• joss82

När hade jag ägglossning egentligen?

Hej, vi har precis påbörjat bebisverkstaden och jag har av ren nyfikenhet använt äl-stickor den här månaden. Fick dock aldrig något ordentligt utslag på dem. Runt dag 18 var strecken som starkast (testade flera gånger om dagen under en liten period där) men fortfarande svaga, sedan försvann de helt och jag slutade testa. Jag märkte inte särskilt tydligt på något annat sätt att jag skulle haft ägglossning. På dag 28 fick jag plötsligt rejäla ägglossningsflytningar, massor med trådigt genomskinligt sekret som gick att dra ut till minst fem centimeter långa "broar", testade då med en sticka och fick det mest tydliga strecket hittills även om det inte var lika starkt som kontrollstrecket. Tog CB ägglossningstest dag 29 och 30, visade ingen glad gubbe. Nu har jag fått lite spottings på dag 30, 31 och 32 men mensen kommer inte igång som den brukar och jag har ingen mensvärk som jag brukar, däremot lite mer stickande värk i livmoderområdet några dagar. Är på dag 32 nu.

Har en oregelbunden cykel (som minst 25 dagar, som mest 38) som oftast håller sig mellan 29 och 35 dagar (29-31 varannan månad och 33-35 varannan konstigt nog?).

Vad tror du? Har jag haft ägglossning och i så fall när? Kan det vara så att ägget inte släpper när det ska utan först senare och att man får flytningar i samband med att det släpper?

Jag är 178 cm lång och väger 90 kg. Har alltid varit lite överviktig, men inte haft svårt att gå ner när jag väl bestämt mig för det.

• Svar på tråden När hade jag ägglossning egentligen?
  • joss82

kan tillägga att jag nu har mer lotionliknande flytningar och att jag gjorde ett negativt graviditetstest imorse.

• joss82

tack för svar. Jobbar på att gå ner lite i vikt.
    Hur stor är risken om man har en så pass oregelbunden mens att jag faktiskt inte har någon ägglossning alls eller bara väldigt sällan? Är det vanligt?

Svar på tråden När hade jag ägglossning egentligen?