-
Vad kul! välkommen :) Jag är 24 år och är också i vecka 9 (8+3), så det var ju jättenära :)Misa skrev 2014-04-09 14:06:24 följande:Hej allihopa! Hoppas att det går bra att jag hoppar in här :) Jag är snart 23 år och väntar mitt första barn som är beräknat 16/11. Jag plussade förra veckan på fredagen och nu är jag i vecka 9 (8+2). Har min inskrivning först den 28/3.
-
det är samma här (är i vecka 12), men jag velar om det kan vara så att jag fått en nerv i kläm kanske. Så svårt att veta då man aldrig känt något sånt förr.38044 skrev 2014-04-28 15:52:57 följande:Hej,
Har börjat får så fruktansvärt ont i ryggen typ vid svanskotan och ut åt vänster, blir som en skärande smärta när jag reser mig och första stegen. Kan det vara foglossning så tidigt? Är i v11.. -
Ja! Jag har alltid levt mig in i tv/film och varit känslig så, men nu är det ju groteskt.Kittten skrev 2014-05-05 18:18:50 följande:Är det någon mer än jag som gråter väldigt lätt? Speciellt av att se t.ex. när någon blir gravid/föder barn i tvpgrogram och så. Det går bara inte att hindra tårarna!
Även annars, om jag skrattat för mycket/för länge, så slår det om helt mitt i skrattandet och jag blir ledsen och börjar storgråta istället. Tur det bara hänt hemma med min sambo, annars hade väl folk börjat undra hur det är ställt med mig ^^ -
jag hade "lite hull", eller vad man ska kalla det, innan jag blev gravid. Men jag har VERKLIGEN fått ett mage (är i v.15). Dock är det ju ett litet mellanstadie, där folk som inte vet om det, säkert inte ser om det är en gravidmage eller om jag bara gått upp i vikt.
Magen syns genom tröjor, och det är ingen idé att försöka dra in den, för det går inte längre.
Jag älskar min mage, såklart, då jag vet vad som finns där inne. Men samtidigt vill jag dölja den, dels för att jag inte berättat nyheten för alla på jobbet, och dels för att jag verkligen känner mig stor nu (och större ska jag bli).. Men det blir nog bättre när den format till sig, växt, och mer folk vet om det :) -
Jag! Kände för några dagar sen. Kändes lite som... en puls och fladdrande på samma gång. Är i v.17 idag. Inte känt något sen dess, men det var en häftig känsla :)1a skatten skrev 2014-06-01 09:46:32 följande:Är det någon som börjat känna sin lilla bebis ännu? :)
-
1a skatten skrev 2014-06-01 11:55:20 följande:Så roligt :)
Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!
Är i vecka 17+3 idag! Ultraljud om 8 dagar, kan knappt bärga mig nu haha!Ååh, vad spännande med UL!
Har tid först den 24:e, känns som en hel evighet kvar.
-
1a skatten skrev 2014-06-01 18:02:25 följande:Så roligt :)
Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!
Är i vecka 17+3 idag! Ultraljud om 8 dagar, kan knappt bärga mig nu haha!Ååh, vad spännande med UL!
Har tid först den 24:e, känns som en hel evighet kvar.
-
Vad säger ni om att starta en BF lista här? Så man har lite koll på varandra? :) Kan börja skriva på en så är det bara kopiera och skriva på!
15/11 EnPetra, 24 år, Luleå
-
Petite87 skrev 2014-06-05 11:07:41 följande:Äsch, mobilen la till massa mellanrum :/
Kul EnPetra, två lulebor med samma bf ;)Det blev inga mellanrum när man ser på datorn :)
Ja! Får se om datumet ändras efter ultraljudet. Har fått tid den 24:e, känns som femton evigheter tills dess.
-
Vi har köpt lite kläder. På loppis :) inget mera