• Siqueen93

Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?

Dagens samhälle idag är inte bra!
    Tycker ni små barn ska få använda era mobiler, datorer, ipads m.m.? Fick vi det när vi var små? Skulle knappas tro det.. Varför ger ni era kära barn detta??

Förstår inte hur lata och tråkiga föräldrar är där ute.. Själv är man ute i skog och mark varje dag! Håll leken i liv ute i naturen, låt era barn få springa och leka! inte sitta vid några osociala och omedvetna apparater.

Har ni tänkt på strålning ni ger era barn?
    Har ni tänkt på barnens hjärna inte är fullt utvecklade! En ipad och dator, mobil är inte bra för små barn!

Vill veta vad andra tycker om detta!

• Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?
  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:53:05 följande:
    Varför ska dem inte göra det? min 7- åring har visserligen varken instagram eller fb men han tittar på youtube och spelar spel på sidor.
    Strålningen ska man vara orolig för och man bör därför begränsa användandet men att ta bort det helt ser jag ingen anledning till, vi lever trots allt med strålning omkring oss hela dagarna.
    Jag ser ingen anledning varför en 7åring ska ha instagram, facebook, osv. Känns bara jävligt onödigt. Men visst låt din unge skaffa instagram och lägga upp massa bilder på sig själv om du tycker att den ska få det. Men jag ser som sagt inte meningen med att dom ska ha det i sån ung ålder.
  • Ingram
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-19 17:54:49 följande:
    Jag ser ingen anledning varför en 7åring ska ha instagram, facebook, osv. Känns bara jävligt onödigt. Men visst låt din unge skaffa instagram och lägga upp massa bilder på sig själv om du tycker att den ska få det. Men jag ser som sagt inte meningen med att dom ska ha det i sån ung ålder.
    Fast varför ska de inte få ha det?
    Nu får du läsa det jag skrev igen, jag skrev precis att mitt barn inte har instagram men jag ser inte vad som vore så hemskt med att ha det ifall hans vänner nu skulle ha det.
    Meningen? det är inte meningen vi ska se på tv heller...men vi har det trots allt!
  • sthlmsgirl94

jag skrev inte att ditt barn har instagram, jag skrev att om du vill att ditt barn ska få ha instagram om den vill skaffa de senare så låt den då, men jag skulle inte tillåta de. För jag ser inte varför ett litet barn ska va medlem på ett forum/sida som går ut på att lägga upp foton på sig själv och annat och där mest tonåringar/vuxna är medlem på.

• Ingram
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-19 17:59:41 följande:
    jag skrev inte att ditt barn har instagram, jag skrev att om du vill att ditt barn ska få ha instagram om den vill skaffa de senare så låt den då, men jag skulle inte tillåta de. För jag ser inte varför ett litet barn ska va medlem på ett forum/sida som går ut på att lägga upp foton på sig själv och annat och där mest tonåringar/vuxna är medlem på.
    Jag ser inte varför man inte skulle, men vi är ju alla olika och man bör ju respektera det såklart.
    Personligen ser jag mobil och ipad som något riktigt bra, vi flyger iallafall 1 gång i månaden och ibland gör vi långa flygningar och du skulle vara veta vad glad jag är för ipad på dessa flygningar.
  • Spnks

Min vänninas dotter är inte ens två år än men har full koll på hur paddan fungerar. Att ta sig in på Youtube och dra igång barnsånger går på en handvändning. Lite otäck, egentligen.

• Aniiee

Det finns appar till katter.....

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Detoxtjejen

Min kompis dotter vaknar och säger "mamma, padda..." varje dag som första sak. Barnet är 2,5 år. När jag fick veta det bestämde jag mig för att nån läsplatta inte kommer över vår tröskel. Jag vill att mina barn ska ha andra önskningar här i livet.

• BlippBlopp

Att låta barn med tex Aspbergers, adhd eller liknande få ha en padda tycker jag är helt okej. Men barn utan diagnos tycker jag kan vara utan padda och mobiler tills de börjat skolan.

Ang alla bra lek-och-lär-program så tror jag man vinner mer på att sitta med en bok tillsammans med barnet.

• Tow2Mater
    BlippBlopp skrev 2014-03-19 22:29:25 följande:
    Att låta barn med tex Aspbergers, adhd eller liknande få ha en padda tycker jag är helt okej. Men barn utan diagnos tycker jag kan vara utan padda och mobiler tills de börjat skolan.
    Ang alla bra lek-och-lär-program så tror jag man vinner mer på att sitta med en bok tillsammans med barnet.
    Varfor just när de borjat skolan? Vad är så "magiskt" med det datumet?
  • Tow2Mater
    Ingram skrev 2014-03-19 18:02:39 följande:
     vi flyger iallafall 1 gång i månaden och ibland gör vi långa flygningar och du skulle vara veta vad glad jag är för ipad på dessa flygningar.
    Absolut; gjorde det mycket lättare både på flyget och mellan bytena vid transporten mellan USA och Sverige ! :)
Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?