• Anonym (Blåst på pengar?)

Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!

Lägger tråden i KR för att kunna vara anonym, då vissa anser att det är olagligt att streama film och serier. Omoraliskt kanske, men så vitt jag vet inte olagligt än?!

Mitt problem är att jag vill ha engelsk el svensk text på det jag streamar, jag är hörselskadad och MÅNGA skådespelare kan inte prata rent utan mumlar bara.

Då tycks det bara finnas några få sidor tillgängliga. Nästan alla sidor påstår att det är gratis att streama, men ofta måste man registrera sig. Det är ok för mig, men sedan måste man även uppge kreditkortsuppgifter för att kunna "bevisa" att man befinner sig i rätt land? Ni vet säkert vad jag menar, den där lilla rutan som poppar upp och blockerar streamningen.

Det känns som ett solklart bedrägeri så jag vägrar naturligtvis ge ut mina kreditkortsuppgifter. Men då kan jag inte heller streama! Det handlar oftast om minst 5-10 år gamla serier och filmer som inte går att köpa eller se någon annanstans.

Hur har ni löst problemen? Har någon uppgett sina kreditkortsuppgifter?

Jag har endast Handelsbanken så jag kan inte skapa ett tillfälligt e-kort med ett par kr på. Jag kan spärra mitt kort/konto för köp utomlands osv, men jag vill inte riskera något.

• Svar på tråden Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!
  • Notetur Nomen

Har du kollat om de serier du är intresserad av finns på Netflix eller HBO Nordic? Det är ju textat. Dock betaltjänst, men bara typ 79 per månad

Whitetrash86 skrev 2014-03-18 10:55:31 följande:
    Jag tittar på swefilmer.com varje gång dreamfilm ligger nere...
    Swefilmer är ju en av dessa sidor som kräver att man registrerar sig OCH uppger sina kreditkortsuppgifter. Har DU gjort det själv?
    Notetur Nomen skrev 2014-03-18 11:37:45 följande:
    Har du kollat om de serier du är intresserad av finns på Netflix eller HBO Nordic? Det är ju textat. Dock betaltjänst, men bara typ 79 per månad
    Det är oftast gamla serier, som visades för ca 5-10 år sedan som jag är intresserad av och ännu äldre filmer. Dessa finns inte på de playsidor som tar betalt, annars vore det ju inget problem!

Tack för att ni har svarat, men det vore ännu roligare om någon ändå orkade läsa mitt första inlägg innan...

• Whitetrash86
    Anonym (Blåst på pengar?) skrev 2014-03-19 13:27:35 följande:
    Swefilmer är ju en av dessa sidor som kräver att man registrerar sig OCH uppger sina kreditkortsuppgifter. Har DU gjort det själv?

Båda jag och mannen är reggade, vi har inte skrivit i något kreditkort!
  • Anonym (---)
    Whitetrash86 skrev 2014-03-19 13:40:30 följande:
    Båda jag och mannen är reggade, vi har inte skrivit i något kreditkort!
    Samma här. Säker på att det inte är någon reklamskit ts?
  • Notetur Nomen

Det är oftast gamla serier, som visades för ca 5-10 år sedan som jag är intresserad av och ännu äldre filmer. Dessa finns inte på de playsidor som tar betalt, annars vore det ju inget problem!

Tack för att ni har svarat, men det vore ännu roligare om någon ändå orkade läsa mitt första inlägg innan...

Det finns garanterat serier som är både fem och tio år på HBO etc.
    Vad är det för serier du vill se då?
  • Anonym (e-kort)

Sparbanken, och kanske även andra banker, ger dig möjlighet att skapa e-kort. Det är digitala kreditkort som du skapar på datorn. Dessa e-kort kan bara användas för den summa du sätter in på dem, mer kan du inte blia av med. Skapa ett med minsta möjliga summa (jag vet inte ad den är, men jag har skapat ekort med $1 på.

• Anonym (M)

Om du letar efter så gamla och udda serier finns de garanterat inte på t.ex. swefilmer. Om du inte redan gjort det bör du kolla youtube. Där finns de mest obskyra saker. Som någon frågat: vad är du egentligen ute efter (typ)?

• Dr Mupp

Reggad på swefilmer, har aldrig behövetange kontonummer
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Konstigt att ni är flera som har kunnat registrera er på Swefilm utan att behöva ange kreditkortsuppgifter!

NÄR registrerade ni er på Swefilm, detta år eller tidigare?

