Inlägg från: Arbetsvegan |Visa alla inlägg
  • Arbetsvegan

Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?

Hälsa skrev 2014-05-18 07:33:28 följande:
    Jag tycker inte att man skall ge sina barn trådlösa leksaker och därigenom eventuellt en bra start på en tumör. WHO har klassat trådlöst lika cancergent som  Bly och DDT. Europarådet vill att man skall varna för trådlös teknik och absolut inte ha tekniken i närheten av barn. (se resolution 1815 vår 2011) Bara för att andra omedvetna föräldrar bestrålar sina barn ger det inte oss medvetna rätten att bestråla våra egna barn. Vi som föräldrar är de enda som kan agera för att skydda det käraste vi har det vill säga våra barn. Jag hoppas att alla som har barn håller med och inte försvarar trådlös teknik i stället för era barns nuvarande och framtida hälsa.
    Kan du hjälpa mig att förstå en sak, du verkar ju vara insatt?

Du vet kanske att jorden har ett naturligt magnetfält? Det ger upphov till ett gigantiskt strålningfält. Är inte det också farligt? det borde det ju vara om det är strålningen som är cancerogent! i så fall borde vi alla å omkring i blydräkter, om ens det skyddar (är för oinsatt för att veta).

Å andra sidan såg jag på ett tv-program som handlade om el-allergi. Hon pratade om att det finns smutsig strålning och ren strålning. Det från lysrör och dammsugare var smutsigt medan det från kylen och TVn var ren.

Kan du på någotvis bekräfta detta och förklara för en novis som mig hur det egentligen ligger till med jordens magnetfält, ren- respektive smutsig strålning?
Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?