Inlägg från: 1a skatten |Visa alla inlägg
  • 1a skatten

Första barnet, november 2014

Halloj!

Imorgon går jag in i vecka 17, och inte en tillstymmelse till mage har man! Hur är det för er andra? :) och hur mår ni?

• 1a skatten
    Kittten skrev 2014-05-23 09:14:25 följande:
    Jag har fått en mage redan nu (är i v14), den är helt omöjlig att dölja också! Börjar må mycket bättre nu, slipper för det mesta illamående men blir direkt illamående så fort jag känner konstiga/äckliga lukter. Ganska trött fortfarande men börjar bli piggare och piggare. Försöker att bara njuta över att vara gravid nu! Hur mår du? 
    Jag mår faktiskt bra nu!

Mår helt som vanligt, känner inte att jag är gravid liksom! Mer än att det moler lite i magen då och då!

Jag kan bli lite illamående eller "svimfärdig" om det går för lång tid mellan måltiderna! Det är väl det ändå! Blodsockret eller blodtrycket eller nåt!

Annars njuter jag också :)
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-01 10:34:40 följande:
    Jag! Kände för några dagar sen. Kändes lite som... en puls och fladdrande på samma gång. Är i v.17 idag. Inte känt något sen dess, men det var en häftig känsla :) 
    Så roligt :)

Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!

Är i vecka 17+3 idag! Ultraljud om 8 dagar, kan knappt bärga mig nu haha!
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-01 10:34:40 följande:
    Jag! Kände för några dagar sen. Kändes lite som... en puls och fladdrande på samma gång. Är i v.17 idag. Inte känt något sen dess, men det var en häftig känsla :) 
    Så roligt :)

Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!

Är i vecka 17+3 idag! Ultraljud om 8 dagar, kan knappt bärga mig nu haha!
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-10 11:14:37 följande:

Har någon av er börjat fundera på om ni ska gå några kurser under graviditeten? Har så dålig koll på vad som finns, vad som är bra, intressant, roligt. Osv.

Jag fick tips om profylaxkurs men inte funderat jätte mycket i banorna!

Igår var vi var på ultraljud och allting såg bra ut, och vi fick även reda på att vi ska få en liten dotter :)
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-10 20:24:02 följande:

Har ni funderat något på namn ? :) 

Ja det var verkligen skoj att få se! Man fattar ju inte det riktigt!

Vi har pratat lite men är inte riktigt överrens :) haha har ni?
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-11 08:11:55 följande:

Haha, okej :) 

Jo, vi har bestämt namn, men velar lite mellan två stycken om det är en flicka. 
    Om det blir en pojke ska han få heta Hugo, en tjej så står det mellan Olivia och Klara :) 

Fina och gulliga namn :)

Jag har fastnat helt för Bianca, men har nog inte riktigt sambon med mig! Får jobba på det haha!
  • 1a skatten
    hanosa skrev 2014-06-16 08:10:55 följande:

Någon av er som gjort ul, funderar lite på om ni blev flyttad mycket?

Jag blev flyttat till 7 november från 5e! Men 7e var vad jag redan räknat ut från början så det var inger så värsta :)
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-26 11:35:21 följande:

Nästa vecka ska vi ta oss iväg till IKEA. Säng, skötbord, tillbehör, och massa andra grejer till lillknodden ska inhandlas. Sen är det dags att möblera om kontoret till ett barnrum, och tvätta upp lite kläder. 

Har ni börjat fundera på hur länge ni ska jobba? 

Har själv inte handlat en pinal ännu! Tänkte vänta lite till!

Ska försöka jobba in i det sista, tills det är 3 veckor kvar till BF hade jag tänkt! Men efter semestern ska jag bli omplacerad då mitt jobb är rätt tungt!

Hoppas allting går bra för er alla!

Jag har börjat känna sparkarna även på utsidan av magen nu, känns konstigt haha!
Svar på tråden Första barnet, november 2014