@Hannisen03
Hannisen03 skrev 2016-10-09 10:55:40 följande:
Hej jag heter Hanna och är nu tretton år, jag har nu två katter men hade tre , ena som var en röd hon katt och är 13 år hon heter Sudden, och de andra två var syskon och var/är hanar och är/var 4 år den ena som då dog hette Dexter och var rödvit och den andra heter Tusse och är hel vit. I sommras efter jag och min familj varit i skara i två dagar hade jag sån hem längtan och ville bara hem och krama om mina katter (min farbror älskar våra katter så han fick ta hand om dem och dem mådde bra och fick bra med mat och allt, han åkte till jobbet kl 07:00 samma dag vi skulle komma hem vid 22:00 och han gav de mat innan han gick) När vi kom hem sprang jag in i mitt rum för att hälsa på min älskade Dexter när jag kom in i rummet såg jag honom "sova" på golvet vilket jag tyckte var konstigt eftersom att han alltid brukar komma och hälsa på oss när vi kommer hem, men bara i andra sekund insåg jag det värsta, han var död... jag ramla bokstavligen ihop och skrek, och något i mitt hjärta brast...jag har aldrig tidigare varit med om att någon jag älskat dött...och Dexter var så speciell och en av mina bästa vänner. Jag var ofta ute med honom och jag behövde inte ens ha koppel på honom för han gick bredvid mig och följde mig överallt, och om man grät kom han och gosa med en, och ibland när jag såg att balkongen var öppen tog jag in handen i en springa och ropa på honom och då kom han och gosa med min hand....?????? Gråter så himla mkt när jag skriver det här, hoppas någon läser allt ?????????? Men det bästa är att jag får träffa honom i mina drömmar och han ska alltid finnas i mitt hjärta, men ännu idag fattar jag inte hur han dog, kan det varit en hjärt atack?? En annan sak jag har att vår älsta katt Sudden har varit typ förkyld i ca fem år nu, hon nyser och hostar konstigt och det värsta är att ibland kommer det blod blandat med snor när hon nyser...vi har tagit med henne till veterinären men vi får inget svar om vad det kan va... vill bara att hon ska må bra, en annan sak som skrämmer mig är att sen Dexter dog har jag varit så rädd för döden och att någon mer jag älskar ska dö...????????
Blir så ledsen för din skull och jag vet hur det känns när ens älskade djur går vidare till nästa liv! Din katt verkar ha gått bort hastigt och behövde nog inte lida, det är mycket möjligt med en hjärnblödning eller en hjärtattack och sånt är ju svårt att se upptäcka innan det sker.
Jag brukar oroar mig också ibland för dagen då mina katter försvinner spårlöst eller om de blir sjuka och jag måste avliva dem. Då gråter jag och berättar för dem hyr mycket jag älskar dem. Sen känns det bättre för jag är så tacksam att de finns hos mig och jag vet att de är tacksamma som får så mycket kärlek. Glöm inte av att njuta av stunden, dagen för sorg kommer att komma men dagarna fram till dess får du fylla med glädje och tacksamhet för att de får finnas hos oss! Tänk vilket bra liv din katt hade hos dig, jag är säker på att han är tacksam för allt han fick! <3