så han satt vid datorn..

Lyckades sova från 22:30-23:30 och då fick jag ta Alvedon. Gjorde fortsatt ont men lyckades somna från 00-01 igen. Vaknade och hade så ont. Sambon satt vid datorn där nere och jag gick där uppe och hade oregelbundna men skitonda värkar och ville bara gråta för att min sambo inte kommit upp och frågat en enda gång hur det var med mig.. Envis som jag är ville jag inte säga till honom hur ont jag hade heller xD. 03:00 ringde jag förlossningen och sa hur ont jag hade. Men eftersom jag inte kunde klocka värkarna då det gjorde ont heeela tiden så mena hon på att jag skulle ta Alvedon igen, duscha och sova. Så jag tog Alvedon och ställde mig i duschen. Hjälpte inte ett skit. Så när jag torkade mig så skrek jag på sambon som sprang upp och fattade ingenting haha!! Så jag fick säga till honom att åka och lämna hundarna hos mamma. Så det gjorde han fort. Sen fick han ringa förlossningen och säga att vi kommer nu. Hade massor av värkar i bilen in och trodde jag kissade på mig hela tiden men det var vattnet haha!!

Vi var på förlossningen 04.50 och då fick vi ett rum och jag var öppen 5 cm. Fick lustgas och så och det hjälpte väl lite grann. Sen ville jag ha EDA för jag hade så jäkla ont. Och det fick jag. Allt släppte med en gång. Såå skönt!! Och då var det dags där på morgon vid 7 att byta personal så vi blev helt ensamma. Då passade sambon på att sova eftersom han satt vid datorn hela natten. Så där låg jag ensam vaken och kunde inte sova alls.. Sen vid 8 kände jag att det började trycka på neråt. Sen fick vi ny personal som ville att sambon skulle gå och köpa något att äta för att orka med förlossningen. Så han gick och var borta jättelänge. Kände mig så ensam utan honom och det började bara trycka på mer och mer och han kom aldrig. Då hade han gått vilse haha!! Iaf sen så började det trycka på ordentligt vid 10 tror jag. Men det hände lixom inget. Var öppen 8-9 cm då och bebisen började må ganska dåligt. Så det var massa folk där inne helt plötsligt. Ärligt talat var helt borta på lustgas så jag märkte inte så mycket och hade svårt att ta till mig vad dom sa. Men jag fick helt plötsligt inte krysta då bebisen mådde dåligt. Tiden gick och jag hade såna krystvärkar och fick inte krysta det var sjukt jobbigt. Som att säga till en som har maginfluensa att den inte får bajsa.. Men sen fick jag klartecken och ut kom han iaf 14.05 :)

Stort grattis till ditt plus! Vad roligt. :) Här blir det nog inga mer barn. Den smärtan var inte mänsklig. :D
  • dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-15 11:53:37 följande:

Låter typ som min förlossning nästan! Fast att dom fick klippa upp mig istället så att hon skulle komma ut fort.
    Precis så sa jag också under och efter fl, ALDRIG MER.. men med tiden så inser man hur mycket man få för en kort tid av smärta.. Så nu gör jag det igen haha..
    Vilja vill ha ett syskon ??????
    vilket datum kom han?

Jaha fy :O Det tror jag aldrig dom nämnde något om till mig.. Klarade mig helt utan att spricka faktiskt så det var väldigt skönt!
    Haha ja dom flesta säger ju att man glömmer. :)
    Jaa klart hon vill ha ett syskon. Kommer ju bli jättekul för henne. :D

Han kom 4 oktober. :)
  • dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-15 16:02:20 följande:

Okej vad roligt :) passa på och njuuuuut nu när han ligger still haha.. Full rulle här nu.. (10 månader)

Kan tänka mig det! :D Går hon än?
  • dahlia92

Aww så söt :D Häftigt ändå att hon är så stor redan :) Känns ju som det var nyss vi började skriva :)

Har ni berättat för familj och så om bebis nr 2 än eller kommer ni vänta lite?

