Inlägg från: A kvinna |Visa alla inlägg
  • A kvinna

Lämna henne !

Trryggve skrev 2015-01-13 07:12:27 följande:

Blev i samband med att jag blev gripen, och intagen för förhör angående besöksförbudet, rikligt fotograferad av polis, med ansiktsigenkänning.

Vi fäder måste göra något åt denna typ av statligt övervåld och misshandel mot sina manliga medborgare.

Måste förena oss, ensamma är vi chanslösa.

Varför blev du gripen? Har du tappat omdömet och därför blivit gripen eller är du falskt anklagad?
  • A kvinna
    Triggve skrev 2015-01-13 12:56:52 följande:

Valen består i att du kör på motorvägen som är lagd för sådana som dej.

Och du kan välja att släppa en brakskit i bilen och veva ner fönstret eller inte.

Det kan du välja, men inte mycket mer än så.

Du har lite mer val en så. Först av allt om du vill bli tagen på allvar, kan du välja att lägga ner ditt smutsiga sätt att uttrycka dig på. Eller så kan du fortsätta så som du skriver och ingen lyssnar på dig utan snälla Therezool. Jag skriver ju också ja...just nu. Jag kan faktiskt förstå att rättssystemet ibland kan tro mer på en kvinna än en man, trots att mannen har rätt och är oskyldig.

Kvinnan, om hon vill , kan ta till tårar och överdriva saker på ett sätt som mannen inte gör. Visst kan det hända.

Det kan hända också att mannen använder sin auktoritet på fel sätt för att bli trodd på trots att det är han som har fel. Både mannen här och kvinnan utnyttjar sina egenskaper att lura systemet för att bli hörda.

Både män och kvinnor kan vara duktiga på att manipulera myndigheter och därmed vara lögnare.

Likaväl som det finns idiotiska kvinnor, så finns det idiotiska män .
  • A kvinna

Till Triggve. Det finns också givetvis snälla människor och kvinnor! Du har ju två här som har brytt sig om att skriva till dig här. En man och en kvinna..

• A kvinna

Blev lite galet. Det finns snälla män OCH kvinnor!

• A kvinna
    Triggve skrev 2015-01-13 11:59:54 följande:

Nu är i och för sig detta med polisen en struntsak.

Det riktiga problemet är hur en äldre man kan ta en yngre mans fru, och göra henne gravid, efter hon begärt skillsmässa.

Och sedan bli beskyddad av staten och rättsväsendet.

Hur i helvete ska man behöva acceptera något sådant?

Det är alltså arbetande män som betalar skatt för att för dessa pengar bli förnedrade och misshandlade, fysiskt och psykiskt.

Där man genom arbete måste bevisa sin vilja.

Det kan inte finnas en enda man i universum som vill existera under sådana förutsättningar.

Man måste få kunna försvara sin heder.

Släpp den här kvinnan. Du måste gå vidare om du vill må bättre än du gör nu. Du kan ersätta henne med andra glädje ämnen. Tänker du bara på det som har hänt , kommer du bara fortsätta längre ner i avgrunden och förpesta ditt eget liv.

Ibland passar man inte ihop. Så enkelt är det. Försök hitta tillbaks till det du blivit glad av och bygg upp dig . Det finns säkert ett mycket mer tillfredsställande liv än det du lever nu , som du kan ta del av när du släppt allt kring denna kvinna som upptar alldeles för mycket av dina tankar. Börja leva ditt eget liv , det är då du kan glömma det tråkiga som hänt dig. Alla drabbas nån gång i livet av obesvarad kärlek. Då går man ändå vidare och kan träffa en ny kärlek om man vill. Eller så är man singel och kan bestämma själv hur ens liv ska se ut.

Ta vara på livet och säg STOPP till dig själv nu: Nu ska mitt liv vända!
  • A kvinna
    Tryggvi skrev 2015-01-13 14:45:28 följande:

Väldigt snällt skrivet.

Om det vore möjligt att göra så.

Största problemet är att denna kvinna var min högst vördade människa på jorden en gång i tiden.

Högre än till exempelvis moder och övrig släkt.

Och att jag tömt min säd i henne.

Har pratat med advokater, poliser, försökt göra polisanmälan.

Det har blivit nej, nej, nej överallt.

Jag har alltså ingen rättt att få veta om det är min son eller inte. I detta land.

Jag måste upprepa det här, så det kommer fram ordentligt.

Lyssna nu.

Jag har ingen rätt att få veta om detta är min son eller inte.

Kan du förstå det?

Jag kan inte förstå det, det finns inte en chans jag kan förstå det.

Och dessutom påstår hon ha fått en dotter med denna äldre man.

Som så klart omöjligt kan vara min.

Och mycket riktigt ser det ut som dom har en son och en dotter.

Men jag utesluter inte att bägge är hans, och ingen hennes. (kanske bäst så).

Utesluter inte heller att en är min och en är hans, eftersom hon långt tillbaks i tiden uppgett för mig att hon är en idiot.

Och hela tiden väntat på att jag ska tömma min säd i henne, för att sedan sticka.

Hur kan svenska staten och rättsamhället acceptera ett sådant tillvägagångssätt.

Och verkar till och med uppmuntra till detta.

Måste finnas någon form av civil motståndarrörelse.

För inte är jag den enda i landet som råkar ut för detta.

Det hade varit mycket trevligare att födas, leva, och dö i en talibangrotta i bergen.

Det är jag helt säker på.

Förstår din frustration. Nej , jag förstår inte varför du inte kan få reda på om du är pappa till sonen. Jag är inte insatt i dessa tillvägagångssätt. Det borde väl gå. Tror det är en rättighet du har. Man betalar väl inte underhåll för någon annans barn. Sen undrar jag hur det kan vara så att bägge barnen kan vara hans och inte hennes. Har du inte sett henne gravid? Eller har jag förstått lite fel?
  • A kvinna
    Tryggvi skrev 2015-01-13 15:34:57 följande:

Blev även utsatt för samma typ av lögn från morsans sida som barn.

Hon ljög om att någon var min farsa som inte var det.

Föräldrar tänker inte alltid på hur deras handlingar kan påverka deras barn. Det kan ge barnet känslor av otrygghet även ända upp i vuxen ålder , kanske genom hela livet.

Barn behöver känna trygghet för att de ska kunna bli vuxna som mår bra, för att de sen i sin tur ska kunna ta hand om sina egna barn, eller andras barn om man är i en sådan relation .

Det finns hjälp att få. Sök det , så att du kan börja må bra.
Svar på tråden Lämna henne !