Inlägg från: Papito |Visa alla inlägg
  • Papito

Svårt att sluta amma 7 månaders, behöver lite tips!

Han är 7 månader.

Hett tips: Låt honom fortsätta amma!

Har svårt att förstå varför det är så bråttom jämt, du säger ju själv att amningen står för så himla mycket mer än bara mat. Han behöver den närheten och tryggheten mer än vad du behöver din "frihet".

Barn är inte attiraljer, små barn kan inte skämmas bort, framförallt inte med närhet & kärlek.

• Papito

Låter som att det måste vara antingen eller. Dagarna din man inte jobbar kan du amma bebisen sen kan din man ta en långpromenad så kan du sova ut. Samma på kvällen, då får han kvalitetstid med sonen.

Jag är inte nitisk, funkar det inte kan jag förstå att man kan behöva sluta men det låter inte som att det är problemet i ert fall. Att få mindre "frihet" och sömn är två ganska självklara och naturliga bieffekter av föräldraskapet.

Jag har bara svårt att förstå varför det är så bråttom för så många, då kanske de inte var riktigt mogna kan jag känna.

Det är inte meningen att döma dig, jag förstår att ni pendlar, det gör de flesta (gjorde även jag) men jag tror på att göra saker av rätt anledning och fokus här måste vara barnets behov i första hand.

• Papito
    kaffetunnan skrev 2014-03-18 10:39:31 följande:
    Fast ibland kan inte barnet komma i första hand. Ibland behöver mamman få all fokus så det kan i slutändan bli bra för barnet.

Ja, ibland kan det vara så men det är inte normalläget.
  • Papito
    kaffetunnan skrev 2014-03-18 13:32:56 följande:
    Jag skulle våga påstå att det är normalt att alla föräldrar någon gång går igenom detta.

Jag syftar på att normalläget är att spädbarnets behov kommer först och föräldrarnas i andra hand. Att det vid enstaka tillfälle kan finnas behov av att göra annorlunda (ja, för alla föräldrar) men det normala är att man en stor majoritet av gångerna främst ser till barnets behov.
Svar på tråden Svårt att sluta amma 7 månaders, behöver lite tips!