Till alla er som blivit utsatta för soc maktmissbruk och LVU m.m
I flera års tid har jag sett , hört, och läst om hur barn tas ifrån sina föräldrar pga falska anklagelser och maktmissbruk även föräldrar som gått med på LVU under en viss tid för att förbättra situationen men år går och de ser inte skymten av de. Min fråga till er och hur än jävligt det låter : VARFÖR GÖR NI INTE MOTSTÅND? . Visserligen har vissa skickat brev och kämpat i rätten osv men uppenbarligen räcker det inte. Vi är det enda landet i hela denna stora värld där mest barn LVU placeras. Hur kommer det sig tror ni? Knappast att svenskar inte kan ge mindre kärlek eller att det skulle vara mer brist i omsorg i så många familjer när vi vet vad som försiggår runt om i världen. Min poäng är att vi alla inte är perfekta men ingen ska behöva vara utan sitt barn såvida de inte vill eller misshandel etc sker i hemmet. Jag läser hur ni skriver hur många dagar det gått att ni sett era barn, tycker synd om situationen. Men era barn då? Vad tror ni de tycker de kan ju inte göra något såvida ni inte sätter ned foten och gör mer än räknar dagarna tex. Det finns flera sätt att få dessa bisarra och brutala 50/100 föräldrar gjorde upp en plan att exponera dessa löss som förstört liv. Eller vända sig till media där utredningar och deras hörsägen (oftast) exponeras offentligt. Då skulle de med tiden inte våga ge sig på familjer som tar fullkomligt bra hand om sina familjer visserligen har alla brister men i dessa fall är inte alltid bristerna så pass grova att förstöra människors familj. Jag med flera kommer nu räcka ut en hjälpande hand till de som vill sätta ned sin fot och inte tänker tolerera detta mer. Vilket jag hoppas jag att ni gör. Var inte svaga.. Vad mer kan de göra som de inte redan gjort? Ni kan antingen kontakta mig här eller fb. Har även en grupp där som kallas " inte utan mitt barn " . Allt vi har är tid och tiden flyger iväg medans ni läser det här. Låt inte mer tid spillas på socialtjänstens fels bekostnad utan den tiden skall ni göra allt i er i makt för att barnen ska vara med er. Ingen hänsyn till de som inte visat er hänsyn. Stå upp, ha mod ni kan bara tjäna på det och ja för min del kan alla medel tas till det är uppenbarligen inte ettnproblem för de. Detta inlägg går ut till de som hopplöst försöker och mår dåligt pga av allt, behöver inga nonsens kommentarer för tyvärr så finns det föräldrar där ute som slutat leva för att deras barn tagits ifrån de. Likaså finns det barn som blivit utsatta. Vill ni göra mer så är jag med er och många mer. Ni är inte ensamma. Mvh
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-17 01:07
Det skall stå "bisarra och brutala få sitt sitt slut" lite fel där i inlägget.