Som jag förstår så behövde man så sent som förra året inte uppge några kreditkortsuppgifter utan det räckte med e-post. Kanske beror på det? Men jag har letat efter streamingsidor till och från sedan i nov/dec förra året och då krävdes kredituppgifter på Swefilm.

Jag letar efter några specifika romantiska drama/komedier från 80-talet (namn säger nog inte de flesta så mycket) och efter filmer/serier med min favoritskådespelare Mark Frankel (som dog på 1990-talet i en mc-olycka). De är "ovanliga" och visas aldrig på tv.

Jag skulle även vilja se klart serien "Sea of souls" som gick på SVT för flera år sedan (de visade inte alla avsnitt) och "Smallville" (ca 10 säsonger med 22 avsnitt/s). Den kanske finns på någon betalkanal? Ska leta noggrannare nu när jag har tid.

Sedan är det givetvis fler serier och filmer, jag har en lång lista som jag inte kommer ihåg just nu! Glad

Tack så mycket för alla svar och tips! Ni får gärna komma med fler förslag på sidor som INTE kräver kreditkort och som har svensk eller engelsk text.

Youtube har i stort sett bara korta klipp, filmer som är dubbade till ex kinesiska och då utan engelsk text och långa "filmer" med fans som sitter och diskuterar filmen/serien jag letar efter. Men jag får leta bättre!Skrattande

Men jag begriper inte hur vissa kan vara inloggade och få allt att fungera utan kreditkort när det är omöjligt för mig Rynkar på näsan Allt går bra tills det är dags att köra igång filmen, då poppar rutan upp och kräver att jag ska ange kreditkort. Det går inte att klicka bort den eller starta om sidan...
    Den där jäkla rutan dyker upp på MÅNGA fler sidor än bara Swefilm och jag är alltid inloggad. Ibland kan man inte slutföra registreringen utan att även ange kreditkort, så då blir man aldrig "inloggad".

• Anon44

Dreamfilm.se står det klart och tydligt...

VARNING: ANNONSEN OVAN KAN VILJA ATT DU SKRIVER IN DINA KREDITKOSTSUPPGIFTER. GÖR INTE DET.

• roger

Det är bara en popup stäng den så är den riktiga sidan bakom. Där kan du regga dig utan kreditkort.

• Anonym (undrar också)

Jag har samma problem och fråga som TS, kan någon svara? Har du lyckats bättre på något sätt TS?

• Carinae

När du på Swefilms hemsida försöker se en film så finns det 2 st knappar det står Titta på nu, en större och en mindre. Om du håller muspekaren över den lilla så ser du att den går till en helt annan site än Swefilm och där ploppar det också upp att du måste skapa ett konto där dom vill ha kort uppgifter. Om du istället håller muspekaren över den lilla Titta på nu knappen så går den till Swefilm och klickar du på den så kommer filmen du vill se utan några som helst rutor och utan att du behöver lämna ut kort uppgifter. Lycka till!

• Carinae
    Carinae skrev 2015-09-26 20:05:32 följande:

När du på Swefilms hemsida försöker se en film så finns det 2 st knappar det står Titta på nu, en större och en mindre. Om du håller muspekaren över den lilla så ser du att den går till en helt annan site än Swefilm och där ploppar det också upp att du måste skapa ett konto där dom vill ha kort uppgifter. Om du istället håller muspekaren över den lilla Titta på nu knappen så går den till Swefilm och klickar du på den så kommer filmen du vill se utan några som helst rutor och utan att du behöver lämna ut kort uppgifter. Lycka till!

menade "över den stora knappen så går den till en annan site"
  • Anonym (Undrande)

Jag undrar fortfarande samma sak. Sitter idag och det är fortfarande krav på kortregistrering... Kan man komma runt det?

• Anonym (AES)

Jag har själv varit så korkad att jag skrivit in mina kredituppgifter på swefilm.tv idag och nu har jag sådan panik för jag vet inte hur jag ska säga upp medlemskapet. vet någon hur jag ska gå till väga? har skrivit till support@swefilm.tv.. & när jag registrerades blev jag automatiskt ''Premium''-medlem vilket jag INTE ville.  

• ITpappan
    Anonym (AES) skrev 2016-08-02 19:45:53 följande:

Jag har själv varit så korkad att jag skrivit in mina kredituppgifter på swefilm.tv idag och nu har jag sådan panik för jag vet inte hur jag ska säga upp medlemskapet. vet någon hur jag ska gå till väga? har skrivit till support@swefilm.tv.. & när jag registrerades blev jag automatiskt ''Premium''-medlem vilket jag INTE ville.  

Spärra kortet snarast.
Svar på tråden Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!