• Personanongrata

Till alla er som blivit utsatta för soc maktmissbruk och LVU m.m

I flera års tid har jag sett , hört, och läst om hur barn tas ifrån sina föräldrar pga falska anklagelser och maktmissbruk även föräldrar som gått med på LVU under en viss tid för att förbättra situationen men år går och de ser inte skymten av de. Min fråga till er och hur än jävligt det låter : VARFÖR GÖR NI INTE MOTSTÅND? . Visserligen har vissa skickat brev och kämpat i rätten osv men uppenbarligen räcker det inte. Vi är det enda landet i hela denna stora värld där mest barn LVU placeras. Hur kommer det sig tror ni? Knappast att svenskar inte kan ge mindre kärlek eller att det skulle vara mer brist i omsorg i så många familjer när vi vet vad som försiggår runt om i världen. Min poäng är att vi alla inte är perfekta men ingen ska behöva vara utan sitt barn såvida de inte vill eller misshandel etc sker i hemmet. Jag läser hur ni skriver hur många dagar det gått att ni sett era barn, tycker synd om situationen. Men era barn då? Vad tror ni de tycker de kan ju inte göra något såvida ni inte sätter ned foten och gör mer än räknar dagarna tex. Det finns flera sätt att få dessa bisarra och brutala 50/100 föräldrar gjorde upp en plan att exponera dessa löss som förstört liv. Eller vända sig till media där utredningar och deras hörsägen (oftast) exponeras offentligt. Då skulle de med tiden inte våga ge sig på familjer som tar fullkomligt bra hand om sina familjer visserligen har alla brister men i dessa fall är inte alltid bristerna så pass grova att förstöra människors familj. Jag med flera kommer nu räcka ut en hjälpande hand till de som vill sätta ned sin fot och inte tänker tolerera detta mer. Vilket jag hoppas jag att ni gör. Var inte svaga.. Vad mer kan de göra som de inte redan gjort? Ni kan antingen kontakta mig här eller fb. Har även en grupp där som kallas " inte utan mitt barn " . Allt vi har är tid och tiden flyger iväg medans ni läser det här. Låt inte mer tid spillas på socialtjänstens fels bekostnad utan den tiden skall ni göra allt i er i makt för att barnen ska vara med er. Ingen hänsyn till de som inte visat er hänsyn. Stå upp, ha mod ni kan bara tjäna på det och ja för min del kan alla medel tas till det är uppenbarligen inte ettnproblem för de. Detta inlägg går ut till de som hopplöst försöker och mår dåligt pga av allt, behöver inga nonsens kommentarer för tyvärr så finns det föräldrar där ute som slutat leva för att deras barn tagits ifrån de. Likaså finns det barn som blivit utsatta. Vill ni göra mer så är jag med er och många mer. Ni är inte ensamma. Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-17 01:07
    Det skall stå "bisarra och brutala få sitt sitt slut" lite fel där i inlägget.

• Svar på tråden Till alla er som blivit utsatta för soc maktmissbruk och LVU m.m
  • Personanongrata
    Personanongrata skrev 2014-03-17 01:00:57 följande:
    I flera års tid har jag sett , hört, och läst om hur barn tas ifrån sina föräldrar pga falska anklagelser och maktmissbruk även föräldrar som gått med på LVU under en viss tid för att förbättra situationen men år går och de ser inte skymten av de. Min fråga till er och hur än jävligt det låter : VARFÖR GÖR NI INTE MOTSTÅND? . Visserligen har vissa skickat brev och kämpat i rätten osv men uppenbarligen räcker det inte. Vi är det enda landet i hela denna stora värld där mest barn LVU placeras. Hur kommer det sig tror ni? Knappast att svenskar inte kan ge mindre kärlek eller att det skulle vara mer brist i omsorg i så många familjer när vi vet vad som försiggår runt om i världen. Min poäng är att vi alla inte är perfekta men ingen ska behöva vara utan sitt barn såvida de inte vill eller misshandel etc sker i hemmet. Jag läser hur ni skriver hur många dagar det gått att ni sett era barn, tycker synd om situationen. Men era barn då? Vad tror ni de tycker de kan ju inte göra något såvida ni inte sätter ned foten och gör mer än räknar dagarna tex. Det finns flera sätt att få dessa bisarra och brutala ATT TA SLUT. Om 50/100 föräldrar gjorde upp en plan att exponera dessa löss som förstört liv. Eller vända sig till media där utredningar och deras hörsägen (oftast) exponeras offentligt. Då skulle de med tiden inte våga ge sig på familjer som tar fullkomligt bra hand om sina familjer visserligen har alla brister men i dessa fall är inte alltid bristerna så pass grova att förstöra människors familj. Jag med flera kommer nu räcka ut en hjälpande hand till de som vill sätta ned sin fot och inte tänker tolerera detta mer. Vilket jag hoppas jag att ni gör. Var inte svaga.. Vad mer kan de göra som de inte redan gjort? Ni kan antingen kontakta mig här eller fb. Har även en grupp där som kallas " inte utan mitt barn " . Allt vi har är tid och tiden flyger iväg medans ni läser det här. Låt inte mer tid spillas på socialtjänstens fels bekostnad utan den tiden skall ni göra allt i er i makt för att barnen ska vara med er. Ingen hänsyn till de som inte visat er hänsyn. Stå upp, ha mod ni kan bara tjäna på det och ja för min del kan alla medel tas till det är uppenbarligen inte ettnproblem för de. Detta inlägg går ut till de som hopplöst försöker och mår dåligt pga av allt, behöver inga nonsens kommentarer för tyvärr så finns det föräldrar där ute som slutat leva för att deras barn tagits ifrån de. Likaså finns det barn som blivit utsatta. Vill ni göra mer så är jag med er och många mer. Ni är inte ensamma. Mvh

