• Anna84

Första barnet, november 2014

Åhh vad kul! Hon kommer nog skutta av lycka...mysigt!

Känns som att sin egen födelsedag är en bra dag att berätta på när alla ändå kommer för att fira! Då har man ytterligare en anledning att fira...ta en extra kaka T.ex
    När vi berättar så har jag precis kommit in i vecka 13...

• Anna84

Fler än jag som börjat drömma så sjukt mkt och konstigt?
    Inatt födde jag en otroligt vacker liten flicka...det som va så mysko va väl att det inte va på ett sjukhus och det va bara min man som va med under förlossningen. Vi klarade det helt själva! Hahaha...

• Anna84

Ja herregud, jag stortjöt över en låt på radion häromdagen. Bara för att radioprataren berättade innan att låten va skriven till artistens fru och då levde jag mig ju in i det och nu kan jag ju inte lyssna på den utan att tårarna kommer.
    Kan ju tillägga att jag i vanliga fall inte är den så känsliga typen men nu är det ju sjukt vad man gråter till ALLT!

• Anna84

Imorn ska vi kolla bebisen för första gången, KUB-test och jag är sååååå nervös. Inte för själva kuben antar jag utan just för att se så allt är okej därinne....finns d ett hjärtslag! Ser den ut som den ska.....

• Anna84

Jag jobbar på järnvägen så går också hem 60 dgr innan, så blir inte många veckor att jobba nu efter semestern!
    Längtar som bara den!

• Anna84

Hej, här går d jättebra! Semestertider och sol/bad står högt på listan.
    Det enda som gäller är en blöt handduk på magen för OJ vilket liv d blir annars
    Nu både syns och känns sparkarna utanpå magen....så otroligt mysigt och häftigt!

• Anna84

1a skatten:ja livet som blir är från bebisen...d sparkas och far runt! Men en blöt handduk på magen bara så är d lugnt därinne

Hur går d själv?

Nån mer som börjar känna av att de blir trötta i magen och lite molande om ni tar i för mkt/stressar eller är trötta i allmänhet?
    Har börjat känna av d nu i ca 1 veckas tid...ska till BM om en vecka så funderar på att prata med henne då.
    Börjar jobba efter semestern imorn och är lite orolig för att jag inte ska orka....jobbar på tåg så d är ju inget stillasittande jobb direkt

• Anna84

Nån mer än jag som börjat tröttna riktigt ordentligt på att höra att man har sån liten mage?

Har fått höra d från första dagen som vi släppte nyheten om att d va en bebis påväg...d är såååå irriterande börjar bli!

Vad spelar d för roll hur stor min mage är, jag är lika gravid för d och min bebis växer, sparkar som attan och mår bra för d!
    Säger jag nåt om att ja, men då har jag inte så mkt mage att gå ner sen vettu. Så får jag bara till svars (som ALLTID oavsett vecka) höra att jaaaa, d kommer nog ska du se....

• Anna84

Nä är inte orolig heller....men personerna börjar gå mig på nerverna när d är det enda man får höra....

Här är d glukos om 2 veckor...

• Anna84

Har börjat känna bebisen så otroligt långt ner nu...och igår va d en väldigt obehaglig känsla! Dock flyttade den sig på sig sen så obehaget kom bort men d va fortfarande ett fasligt knölande långt ner....
    Nån som känner igen sig?
    Ska man prata med BM om det?

• Anna84

Tack snälla, då är d nog inget att oroa sig för. Men kan ju höra med henne hur den ligger bara för nyfikenhetens skull när jag ändå är där nästa vecka.
    Har ju inga speciella sammandragningar när jag känner obehaget så på d sättet är d ju lugnt...

Svar på tråden Första barnet, november 2014