• Acire94

ömma bröst!

Hur går det för dig Johannah? Bokat in mvc möte än? :D

• Acire94

Haha oj, många som blir gravida nudå ;) Men gud vad spännande! Jag längtar tills jag får ringa! :D

• Acire94

Gud vad kul att lära känna nya sidor hos sig själv, äta ny mat osv :) Du får försöka ta dig tid att sitta ner lite emellan patienterna, har du berättat för din chef att du är gravid? :D

Jag tar ägglossningstest varje dag nu, enligt appen p-tracker (då jag går efter mensen/missfallet jag hade så ska jag ha ägglossning på lördag! Så vi får väl se, tycker det såg liite starkare igår än innan men det märker vi väl snart om det stämmer :) Vi kör också på varannan-dag-metoden nu men jag vill ändå veta när jag har ägglossning så man vet när det kan börja komma tecken :D

• Acire94

Jag är nog lite tvärtom, jag är ju lite testnarkoman så klart men jag blir lugnare av att veta när det händer. Dessutom så kan de ju faktiskt vara så att jag inte får ägglossning en månad och då behöver man inte fundera på om man är gravid alls! :)

Eftersom att du är sjuksköterska så tror jag att du borde gå hem tidigare än om man t.ex. jobbar i butik men sen så tror jag det är väldigt individuellt hur dåligt man mår. Jag tror du får känna efter vad som känns rätt för just dig! Men två månader innan kan ju i alla fall vara bra att berätta för chefen så att hon/han hinner hitta en annan person som kan sköta dig jobb för den tiden du kommer vara borta!

• Acire94

Jaha, förlåt! Jag glömde helt av det, har ju läst det innan men ah :) Men nej precis, du kanske får gå tidigare ändå om du är personlig assistent, för det är väl också rätt tunga lyft och så beroende på vad du är för slags personlig assistent då så klart :)

Hahah, killar kan nog få lite prestationsångest tror jag ;) Du kan ju sätta ett alarm så det går varje dag vid en speciell tid? :)

Förlåt, jag tänkte inte alls på det och då har jag ändå jobbat litegrann i kiosk så det borde ju ändå vara samma liksom! Jag kommer ihåg att slushielådorna var skittunga ;)

Har ni tänkt något på bil förresten? Vi har bara en nu, en liten golf och i den kommer vi varken få in barnstol eller kärra i backluckan tyvärr så vi måste skaffa en annan (eller en till då vi tycker det kan vara bra att ha två)! Vad tror ni? Funderar ni på kombi eller någon mindre modell? :)

• Acire94

Haha det är nog smart! Jo, skolådor är ju rätt tunga, så du kommer nog få vara hemma ett tag innan :/

Jag försöker hitta någon som inte är alldeles för ful att åka runt i, har aldrig velat ha en kombi då de är så "klumpiga" men samtidigt vill man att allt ska få plats i bilen om man ska åka någonstans! Men får se om jag hittar någon mindre bil med stort bagageutrymme istället så att barnvagnen får plats! Har läst på många sidor att det är svårt t.o.m i en volvo v70!!

• Acire94

Tjejer!! Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte just nu.. men jag tog ett gravtest runt 23.30 för att jag bara hade en känsla och ville testa..och jag ser ett suuuupersvagt streck!! Jag ska testa på morgonen imorgon igen men var bara tvungen att skriva av mig då sambon sover...hoopppaass :D (alltså det är supersvagt, måste kolla under lampan typ.. kan vara spökstreck också!

• Acire94

Jag är världens testaren och ändå så glömde jag ta imorse....gaaah.. aja, här är bilden ifrån igår, det syns sjukt lite men det är ju något i alla fall, haha!

• Acire94

vet inte om ni ser något, men ah :) Kan ju också vara så att OM jag hade missfall så är det ju fortfarande lite hcg kvar i blodet antagligen :) Men nu när jag ser på den i förstorat så syns det inte lika bra, haha ;)
Svar på tråden ömma bröst!