• Anonym (Nä)

Har du sett många fall där barn grundlöst fråntagits sina barn? LVU ges efter domstolsbeslut. Jag arbetar på en sådan domstol och har under mina fem år där bara sett någon enstaka fall där man undrar var soc tänkt. Sen har det funnits fall där bevisningen officiellt inte räckt och barnet därför har återvänt till hemmet men det betyder inte att domstolen tycker att nämnden haft fel om behovet i sig. Föräldrarna tolkar det dock gärna som att förvaltningsrätten tyckt att de verkar vara bra föräldrar. Det tycker vi oftast inte. De flesta föräldrar vars barn omhändertagits på grund av brister i omsorgen tycker det är obegripligt. För oss andra kan det vara rätt uppenbart vad problemet är. Störst chans att då tillbaka barnet har man om man håller huvudet kallt och följer soc rekommendationer om föräldrastöd och vad det nu kan vara utöver att överklaga. Får de spel och agerar som du föreslår ser de bara mer instabila ut och oförmögna att se sina egna brister. Det blir inget upphörande av LVU då. Det finns undantag, där LVU varit helt fel, men det handlar oftast om bristande självinsikt hos föräldern. Sorgligt men sant.

• Philippa
    Anonym (Nä) skrev 2014-03-17 05:32:40 följande:
    Har du sett många fall där barn grundlöst fråntagits sina barn? LVU ges efter domstolsbeslut. Jag arbetar på en sådan domstol och har under mina fem år där bara sett någon enstaka fall där man undrar var soc tänkt. Sen har det funnits fall där bevisningen officiellt inte räckt och barnet därför har återvänt till hemmet men det betyder inte att domstolen tycker att nämnden haft fel om behovet i sig. Föräldrarna tolkar det dock gärna som att förvaltningsrätten tyckt att de verkar vara bra föräldrar. Det tycker vi oftast inte. De flesta föräldrar vars barn omhändertagits på grund av brister i omsorgen tycker det är obegripligt. För oss andra kan det vara rätt uppenbart vad problemet är. Störst chans att då tillbaka barnet har man om man håller huvudet kallt och följer soc rekommendationer om föräldrastöd och vad det nu kan vara utöver att överklaga. Får de spel och agerar som du föreslår ser de bara mer instabila ut och oförmögna att se sina egna brister. Det blir inget upphörande av LVU då. Det finns undantag, där LVU varit helt fel, men det handlar oftast om bristande självinsikt hos föräldern. Sorgligt men sant.

Precis...!
  • Anonym (Socsek)
    Helt sant! Jag har jobbat som socialsekreterare och blir väldigt irriterad på den syn som säger att det roligaste socialtjästen vet är att att omhänderta barn.... Om ni bara visste vilket jobb det ligger bakom en ansökan om LVU och vad varje omhändertagande kostar skattebetalarna skulle ni inte tro att det var så!

Dessutom skriver TS att föräldrarna går med på LVU, om samtycke finns så blir det inget LVU så TS är inte speciellt trovärdig!!!! 
  • puss
    Anonym (Socsek) skrev 2014-03-17 09:20:18 följande:
    Helt sant! Jag har jobbat som socialsekreterare och blir väldigt irriterad på den syn som säger att det roligaste socialtjästen vet är att att omhänderta barn.... Om ni bara visste vilket jobb det ligger bakom en ansökan om LVU och vad varje omhändertagande kostar skattebetalarna skulle ni inte tro att det var så!

Dessutom skriver TS att föräldrarna går med på LVU, om samtycke finns så blir det inget LVU så TS är inte speciellt trovärdig!!!! 

vissa liksom brister i självinsikt.
    *puss puss puss puss*
  • Anonym (Socsek)
    puss skrev 2014-03-17 09:21:37 följande:

vissa liksom brister i självinsikt.
    *puss puss puss puss*
  • Ninja05

• Ninja05

Bristande självinsikt hos biologiska föräldrarna tror jag på.

Men tror det också är en färsvarsmekanism. Man kämpar för det man älskar, och vill förstås inte se att man brister så pass mycket så man inte får ha sina barn.

Själv tycker jag det kan gå för långt innan barn blir placerade. Att jag sitter här är egentligen ett under just för att soc gav mina föräldrar så många chanser till förbättring så jag höll på att dö på köpet.

• nymedlem
    Anonym (Socsek) skrev 2014-03-17 09:20:18 följande:

Du kan inte arbeta på soc eftersom du skriver osanningar i detta inlägg!

Det kan självklart bli LVU trots att föräldrarna går med på placering. Något du borde VETA om du nu arbetar på soc. Soc kan "känna en oro" (deras absoluta favorituttryck) att samtycket inte är trovärdigt och att föräldrarna därav kommer hämta hem sitt barn för tidigt vid en SoL placering, så då LVU:as barnen för säkerhets skull.

Det är helt klart inte TILLRÄCKLIGT dyrt, för då skulle förmodligen socialsekreterare sköta sitt jobb bättre och INTE göra felaktiga omhändertaganden!

Finns för många familjehem och soc har för hög budget - det är anledningen till att alltför många barn far illa i soc klor!

• nymedlem
    Hur många gånger under dessa 5 år har DU eller någon annan i domstolen kontrollerat de "fakta" som soc lägger fram i rätten som rena sanningar?!
Svar på tråden Till alla er som blivit utsatta för soc maktmissbruk och LVU m.m