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2015-10-24 17:06:49 följande:

Vi tänkte vänta till v.12 men tyvärr fick ja missfall i förrgår V5+0 så himla ledsen blev jag. Bara att börja om igen..

Men nej fy vad tråkigt :( stor kram till dig! Förhoppningsvis plussar du snart igen. Hjärta
  • dahlia92

Jaa jag undrar också hur det går för dig Johannah :)

Vad roligt grattiis! Varför har du inte sagt något :@  :) Blir det nästan två år mellan dom ju, härligt. Vi ska kanske börja försöka efter sommaren. Inte bestämt oss om vi vill ha fler än dock. Även om vi har världens snällaste kille. Men blir så stressad med maten så vet inte om jag klarar en till.. Men vi fuskade faktiskt häromdan utan kondom (första gången) men har typ en vecka till äl så vore konstigt om det skulle ta sig xD.

• dahlia92
    Acire94 skrev 2016-06-27 20:34:13 följande:

Haha jag vet inte, har nog varit i lite chock så har glömt det ;). Ja Leo kommer vara 1 år och 10 månader typ :). Nej vad kul! Går det fortfarande segt med maten? :(

Ja det är klart. Vad skoj ändå ???? Fick du fast jobb? Tänkte för du sa att du ville ha det innan ett syskon. ?vilken v är du i nu?

Nja går väl helt okej med maten. Han är inte jätteförtjust i vanlig mat och skulle kunna amma resten av livet om han fick bestämma haha. Men det är jag som blir stressad på dagarna med mat till honom.. känns som jag inte gör något annat än att kolla på klockan för att se om det är dags för nästa matdags osv. Så det är mig det är jobbigt för ???? Men det löser sig nog..
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2016-06-29 19:46:01 följande:
    Nej tyvärr, det var inte jätteplanerat så har inte hunnit :/. Jag är bara i vecka 7 (6+1)!

Jaha okej :/ Förstår att det är jobbigt :( Vi har haft sådan tur för Leo har ätit bra direkt men vi kommer antagligen få bakslag sen också. Men ger du mycket mellanmål? Prova sluta med det ett tag så kanske han äter den vanliga maten för att han blir hungrig! :)
    Ne oki :) Gud vad mysigt! :D Hur mår du än så länge då? Börjar också bli smått sugen nu. Hoppas sambon vill snart. :)

Alltså han äter mat och så (burkmat, han ratar min xD) Men han visar aldrig intresse direkt utan han äter en halv burk sen har han tröttnat liksom. Mellanmål är oftast amning. För jag måste amma honom så att han somnar när vi är hemma.. Är vi iväg så somnar han i vagnen och äter typ klämmis till mellanmål. Men han äter inte mer än en halv burk även fast han inte ätit mellanmål. Men det jag stressar över är mer psykiskt hos mig för jag är nog kvar lite i att han fortfarande är ett hungrigt spädbarn som behöver äta 24/7, men så är det ju inte alls längre men det fattar inte min hjärna. Svårt att förklara men jag har mått och mår jättedåligt över det. Men det börjar bli bättre och bättre. :)
  • dahlia92
    Acire94 skrev 2016-07-03 22:29:46 följande:

Jag började må illa i vecka 6 och på tisdag går jag in i vecka 8 så det börjar bli lite segt :P Men sist mådde jag ju illa från vecka 13-14 så jag hoppas det går över snabbare denna gång :D. Annars är jag bara trött :P

Haha det gjorde Leo i början också, bara burkmat :P. Alltså jag vet att det är lätt för mig att säga men du behöver inte stressa! Han äter när han är hungrig :) . Leo äter ibland en halv och ibland en hel, äter han en halv får han lite kex eller en klämmis emellan sen bara :)

Hoppas det går över snart då. :) Det var det värsta nästan när jag var gravid, att må illa i början haha.. Jobbigt att dölja det på jobbet osv..

Okej vad skönt tack :D Vet ju det innerst inne men blir ändå så galet stressad ibland..
Svar på tråden ömma bröst!